روزنامه گردی ۱۹ آذر ۱۳۵۸؛

سرخپوستان آمریکا برای امام هدیه فرستادند/ مسافران در فرودگاه مهرآباد به دقت بازرسی می‌شوند

گفتگوی اختصاصی با اعضای هیاتهای ویژه کردستان و آذربایجان با تیتر درشت هیات‌های ویژه به آذربایجان و کردستان رفتند تیتر یک شماره امروز روزنامه کیهان در روز دوشنبه ۱۹ آذر سال ۱۳۵۸ است.

سرخپوستان آمریکا برای امام هدیه فرستادند/ مسافران در فرودگاه مهرآباد به دقت بازرسی می‌شوند

گویا رادیو تلویزیون تبریز به اشغال درآمده و طی تلگرامی از سوی علمای طراز اول و مبارز ایران به آیت الله العظمی شریعتمداری انحلال حزب جمهوری خلق مسلمان درخواست شده و از سوی دیگر بحران آذربایجان و برنامه های اقتصادی و اشتغال دیپلمه های بیکار در شورای انقلاب بررسی شد. خبرهای دیگر اینکه معاملات اراضی کشاورزی ممنوع شد و فرودگاه‌های لبنان بر روی هواپیماهای ایرانی برای جلوگیری از ورود داوطلبان ایرانی بسته شده است.

کیهان یک گفتگوی اختصاصی دیگر هم دارد که در صفحه اول آن بازتاب داشته و آن گفتگو با ژنرال جیاپ مرد قدرتمند ویتنام در مبارزه با اشغالگران آمریکایی است که وی آمریکا را دشمن بزرگ انقلابیون جهان دانسته است. به صفحات داخلی روزنامه می رویم به خبری با عنوان هدیه سرخپوستان آمریکا به امام خمینی و دستور شورای انقلاب مبنی بازرسی مسافران فرودگاه مهرآباد بر می خوریم که متن این خبرها به شرح زیر می باشد؛

IMG_20231210_065510_474

۱- سرخپوستان آمریکا برای امام هدیه فرستادند.

دیروز در کنفرانسی که با حضور سه تن از استادان دانشگاه‌های آمریکا (اعضای کمیته حل بحران ایران و آمریکا) در حسینیه ارشاد تهران ترتیب یافت اعلام شد که سرخپوستان داکوتای آمریکا هدیه جالبی برای امام خمینی رهبر انقلاب اسلامی ایران فرستاده اند. قرار است این هدیه توسط اعضای کمیته حل بحران هنگام دیدار با امام به حضور ایشان تقدیم شود. نوع هدیه هنوز اعلام نشده اما بطوریکه گفته می‌شود این هدیه نزد سرخپوستان مقدس است و آن‌ را در موارد بسیار نادر تقدیم شخصیت‌های استثنایی جهان می کنند. اعضای این هیات دیروز در کنفرانس مطبوعاتی خود در حسینیه ارشاد پرده از جنایات شاه مخلوع و توطئه های آمریکا در سقوط دولت ملی دکتر مصدق برداشتند.

IMG_20231210_065509_981

۲- بر اساس دستور شورای انقلاب

مسافران فرودگاه مهرآباد به دقت بازرسی می‌شوند.

با قاچاق ارز، طلا و فرش دستباف ایرانی در فرودگاه مهرآباد بشدت مبارزه می‌شود.

بیک‌مرادی رئیس گمرک مهرآباد ضمن اعلام این خبر گفت؛ از سوی شورای انقلاب دستور داده شده است که مسافرانی که عازم خارج از کشور می باشند به دقت بازرسی شوند تا در حد نیاز ارز و طلا همراه خود ببرند. به همین جهت مسافران باید به این نکته توجه داشته باشند تا مازاد آنچه که در گذرنامه قید شده، ذخایر مملکت را خارج نسازند.

رئیس گمرک مهرآباد افزود؛ بر اساس تصمیم اخیر هر مسافر می‌تواند فقط یک قطعه فرش به ارزش ۲۰۰ هزار ریال با خود ببرد و زائد بر آن در فرودگاه توقیف خواهد شد.

بیک مرادی درباره خروج مواد غذایی همراه مسافر گفت؛ مسافرانی که قصد مسافرت به کشورهای خارج دارند می‌توانند تا حد معقول خشکبار و مواد غذایی با خود بهمراه داشته باشند.

2

منبع: دیده بان ایران
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • ناشناس
    0

    از طرف گرگ برتر بوده

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها