روزنامه گردی ۵ مهر ۱۳۵۸؛

امام خمینی (ره): اسلام عین عدالت است و دیکتاتوری در اسلام بزرگترین گناه است

توطئه آمریکا، اسرائیل و مصر برای سرنگونی رژیم ایران با طرح عملیات تحریک آمیز و تخریبی در کشور، تیتر نخست روزنامه ۱۶ صفحه ای کیهان در روز پنجشنبه ۵ مهر سال ۱۳۵۸ است.

امام خمینی (ره): اسلام عین عدالت است و دیکتاتوری در اسلام بزرگترین گناه است

کیهان در این زمینه اضافه کرده که اجرای برنامه عملیات مشترک تخریبی و تحریک آمیز در ایران جزو نقشه جاسوسان بین المللی است. خبر دیگر اینکه کمیته های فرعی تهران منحل شد و آیت الله مهدوی کنی گفته است افراد سابقه دار و زندانیان فراری از کمیته ها اخراج می‌شوند. صادق قطب زاده سرپرست صداوسیما هم پیشنهاد کرده است بجای مناظره دو نفره مابین آیت الله اشراقی و  حسن نزیه، طرح مسائل شرکت نفت در میزگرد تلویزیونی مطرح شود. اما مصاحبه تاریخی و مهم اوریانا فالاچی با امام خمینی در صفحه نخست کیهان امروز منتشر شده است و کیهان از جانب امام تیتر زده است؛ بی انصافی است مرا دیکتاتور بخوانند. گزارش کیهان درباره این مصاحبه به شرح زیر می باشد؛

IMG_20230927_070923_860

رم - رویتر: امام خمینی در یک مصاحبه با اوریانا فالاچی که امروز در رم چاپ‌ شد گفت، این غیر انسانی و غیر منصفانه است که مرا یک دیکتاتور بخوانند. اسلام عین عدالت است و دیکتاتوری در اسلام بزرگترین گناه است.

امام در مصاحبه با فالاچی افزودند؛ بعد از سقوط شاه و بازگشت، من بسیاری از مسائل را مقرر کرده ام.

گفته می‌شود که این اولین مصاحبه امام با یک خبرنگار زن خارجی است که در یکی از مطبوعات بانفوذ و وزین ایتالیا - کوریره دلاسرا - منتشر می‌شود.

امام برای توضیح این مطلب که چرا برخی از روزنامه های کمونیستی و یا چپ گرا بسته شده اند گفت؛ آزادی نمی تواند به معنای آزادی توطئه و فساد باشد. امام افزودند آنهایی که مثل ما فکر نمی کردند را من پنج ماه تحمل کردم، ما برای پنج ماه تحمل کردیم سپس من آنها را به مناظره دعوت کردم اما آنها با آتش زدن صندوقهای رای در مراکز رای گیری و بازو و تفنگ پاسخ دادند. در واقع اینها(کمونیستها) بودند که مساله کردها را پیش کشیدند. امام همچنین گفتند روزنامه ها به این خاطر تعطیل شدند که مخالفت غیر واقع می کردند و یا برای منافع رژیم سابق کار می کردند و یا برای اجانب.

IMG_20230927_070924_342

در پاسخ این سوال اوریانا فالاچی که می پرسد کدامیک از گروه‌های چپ بر علیه شاه بعنوان دشمن می جنگیدند. امام گفت؛ هیچ یک از آنها در جنگ بر علیه رژیم سابق شرکتی نداشتند و هیچ یک از آنها نمی جنگیدند و رنج نبردند. آنها هیچ کاری نکردند به هیچ وجه برای انقلاب خدمتی انجام ندادند. این درست است که برخی از آنها زحمت کشیدند اما یا برای مقاصد خودشان یا برای علائق خودشان. امام افزودند کار ما همیشه یک حرکت اسلامی بود و کار آنها مخالفت با این. بهر حال این نظر من است که ما با یک چپ واقعی روبرو نیستیم بلکه با یک چپ دروغین که بوسیله آمریکایی‌ها درست شده.

امام در پاسخ اینکه چه دیدی راجع به آزادی دارند افزودند؛ آزادی! این‌ مفهوم ساده‌ای برای معنی کردن نیست. بگذارید بگویم آزادی یعنی اینکه شخصی آنچه را که خود می خواهد عقیده داشته باشد و آنجوری که می خواهد فکر کند و او را مجبور به فکر کردن به طرز دیگری نکنند.

امام همچنین از اعدام‌ افرادی  که به مسائل انحراف جنسی می پردازند و همچنین فواحش دفاع نموده و گفتند، این اعدام‌ها برای از بین بردن فساد و تزکیه جامعه مفید است. اگر انگشت شما را قانقاریا بگیرد چه می کنید؟ آیا می گذارید به دست شما و سپس به همه بدن شما برسد یا آنکه آن انگشت را قطع می کنید؟ چیزهایی که ملت را فاسد می کند باید از بین برود‌.

فالاچی بعد از اینکه امام به او گفت مجبور نیستی که چادر سرت کنی و او چادر را برداشت از رهبر مذهبی ایران درباره وضع زنان در ایران سوال کرد امام در پاسخ گفتند، این قانون که به مردها اجازه می‌دهد چهار زن بگیرند خیلی مترقی است زیرا زنان تعداد بسیار بیشتری نسبت به مردان دارند. شما کدامیک را ترجیح می‌دهید این که یک زن یا مردی که قبلا ازدواج کرده، ازدواج کند یا اینکه تبدیل به یک فاحشه شود؟

امام در قسمتی دیگر از بیانات خود در دفاع از منع الکل و موسیقی گفتند، من‌ هیچ علاقه ای به قوانین مسیحیت که در آن کشیش مشروب می نوشد و چیزی می خواند ندارم‌. فالاچی پرسید آیا موسیقی باخ و بتهوون هم بد است؟ امام گفتند اینها چه کسانی هستند؟ من نمی‌دانم!

منبع: دیده بان ایران
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها