نوشیدن قهوه خطر ابتلا به سرطان روده را کاهش می‌دهد

بر اساس گزارش روزنامه بریتانیایی «گاردین» مطالعات جدید نشان می‌دهد افرادی که از سرطان روده بهبود یافته‌اند و دو تا چهار فنجان قهوه در روز می‌نوشند، احتمال بازگشت بیماری آنها کمتر است.

 نوشیدن قهوه خطر ابتلا به سرطان روده را کاهش می‌دهد

گاردین افزود:این مطالعه همچنین نشان می‌دهد افراد مبتلا به این بیماری که همان مقدار قهوه مصرف می‌کنند نیز به هر دلیلی کمتر در معرض مرگ قرار دارند، این امر بیانگر آن است که قهوه به کسانی که به یکی از کشنده‌ترین انواع سرطان مبتلا شده‌اند کمک می‌کند.

این مطالعه که اخیراً در مجله بین‌المللی سرطان منتشر شد، در هلند صورت گرفت و شامل ۱۷۱۹ بیمار سرطان روده با بودجه صندوق تحقیقات سرطان جهانی بود.

احتمال بازگشت سرطان روده در بیمارانی که حداقل ۵ فنجان قهوه در روز می‌نوشیدند، در مقایسه با افرادی که کمتر از دو فنجان قهوه می‌نوشیدند، ۳۲ درصد کمتر بود.

همچنین، کسانی که حداقل دو فنجان در روز می‌نوشیدند، در مقایسه با کسانی که هرگز قهوه ننوشیده‌اند، احتمال مرگ کمتری داشتند.

بر این اساس، خطر بازگشت بیماری کسانی که حداقل ۵ فنجان نوشیده بودند، احتمال مرگشان ۲۹ درصد کاهش یافت.

کارشناسان گفتند نتایج این مطالعه «امیدبخش» بود و ۴۳ هزار بریتانیایی که سالانه سرطان روده در آنها تشخیص داده می‌شود ممکن است به نوشیدن قهوه تشویق شوند.

«الن کامپمن»،رئیس تیم تحقیقاتی و استاد تغذیه و بیماری‌ها در دانشگاه واگنینگن هلند، گفت: این بیماری در هر ۵ نفری که تشخیص داده می‌شود، عود می‌کند و می‌تواند کشنده باشد.

وی اظهار داشت: «جالب است که این مطالعه نشان می‌دهد که نوشیدن ۳ تا ۴ فنجان قهوه ممکن است بازگشت سرطان روده را کاهش دهد.»

منبع: شفقنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها