مطالبه نماینده ولی‌فقیه در حج

سفر حج کوتاه‌ شود

رییس سازمان حج و زیارت از تفاهم با بانک مرکزی برای انتقال ارز حج به عربستان خبر داد و نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت نیز کاهش مدت دوره سفر حج را مطالبه کرد.

سفر حج کوتاه‌ شود

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی حج، حجت‌الاسلام عبدالفتاح نواب ـ نماینده ولی فقیه در حج و زیارت ـ در نشست هفتگی شورای برنامه‌ریزی و هماهنگی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت، لزوم توجه به کاهش مدت سفر حجاج با توجه به توصیه مقام معظم رهبری را بار دیگر یادآور شد و از معاونان بعثه و سازمان حج و زیارت خواست با تهیه گزارش‌های به‌روز از فعالیت تمام واحدها، تلاش کنند همه مقدمات سفر حج به موقع انجام شود.

سیدصادق حسینی ـ رییس سازمان حج و زیارت ـ پیش‌تر درباره کاهش مدت سفر حج که معمولا بیشتر از ۳۰ روز طول می‌کشد و میانگین آن در ادوار گذشته ۳۵ روز نیز بوده است، اظهار کرده بود: کاهش این مدت تابع مؤلفه پرواز است که به دلیل تحریم‌ها ناچاریم از ظرفیت داخلی و هواپیمای خودمان استفاده کنیم که زمان سفر حج را طولانی می‌کند، اما اگر هواپیمای بزرگ در اختیار داشته باشیم مدت سفر حج به کمتر از ۳۰ روز کاهش می‌یابد. اگر سازمان هواپیمایی بتواند هواپیماهای کشورهای دیگر را اجاره کند و غربی‌ها هم اذیت نکنند، مدت زمان سفر حج را کاهش می‌دهیم.

نواب ـ نماینده ولی فقیه درامور حج و زیارت ـ در نشست این هفته شورای برنامه‌ریزی حج، همچنین درباره لزوم تسریع در نهایی کردن توافقات با هیأت پزشکی برای ارائه خدمات درحج آتی و پیگیری موضوع انتقال حجاج توسط شرکت هواپیمایی به کشور میزبان در چارچوب تفاهم صورت گرفته، تذکراتی داد.

حسینی ـ رییس سازمان حج و زیارت ـ نیز به تفاهم صورت گرفته با بانک مرکزی درباره انتقال ارز تخصیص یافته برای حج آینده به عربستان اشاره کرد و ادامه داد: با پیگیری‌های صورت گرفته درباره تثبیت قیمت ارز برای اعزام به عتبات عراق نیز موافقت اولیه انجام شده و قرار است این موضوع در هیأت دولت مطرح شده و به تصویب برسد.

بنابر اظهارات پیشین رییس سازمان حج و زیارت، براساس مصوب هیأت دولت، نرخ ارز برای حج آینده، ۲۸۵۰۰ تومان است که هزینه ارزی حج بر این اساس محاسبه می‌شود.

حسینی همچنین در نشست پیشین شورای برنامه‌ریزی حج گفته بود: ارز ۳۷ هزار نفری که سال ۹۹ ثبت‌نام کرده‌اند نزد بانک مرکزی است و برای باقیمانده سهمیه حج آینده، هیأت دولت با اختصاص مبلغ ۲۵۰ میلیون دلار موافقت کرده است.

در ادامه شورای برنامه‌ریزی حج این هفته، اکبر رضایی ـ معاون حج و عمره سازمان‌ حج و زیارت ـ به استمرار تماس‌ها با شرکت‌های عربستان برای فراهم کردن مقدمات اعزام حجاج کشورمان اشاره کرد و از باز شدن سامانه «مسار» و آمادگی برای اعزام تیم‌های اجرایی به عربستان برای امضای قراردادها خبرداد.

بنابر توافق حج ایران و عربستان قرار است امسال ۸۷ هزار و ۵۵۰ نفر به حج تمتع ۱۴۰۲ اعزام شوند. سازمان حج و زیارت زمان ثبت‌نام و هزینه این حج را هنوز اعلام نکرده است.

منبع: ايسنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 3
  • سينا
    0

    حج رو کنار بزاريد زوار بهتره پول و هزينه ها رو داخل ايران خرج کنن که ثوابش بيشتره

  • ا
    0

    خدابخیر بگرداند با ای اوضاع

  • ناشناس
    0

    هی ززززررررااات.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها