روزنامه گردی ۱۵ مرداد ۱۳۵۸؛

ابراهیم یزدی: اخطار شدید امام به کارتر، کودتای نظامی را خنثی کرد/ ادغام بانکها به تصویب رسید

اسامی کامل نمایندگان مجلس خبرگان قانون اساسی و تصاویر تعدادی از معروفترین آنها، تیتر مهم امروز روزنامه کیهان روز دوشنبه ۱۵ مرداد سال ۱۳۵۸ است.

ابراهیم یزدی: اخطار شدید امام به کارتر، کودتای نظامی را خنثی کرد/ ادغام بانکها به تصویب رسید

کیهان در تیتر یک امروز خود به نقل از دکتر ابراهیم یزدی برای نخستین بار فاش ساخت که اخطار شدید امام به کارتر، کودتای نظامی را خنثی کرد. از جمله تیترهای دیگر کیهان امروز می‌توان به ۶ ساله شدن اعتبار گذرنامه، توزیع کارنامه کنکوریها از روز شنبه، به نمایش عمومی در آمدن فیلم حوادث خونین جمعه سیاه هم اشاره داشت. گویا مهدی بازرگان و ابراهیم یزدی به کوبا می روند و هیات کوبایی پس از بحث داغ با آیت الله طالقانی اعلام داشته اند که اگر اسلام این است پس زنده باد اسلام! صادق قطب زاده پس از اعلام خط مشی تلویزیون گفته که من قاطعیت دارم اما دیکتاتور نیستم. کیهان یک خبر هم درباره خودش منتشر کرده است که حسین مهدیان مدیر عامل این موسسه اعلام داشته که کیهان در اختیار بنیاد مستضعفین قرار گرفته است. اما خبر ادغام بانک‌های کشور یکی از خبرهای مهم امروز این جریده است که متن آن به شرح زیر می باشد؛

ادغام بانکها در هیات مدیره مشترک بانکها به‌ تصویب رسید و برای بررسی نهایی به هیات دولت فرستاده می‌شود.

یک مقام آگاه بانک مرکزی اظهار داشت؛ با اجرای این طرح جمعا ۴ بانک تجاری، ۴ بانک مستقل و ۲ بانک تخصصی تمام فعالیت‌های بانکی کشور را انجام می دهند‌. طرح ادغام بانکها به این صورت خواهد بود که کلیه بانکهای بازرگانی کشور زیر پوشش چهار بانک که عبارتند از بانک تجارت خارجی، بانک تهران، بانک صادرات و بانک بازرگانی ایران قرار خواهد گرفت.

IMG_20230806_065546_195

این مقام افزود؛ وضع بانکهای تخصصی پس از ادغام به‌ این صورت خواهد بود که کلیه بانکهایی که در امور کشاورزی فعالیت می کنند زیر پوشش بانک توسعه کشاورزی، کلیه بانک‌های صنعتی زیر چتر بانک توسعه صنعتی و معدنی قرار می گیرند. بانک ساختمان و شرکت‌های پس انداز مسکن زیر پوشش بانک‌ رهنی خواهند رفت و علاوه بر آن ۴ بانک مستقل خواهد بود که به ترتیب عبارتند از بانک رفاه کارگران، بانک سپه، بانک ملی، بانک اسلامی که این ۴ بانک ماهیت مستقل خود را حفظ خواهند کرد.

IMG_20230806_065546_062

این مقام در مورد وضع کارکنان بانک‌های ملی شده گفت؛ با اجرای طرح ادغام بانکها از تعداد کارکنان بانکها کاسته نمی شود و هیچ گونه تاثیری در وضع اشتغال کارکنان بانکها نخواهد داشت و پس از ادغام همچنان از وجود این کارکنان در سیستم بانکی کشور استفاده می‌شود.

منبع: دیده بان ایران
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 3
  • shahram
    0

    کارتر دستور حمله طبس رو داد بعد از اخطار ترسید !!
    44 سال گذشته فکر میکنید مردم فراموش کردن که هیچ کشوری جمهوری اسلامی را به هیچ کجاش حساب نمی کرد.

  • ناشناس
    2

    این واقعیتیست برخی نمیدانندامام خمینی سلام اللہ دعایش بہ سرعت مستجاب میشدوگرنہ نمیشہ شاہ باادوات نظامی شکست دادمحالہ ولی امام بادعایش تمامش کرد

    نظرات شما -
    • رابی
      0

      بله وقتی دعای سازمان سیا و آیت الله بی بی سی و دستگاه‌های امنیتی فرانسه و سایر کشورهای غربی پشت شما باشند دعایتان شما صد در صد برآورده خواهد شد‌.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها