مدیرکل امور مالیاتی خوزستان:

یک هزار و ۳۵۰ میلیارد تومان دیگر از جرائم عوارض آلایندگی خوزستان وصول می‌شود

مدیرکل امور مالیاتی استان خوزستان گفت: با مکاتبات صورت گرفته با سازمان امور مالیاتی کشور مقرر شد این مبلغ از حساب خزانه برداشت و به حساب اداره کل امور مالیاتی خوزستان واریز شود.

یک هزار و ۳۵۰ میلیارد تومان دیگر از جرائم عوارض آلایندگی خوزستان وصول می‌شود

فرشید علاسوند با بیان اینکه عوارض دریافت شده در اسرع وقت در اختیار واجدین شرایط قرار خواهد گرفت، افزود: همزمان با عید سعید فطر در ماه جاری نیز ۲ هزار میلیارد تومان از جرائم عوارض آلایندگی که با مساعدت رییس کل سازمان امور مالیاتی وقت و حمایت‌های مقام عالی وزارت وصول شد را میان فرمانداری‌ها، شهرداری‌ها و دهیاری‌های توزیع کردیم.
وی ادامه داد: به استناد قانون ارزش افزوده شرکت‌هایی که در چهار شاخص هوا، خاک، آب و صوت برای محیط زیست آلودگی ایجاد ‌کنند در دسته شرکت‌های آلاینده به شمار می‌روند بر همین اساس مطابق قانون باید بین نیم، یک و ۱.۵ درصد از فروش خود را به عنوان عوارض آلایندگی پرداخت کنند.

به گفته علاسوند چهار شرکت نفتی نفت و گاز کارون، مارون، آغاجاری و مسجدسلیمان جزو شرکت‌های آلاینده محسوب می‌شوند که باید نسبت به پرداخت آلایندگی اقدام کنند.

مدیرکل امور مالیاتی با ابراز تاسف نسبت به اینکه پرداخت عوارض آلایندگی در سال‌های ۹۲ تا ۹۶ با تاخیر وصول شد، بیان کرد: قانونگذار در قانون پیش‌بینی کرده به دلیل کاهش ارزش زمانی پول شرکت‌ها از تاریخ ابلاغ برگ قطعی تا زمانی که نسبت به پرداخت عوارض مربوطه اقدام می‌کنند مشمول جریمه دیرکرد هستند.
وی ابراز امیدواری کرد که فرمانداران، شهرداران و دهیاران حداکثر استفاده بهینه از منابعی که با تلاش اداره کل امور مالیاتی وصول و توزیع می‌شود را داشته باشند تا شاهد شهر و استانی پیشرفته در خدمات شهری باشیم.

منبع: ایرنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • ناشناس
    0

    نوش جون گیرندگانش

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها