جذاب ترین جاهای دیدنی تفلیس

تفلیس، پایتخت گرجستان سرزمین صخره ها و سنگ ها، قلعه ها و صومعه های قرون وسطایی، کوه های باشکوه، تپه های سرسبز، غارهای عمیق و سواحل صخره ای است.

جذاب ترین جاهای دیدنی تفلیس

گرجستان کشوری است که علاقمندان به تاریخ و فرهنگ با قدم زدن در کوچه پس کوچه های روستاها و شهرهایش احساس می کنند، به گذشته ای دور پرتاب شده اند. به همین دلیل است که هرساله گردشگران زیادی با خرید بلیط هواپیما به این کشور سفر می کنند.

شهر تفلیس، شهر تضادها است. این شهر جایی است که می توانید معماری قدیمی و مدرن را در کنار هم ببینید. این شهر بارها مورد حمله و تهاجم قرار گرفته و بارها سوخته و از بین رفته و دوباره مرمت شده است. با این وجود هنوز هم می تواند تاریخ و فرهنگ غنی خود را نشان دهد.

بالکن های چوبی در کنار خیابان های سنگفرش تفلیس، غذاهای خوشمزه، مردم مهمان نواز و جاهای دیدنی جذاب آن همه و همه از دلایلی هستند که شما را وادار به بازدید از تفلیس می کنند. پس اگر همیشه به سفر به این شهر گرجستان فکر می کرده اید یا این که با کمی مطالعه راجع به آن به این نتیجه رسیده اید که سفر به این شهر انتخاب خوبی است، ادامه این مطلب را بخوانید تا بهترین و معروف ترین جاهای دیدنی این شهر را بشناسید و در سفرتان به این شهر آن ها را از دست ندهید.

۱. برای پیاده روی به خیابان روستاولی بروید.

خیابان روستاولی، خیابان اصلی تفلیس است و مکان مناسبی برای گذراندن اوقاتی خوش و شناختن بیشتر شهر است. این خیابان پر درخت و شلوغ، محل قرارگیری زیباترین ساختمان های شهر، از تئاتر ملی اپرای گرجستان گرفته تا ساختمان قدیمی پارلمان است. علاوه بر ساختمان های بزرگ، در سراسر خیابان کافه ها و هتل های زیادی نیز وجود دارند.

۲. از تفلیس قدیم بازید کنید.

تفلیس قدیم یا بافت تاریخی تفلیس، یکی از دیدنی ترین مکان های این شهر است. با کلیشه هایی که همه ما آن ها را دوست داریم از خیابان های سنگ فرش شده گرفته تا خانه های گِلی و رنگارنگ، مکان مناسبی برای برداشتن دوربین عکاسی و ثبت زیباترین تصاویر است. این منطقه شامل کلیساهای زیادی نیز می شود و توصیه می کنیم در توری که به تفلیس قدیم دارید، از کلیسای ارتدوکس دیدن کنید.

۳. از قلعه ناریکالا بالا بروید.

قلعه ناریکالا در بالای تپه ناریکالا قرار دارد و به خوبی از تفلیس قدیم نیز دیده می شود. جالب است بدانید که این قلعه در قرن چهارم توسط ساسانیان و زمانی که گرجستان بخشی از ایران بوده ساخته شده است. معماری قلعه ناریکالا به سبک ارگ های باستانی ایران است و یادگاری از ایران در سرزمینی دیگر است. در داخل این قلعه کلیسای سنت نیکلاس وجود دارد که در واقع جایگزین کلیسای قرن سیزدهم است که به دلیل آتش سوزی ویران شده بود.

۵. از مجسمه مادر تفلیس دیدن کنید.

در فاصله چند قدمی از قلعه ناریکالا، مجسمه مادر گرجستان وجود دارد. کارتلیس دِدا به معنای مادرِ کارتلی (گرجستان) یا مام تفلیس مجسمه یک زن است که در یک دستش شمشیر و در دست دیگرش کاسه ای دارد. کاسه در این مجسمه، نماد میهمان‌نوازی از افرادی است که با دوستی وارد گرجستان می شوند و شمشیر، نماد دشمنی با کسانی است که به قصد دشمنی وارد خاک این کشور می شوند. این مجسمه ۲۰ متری آلومینیومی بر فراز تپه‌های سولالاکی قرار دارد.

۶. بازدید از پل صلح را فراموش نکنید.

پل صلح تفلیس از اولین بناهای با معماری مدرن است که به تفلیس اضافه شده است. این پل که معماری اش توسط معمار ایتالیایی مایکل دی لوچی انجام شده است، در سال ۲۰۱۰ افتتاح شد. پل صلح یک پیاده روی مسقف از جنس شیشه و آهن است که به دلیل مناظر زیبای اطرفش به مکانی فوق العاده برای یک پیاده روی آرامش بخش تبدیل شده است. این پل به خیابان اِرِکله دوم وصل می شود که خیابانی پر از کافه است. همچنین پارک ریکه نیز در نزدیکی پل صلح واقع شده است.

۷. سری به کلیسای متخی تفلیس بزنید.

کلیسای متخی یکی از مشهورترین بناهای تفلیس است که روبروی قلعه ناریکالا واقع شده است. جالب است بدانید که مجسمه واختانگ گورگاسالی بنیان گذار تفلیس نیز در این مکان قرار دارد. کلیسای کنونی در قرن ۱۳ ساخته شده ولی از از آن زمان تا به حال بارها بازسازی شده است.

۸. بازدید از دیاچه لاک پشت تفلیس را از دست ندهید.

دریاچه لاک پشت مکانی است که اگر در تابستان گرم در تفلیس باشید می خواهید از آن دیدن کنید. این دریاچه یکی از مکان های محبوب بین محلی های این شهر برای پیک نیک هایشان است. این دریاچه که البته بیشتر شبیه یک برکه است، علت محبوبیتش در میان محلی ها، آب و هوای مطلوبش است. در این محل می توانید با قایق های پدالی به دریاچه بروید و همچنین می توانید در کنار دریاچه از یک نوشیدنی سرد لذت ببرید. پس در سفرتان به تفلیس گرجستان با رزرو بلیط هواپیما تفلیس در فصل های سرد، بازید از این دریاچه را از دست ندهید.

۹. از آتشگاه تفلیس بازدید کنید.

اگر به دنبال یک مکان جذاب و خلوت برای بازید در تفلیس می گردید، پیشنهاد ما به شما آتشگاه تفلیس است.

این جاذبه زیبا در قلب شهر قدیمی قرار دارد و به شکل معمول بسیار خلوت است. آتشگاه تفلیس در واقع یک آتشکده زرتشتی بوده که قبل از قرن پنجم میلادی ساخته شده است. طبق عقاید زرتشتیان آتش مقدس است و در این آتشکده نیز، آتش به صورت مداوم در حال سوختن بوده. با این که آتشگاه هم اکنون در حال فروپاشی است و دیگر آتش در آن نمی سوزد، ولی هم چنان یکی از مکان های جذاب برای بازدید در تفلیس محسوب می شود.

۱۰. اگر هیجان را دوست دارید به متاتسمیندا بروید.

پارک متاتسمیندا بلندترین نقطه در تفلیس است. این پارک در واقع یک شهربازی بزرگ است که به تمام شهر مشرف است و چشم انداز فوق العاده ای دارد. پس اگر هم به دنبال هیجان هستید و هم می خواهید از یک چشم انداز زیبا لذت ببرید بازدید از این پارک را فراموش نکنید. در این پارک می توانید از چرخ و فلک بزرگ تفلیس، شهربازی کودکان، رفتینگ، ترن هوایی و رستوران های بزرگ با قیمت مناسب لذت ببرید.

۱۱. دیدن کردن از موزه ملی گرجستان

موزه ملی گرجستان که در بخش قدیمی شهر تفلیس در نزدیکی میدان آزادی قرار دارد، یکی از مهم ترین موزه های گرجستان است و حدود ۱۴۰۰۰۰ اثر از دوره های مختلف را در خود جای داده است. اشیا و آثار این موزه از عصر برنز تا زمان حال وجود دارند. نکته جالب درباره این موزه این است که در آن بقایایی از انسان ارکتوس (گونه‌ای از انسان‌های نخستین) وجود دارد.

۱۲. برج ساعت تفلیس

برج ساعت تفلیس یکی از مدرن ترین و نمادین ترین سازه های این شهر است. این ساعت به قدری جذاب و عجیب و غریب است که انگار از دل قصه ها بیرون آمده است. این سازه چندین سال پیش توسط ریزوگابریازده عروسک گردان و نمایشنامه نویس کودک طراحی شده است.

بخش جذاب تر در مورد این ساعت این است که هر روز ظهر راس ساعت ۱۲ فرشته ای از ساعت بیرون می آید و زنگ را به صدا در می آورد. و همچنین غروب ها ساعت ۷، روبروی این ساعت نمایش عروسکی کوتاهی به نام چرخه زندگی اجرا می شود. پس اگر در سفر خود به تفلیس با خرید بلیط چارتر از www.safarmarket.com/flights/charter قصد بازدید از این ساعت شگفت انگیز را داشتید، این دو زمان را فراموش نکنید.

3931

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها