عوارض و مضرات تزریق بوتاکس لب

بسیاری از خانواده‌ها با اینکه یک یا چند عضو در خانواده به سراغ این نوع عمل زیبایی بروند مخالفت می‌کنند و نگران عوارض جانبی بعد از آن هستند.

عوارض و مضرات تزریق بوتاکس لب

این‌روزها انواع عمل‌های جراحی زیبایی رواج بسیار زیادی پیدا کرده است و در بین زنان طرفدار بیشتری دارد. یکی از کارهایی که برای زیبایی صورت انجام می‌پذیرد و زنان نیز از آن استقبال می‌کنند تزریق بوتاکس لب است.

 بوتاکس لب کمک می‌کند لب‌ها حجیم‌تر شوند. میزان حجم‌دهی به لب‌ها اغلب سلیقه‌ای است. اما بسیاری از خانواده‌ها با اینکه یک یا چند عضو در خانواده به سراغ این نوع عمل زیبایی بروند مخالفت می‌کنند و نگران عوارض جانبی بعد از آن هستند. اما عوارض و ضررهای این نوع از زیباسازی‌های چهره چیست و آیا واقعاً انجام چنین کارهایی روی صورت عوارض خطرناک دارند یا خیر؟ در اینجا به بررسی عوارض بوتاکس لب می‌پردازیم.

انجمن جراحان پلاستیک آمریکا بوتاکس لب را یکی از جراحی‌های سرپایی بی‌خطر یا کم‌خطر به شمار می‌آورند که خطر کمتری نسبت به بسیاری از عمل‌های زیبایی دارد، اما عوارض جانبی موقتی مانند سردرد، حالت تهوع، کبودی و ضعف صورت به همراه دارد، که به مرور زمان از بین می‌رود.

بوتاکس لب نوعی روش غیرتهاجمی از عمل زیبایی است اما همین عمل زیبایی سرپایی و غیرتهاجمی حتماً باید زیر نظر پزشک انجام شود.

این عمل معمولاً در حدود 20 دقیقه انجام می‌شود و بیمار می‌تواند بلافاصله پس از درمان به فعالیت‌های معمول خود بپردازد. احساس درد خفیف به دلیل تماس سوزن با پوست در تزریق طبیعی است. اما سایر عوارض جانبی جزئی و عوارض ناشی از تزریق عبارت‌اند از:

1. کبودی و تورم در محل تزریق

2. بی‌حسی در لب

3. سردرد

4. حالت تهوع.

با وجود اینکه اکثر درمان‌های بوتاکس دارای مهر تایید سازمان جهانی بهداشت هستند، اما مهم است بدانید که این درمان به وسیله یک سم انجام می‌شود، بنابراین تجویز نادرست ممکن است باعث انتشار این ماده شیمیایی به سایر عضلات شود و عوارض جانبی نادر اما جدی‌ای بروز دهد. به همین دلیل توصیه می‌شود از مالیدن یا ماساژ دادن ناحیه لب پس از تزریق برای جلوگیری از انتشار بوتاکس خودداری شود.

به این ترتیب در صورت بروز هر یک از عوارض زیر باید به پزشک مراجعه شود:

• ضعف عضلانی

• لکنت زبان

• تنگی نفس

• مشکل در بلع (دیسفاژی)

• تاری دید یا مشکلات بینایی

• از دست دادن کنترل مثانه

• واکنش آلرژیک شدید

همچنین بوتاکس به مادران شیرده و زنان باردار به هیچ عنوان توصیه نمی‌شود.

منبع: اعتمادآنلاین
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها