چگونه با ثبت شرکت در ترکیه اقامت کشور ترکیه را بگیریم؟

همانطور که می دانید، روش های گوناگونی برای اخذ اقامت کشور ترکیه وجود دارد. همیشه هم مردم دنبال راحت ترین و سریع ترین روش های اخذ اقامت هستند.

چگونه با ثبت شرکت در ترکیه اقامت کشور ترکیه را بگیریم؟

 یک از این راه های بی دردسر ثبت شرکت در ترکیه می باشد. اخذ شرکت در کشور ترکیه برای اتباع خارجی مزایای زیادی دارد. حمایت دولت از سرمایه گذاران خارجی روز به روز در حال افزایش است. همانطور که پیش تر گفتیم، یکی از راه هایی که افراد خارجی می توانند اقامت کشور ترکیه را بگیرند، ثبت و تاسیس شرکت در این کشور می باشد. در ادامه با شرایط و مراحل اخذ اقامت به این روش در کشور ترکیه، به طور کامل آشنا می شویم.

جالب است بدانید در مورد سرمایه گذاران خارجی، قانون سرمایه گذاران مستقیم خارجی به شماره ۴۸۷۵ در ترکیه وجود دارد. در این قانون، اصل آزادی سرمایه گذاری، رفتار برابر و تشویق سرمایه گذاران خارجی، به تصویب رسیده است. حتی به این سرمایه گذاران نیز ضمانت هایی داده شده است.

2

اولین قدم برای اخذ اقامت ترکیه از طریق ثبت شرکت چیست؟

قبل از تشریفات درخواست رسمی، باید مقدمات اولیه تاسیس و ثبت یک شرکت خارجی انجام شود. نوع شرکت مشخص شود، قرارداد اصلی بسته به نوع فعالیت تنظیم گردد و نیازهای فیزیکی برطرف شود که تمام این مراحل باید با کمک یک وکیل دنبال شود. یک اصل مهم در ثبت شرکت این است که نه تنها ثبت شرکت، بلکه حفاظت از شرکت در ترکیه اهمیت دارد.

یعنی راه اندازی و ثبت شرکت در ترکیه بسیار آسان و حتی هزینه ثبت شرکت کمی نیز دارد. اما نگهداری و بهره برداری از شرکت و پرداختهای بعدی آن قابل توجه و هشداردهنده است. حتی اگر فاکتور ندارید، هزینه پایه یک شرکت حداقل ۷۰۰-۸۰۰ لیر در ماه )بدون احتساب اجاره( خواهد بود. بنابراین قبل از ثبت شرکت در مورد نحوه کار و نحوه اخذ مجوز کار به خوبی فکر کنید، به خصوص که انصراف شرکت ثبت شده در ترکیه، به راحتی امکان پذیر نیست و عالوه بر هزینههای باال، باید زمان صرف کنید و مدارک ارائه دهید. دلیل زیادی برای انحلال شرکت وجود دارد. همچنین باید مراقب باشید که ممنوع الخروج نشوید.

برای اخذ اقامت ترکیه باید دلیل معتبری برای اقامت در این کشور ارائه دهید. اخذ مجوز کار از طریق ثبت شرکت یکی از راههای اخذ تابعیت حتی در موارد خاص می باشد. در مورد ثبت شرکت، مسائل حقوقی، نظرات و اصول زیادی وجود دارد،

3

چه نوع شرکت هایی را می توان در ترکیه ثبت کرد؟

در دوره قانون قدیم، خارجی ها فقط مجاز به تاسیس شرکت سهامی و یا شرکت با مسئولیت محدود بودند. اما با وضع قانون های جدید تعداد شرکت هایی که می توانند در ترکیه به ثبت برشند افزایش یافت. در ادامه با انواع این شرکت ها آشنا خواهیم شد:

  1. ثبت شده یا مالکیت انحصاری،
  2. ثت شرکت با مسئولیت محدود،
  3. ثبت شرکت سهامی یا سهامی خاص در ترکیه
  4. شرکت های خصوصی
  5. شرکت های سرمایه ای
  6. شرکت نامحدود
  7. شرکت Commandite
  8. شرکت های با فعالیت معمولی
  9. شرکتهای تعاونی
  10. شرکت کمیت، که سرمایه آن به سهام تقسیم می شود.

با توجه به موارد فوق، اگر قصد دارید کسب و کار خود را در ترکیه راه اندازی کنید، ثبت یک شرکت به شرطی که توجیه اقتصادی داشته باشد و همچنین همه جوانب کسب و کار خوب را در نظر گرفته باشید، خوب است.

چه مدت پس از ثبت شرکت می توان اقامت ترکیه را گرفت؟

بعد از ۵ سال می توانید از این طریق برای شهروندی کشور ترکیه اقدام کنید. اخذ مجوز کار نیز با پرداخت حقوق و بیمه حداقل ۵ شهروند ترکیه و استخدام آنها امکان پذیر است. علاوه بر این همه شرکت ها باید حسابدار با ملیت ترک داشته باشند. داشتن کارمند ترکیه ای مزیت بزرگی برای سابقه شرکت و همچنین گرفتن تابعیت این کشور می باشد. هر چه این حسابدار و مشاور مالی با تجربه و ماهرتر باشد برای شرکت شما بهتر است.

برای اخذ اقامت ترکیه از طریق ثبت شرکت، چه مدارکی باید تهیه کنیم؟

جهت ثبت شرکت به صورت قانونی و اصولی در کشور ترکیه می بایست مدارکی که دولت ترکیه برای ثبت شرکت می خواهد را آماده کنید. این مدارک عبارتند از:

  • اصل پاسپورت بین المللی افرادی که قصد تاسیس شرکت در ترکیه دارند.
  • به همراه داشتن ترجمه پاسپورت
  • داشتن 2 قطعه عکس 4×3
  • تعیین یک شخص واجد شرایط به عنوان مدیر عامل شرکت
  • دارا بودن اعتبار بالای 6 ماهه پاسپورت
  • مشخص کردن میزان سهم هر فرد از شرکت
  • تعیین حوزه فعالیت شرکت
  • انتخاب محل مناسب برای تاسیس شرکت در کشور ترکیه و آدرس دقیق آن

4

آیا روش راحت تری برای ثبت شرکت جهت اخذ اقامت در ترکیه وجود دارد؟

بله. شما می توانید صفر تا صد فرایند ثبت شرکت و ثبت برند در ترکیه ، تهران و تبریز را به مدیران ثبت بسپارید. مدیران ثبت کاملترین مجموعه در حوزه ارائه خدمات ثبتی، اداری و اعطاء گواهینامه‌های ایزو در شمال‌ غرب کشور است. ما به عنوان یک شرکت خدمات اداری با رویکرد و نگرشی کاملاً متفاوت، پا به صحنه فعالیت‌های خدماتی گذاشتیم و از همان اوایل فعالیت خود با افتخار توانستیم اعتماد اکثر مدیران منطقه را به خود جلب نماییم.

شماره تماس جهت دریافت مشاوره رایگان: 04135573287

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • Mahsa🧚🏻‍♀️🧜🏻‍♀️
    0

    سلام ممنون بابت مطلب مفيدتون درباره ي ثبت برند در تركيه

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها