مجموعه رستوران‌های ارکیده؛ برترین میزبان پذیرایی مراسم ولیمه حجاج در ایران

ولیمه دادن با فرهنگ ایرانی ما نیز کاملا هماهنگ و سازگار است. ایرانی‌ها از گذشته‌های دور به مهمان‌نوازی شهره بوده‌اند. این موضوعی است که با مطالعه سفرنامه‌های افراد خارجی که از این مرز و بوم دیدن کرده‌اند نیز مشخص می‌شود. در این بین ولیمه حج، حال و هوای متفاوتی دارد. زائران خانه کعبه پس از سفر یک ماهه معنوی به‌ خانه باز می‌گردند.

مجموعه رستوران‌های ارکیده؛ برترین میزبان پذیرایی مراسم ولیمه حجاج در ایران

​در فرهنگ دینی به ضیافت یا مهمانی که در آن با غذا از مهمانان پذیرایی می‌شود، ولیمه می‌گویند. یکی از سنت‌های رایج در بین مردم ایران از گذشته‌های دور تا به امروز، ولیمه حج است. زائران خانه خدا در بازگشت از سفر حج تمتع، با برپایی ولیمه از اقوام، دوستان و آشنایان خود پذیرایی می‌کنند. اگر شما هم امسال توفیق زیارت از خانه کعبه را داشته‌اید و قصد برگزاری ولیمه به‌عنوان یکی از زیباترین سنت‌های دینی را دارید، مجموعه رستوران‌های ارکیده در 5 استان تهران، مازندران، گیلان، اصفهان و البرز آماده پذیرایی از شما عزیزان هستند. اگر کنجکاو هستید که درباره کم و کیف پذیرایی ولیمه حجاج توسط گروه غذایی ارکیده اطلاعات بیشتری به‌دست بیاورید، تا پایان این مطلب را به‌دقت مطالعه کنید.

 

نگاهی به فلسفه ولیمه حج در فرهنگ دینی

با نگاهی به روایات اسلامی می‌توان متوجه شد که ولیمه دادن در برخی از مناسبت‌ها مانند مراسم عروسی، تولد فرزند، خرید خانه و بازگشت از خانه حج سفارش شده است. هر چند ولیمه حج، واجب شرعی نیست؛ اما برپایی این مهمانی برای آن دسته از زائران خانه خدا که توان مالی کافی دارند، مستحب شمرده شده است.

ولیمه دادن با فرهنگ ایرانی ما نیز کاملا هماهنگ و سازگار است. ایرانی‌ها از گذشته‌های دور به مهمان‌نوازی شهره بوده‌اند. این موضوعی است که با مطالعه سفرنامه‌های افراد خارجی که از این مرز و بوم دیدن کرده‌اند نیز مشخص می‌شود. در این بین ولیمه حج، حال و هوای متفاوتی دارد. زائران خانه کعبه پس از سفر یک ماهه معنوی به‌خانه باز می‌گردند. آن‌ها عطر و بوی خانه خدا را با خود به همراه می‌آورند. دوستان و آشنایان نیز از فرصت ولیمه حج استفاده می‌کنند تا بهره‌ای هر چند اندک از این حال خوش روحانی به‌دست بیاورند.

چرا رستوران ارکیده بهترین انتخاب برای مراسم پذیرایی ولیمه حجاج است؟

در بازگشت از سفر حج معمولا باید ظرف چند روز مقدمات پذیرایی مراسم ولیمه حجاج تدارک دیده شود. این موضوع باعث می‌شود که برگزاری مراسم ولیمه در محیط خانه خیلی سخت باشد. ضمن اینکه معمولا خیلی از خانه‌های امروزی نیز گنجایش لازم برای برگزاری این گونه مراسم‌ها را ندارند. به‌همین دلیل معمولا بسیاری از حجاج تصمیم می‌گیرند تا ولیمه خود را در محیط رستوران‌ها و سالن‌های پذیرایی برگزار کنند. مجموعه رستوران‌های ارکیده بهترین انتخاب برای پذیرایی مراسم ولیمه حجاج هستند.

 

مهم‌ترین دلایل انتخاب رستوران ارکیده برای مهمانی ولیمه:

1. پذیرایی از مهمانان با غذاهای متنوع و با کیفیت

مهم‌ترین بخش پذیرایی مراسم ولیمه، صرف شام یا نهار است. در شعبه‌های مختلف رستوران ارکیده با کیفیت‌ترین مواد اولیه برای طبخ تهیه می‌شوند. ضمن اینکه منوی رستوران ارکیده شامل غذاهای متنوعی از انواع غذاهای سنتی و اصیل ایرانی است. غذاهایی اعیانی و پرطرفدار مانند باقالی‌پلو با ماهیه، شیش، چلو کباب کوبیده، چلو جوجه کباب، کباب بختیاری، وزیری و ... که در کنار این غذاهای اصلی، امکان سفارش انواع سالاد، پیش‌غذا و دسر نیز فراهم است.

2. امکان برپایی ولیمه در سالن عمومی یا VIP شعبه‌های رستوران ارکیده

شما عزیزان با توجه به سلیقه و تعداد مهمانان خود، می‌توانید برای پذیرایی مراسم ولیمه حج در رستوران های ارکیده، سالن‌های عمومی یا سالن‌های VIP اختصاصی را در شعب مختلف رستوران ارکیده رزرو کنید. اگر دوست دارید مهمانی و مراسم شما در فضایی اختصاصی و دور از سالن عمومی باشد، سالن‌های VIP اختصاصی را پیشنهاد میکنیم.

3. پرسنل حرفه‌ای و آموزش دیده ارکیده

با رزرو هر یک از شعبه‌های رستوران ارکیده می‌توانید با خاطری آسوده، صفر تا صد برگزاری مراسم ولیمه حج را به عهده پرسنل حرفه‌ای و با تجربه این مجموعه بگذارید. کارکنان ارکیده برای پذیرایی باشکوه از مهمانان مراسم‌های مختلف آموزش می‌بینند. بنابراین جای هیچ‌گونه نگرانی از این بابت وجود ندارد.

4. برخورداری از تجهیزات صوتی و تصویری با کیفیت

معمولا رسم است که در پذیرایی مراسم ولیمه حجاج، مدیحه‌سرایی نیز صورت می‌گیرد. در شعبه‌های مختلف رستوران ارکیده، تجهیزات صوتی و تصویری کامل برای این منظور در اختیار مهمانان قرار می‌گیرد.

سفارش غذا به‌صورت بیرون‌بر با بهترین کیفیت برای برپایی ولیمه حج

حتی اگر در فکر برگزاری مراسم ولیمه حج در خانه، مسجد یا حسینیه هستید، می‌توانید برای سفارش غذا روی رستوران‌های ارکیده حساب ویژه‌ای باز کنید. برای این منظور کافیست از چند روز قبل سفارش غذای خود را در یکی از شعبه‌های ارکیده نزدیک به محل برگزاری مراسم خود ثبت کنید.

پس از آن در روز برگزاری مراسم، سفارش خود را در بسته بندی درجه یک و بهداشتی تحویل بگیرید. خدمات دلیوری یا بیرون‌بر رستوران ارکیده در بهترین شرایط برای پذیرایی از شما عزیزان در نظر گرفته شده است. همچنین امکان اعزام پرسنل ارکیده برای پذیرایی از مهمانان مراسم ولیمه با هماهنگی قبلی نیز وجود دارد.  

1

11 شعبه در 5 استان؛ معرفی شعبه‌های مختلف رستوران ارکیده:

 

  1. رستوران ارکیده جاده چالوس

جاده چالوس - کیلومتر ۱۲      شماره تماس 34122-026

  1. رستوران ارکیده مهستان کرج

کرج، میدان نبوت، مجتمع تجاری مهستان، طبقه آخر       شماره تماس 34123-026

  1. رستوران ارکیده آرژانتین

تهران، میدان آرژانتین، ابتدای خیابان الوند        شماره تماس 88885300-021

  1. رستوران ارکیده شهریار

شهریار، میدان نماز، خیابان مطهری، تقاطع بهشتی      شماره تماس 65251616-021

  1. رستوران ارکیده اقدسیه

تهران، اقدسیه، بزرگراه ارتش، مجتمع شمیران سنتر، طبقه ۱۰        شماره تماس 72164-021

  1. رستوران ارکیده سعادت‌آباد

سعادت آباد، ابتدای خیابان علامه شمالی        شماره تماس  79397-021

  1. رستوران ارکیده نیاوران

تهران، نیاوران، خیابان باهنر، بعد از چهارراه مژده، پلاک ۴۱۰    شماره تماس 09120074319

  1. رستوران ارکیده متل‌قو

مازندران، متل‌قو، بعد از برج‌های عظیم‌زاده    شماره تماس 54612212-011

  1. رستوران ارکیده اصفهان

اصفهان، انتهای آزادراه کاشان به اصفهان، بعد از عوارضی، کاروانسرای مادر شاه    شماره تماس 45644480-013

  1. رستوران ارکیده انزلی

گیلان، منطقه آزاد انزلی، سه راه حسن رود، ابتدای بلوار شهید فاتحی     شماره تماس 44404645-013

  1. کترینگ ارکیده اکسپرس

تهران، میدان هروی، خیابان وفامنش، پلاک ۷۸     شماره تماس 26912949-021

 

شما عزیزان میتوانید جهت دریافت مشاوره و رزرو با شعبه مورد نظر تماس بگیرید.

ضمنا جهت دریافت اطلاعات بیشتر میتوانید با شماره 09123141900 ارتباط برقرار نمایید.

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • ناشناس
    0

    چه پولی پارو میکنند

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها