روزنامه گردی ۱۱ مرداد ۱۳۵۸؛

تاج شاهنشاهی از روی اسکناس ها برداشته می شود/ عوارض اتوبان قزوین هر اتومبیل 5 تومان

در آستانه برگزاری انتخابات مجلس خبرگان قانون اساسی، کیهان روز پنجشنبه ۱۱ مرداد سال ۱۳۵۸ در تیتر یک خود از به اوج رسیدن مبارزات انتخاباتی خبر داده و اینکه میلیونها ایرانی فردا پای صندوق رای می روند. حزب جمهوری خلق مسلمان اعلام داشته در انتخابات شرکت می کند اما جبهه ملی با انتشار بیانیه ای عدم حضور خود را در این انتخابات اطلاع داده است.

تاج شاهنشاهی از روی اسکناس ها برداشته می شود/ عوارض اتوبان قزوین هر اتومبیل 5 تومان

آیت الله منتظری هم طی یک پیام ابراز داشته به دستور امام و با صلاحدید تنی چند از دوستان، کاندیدای تهران شدم. مهدی بازرگان هم در آستانه نخستین انتخابات آزاد نظام جدید حکومتی، جبهه مشترک ضدا انقلاب را معرفی کرده و اینکه عوامل شاه، صهیونیستها، سرمایه داران، توده نفتی ها و مزاحمین پنج گروه ضدانقلابی جمهوری اسلامی هستند. فرمانده کل ژاندارمری هم از تهیه شدن طرح خلع سلاح عمومی خبر داده که بر اساس این طرح، افراد ناصالح به کمک نیروهای مسلح خلع سلاح می‌شوند. گویا در پس تهدیدهای تلفنی به فرودگاه مهرآباد آماده باش داده شده و من بعد هم قرار است بدهکاران فراری بانکها غیابی محاکمه شوند. اما جدیدترین خبر درباره اسکناسهای جدید و قدیم و تغییرات در آنها به نقل از سخنگوی بانک مرکزی ایران خبر دیگر کیهان امروز است که متن خبر فوق به شرح زیر می باشد؛

سری نخست اسکناسهای طرح جدید بوسیله بانک مرکزی ایران از ماه آینده به جریان خواهد افتاد. سخنگوی بانک مرکزی ایران در این باره گفت؛ اسکناسهای جدید از ۲۵ شهریور تا ۱۰مهر سال‌جاری به جریان گذاشته می‌شود. این مقام گفت اسکناسهای جدید که روی آن نقش حضرت رضا و شیر و خورشید بدون تاج است! و پشت آن نقش اماکن و تأسیسات ملی هم اکنون در  انگلستان زیر چاپ است.

IMG_20230802_073724_445

به‌این ترتیب در پشت اسکناسهای ۵۰ ریالی نقش سی و سه پل، پشت اسکناس ۱۰۰ ریالی چهار باغ، پشت اسکناسهای ۲۰۰ ریالی آرامگاه ابن سینا، پشت اسکناسهای ۵۰۰ ریالی از طرحهای قبلی، پشت اسکناسهای ۱۰۰۰ ریالی آرامگاه حافظ، پشت اسکناسهای ۵۰۰۰ ریالی پالایشگاه و پشت اسکناسهای ۱۰۰۰۰ ریالی نقش مجلس شورای ملی چاپ خواهد شد.

IMG_20230802_073725_237

سخنگوی بانک مرکزی ایران همچنین گفت چون تعویض اسکناسهای جدید با قدیم زمان لازم دارد بنابراین اسکناسهای قدیم و جدید از ماه آینده در جریان خواهد بود تا بتدریج اسکناسهای قدیم کنار گذاشته شود.

منبع: دیده بان ایران
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 8
  • ناشناس
    0

    داغ ملت را تازه نکن ای خبر فوری جان

  • Amir
    0

    ۵۰ریال اون روزتقریبأ میشده ۱دلار یعنی اون زمان میتونسته به تنهایی بادلار مچ بندازه،ولی امروز باید با کمک ۱۰تا برادرهمزادش

  • فرهاد
    0

    روحت شاد

  • خون جیگر
    0

    درود بیکران بر رضا شاه کبیر.....

  • فتح الله احمدیان
    0

    الحق که روح سلسله و دودمان پهلوی شاد باد،
    سکشون به اینها میرزید.....

  • ناشناس
    0

    آریامهر روحت شاد

  • وطن
    0

    رضا شاه بزرگ همچون کوروش نامش در تاریخ ایران جاودانه شد.

  • رئیسان
    0

    پول شاهنشاهی واقعا ارزش داشت ولی پول این رژیم بی ارزشه

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها