روزنامه گردی ۲۵ تیر ۱۳۵۸:

کانون نویسندگان ایران: تصویب لایحه مطبوعات هجوم به آزادی بیان است

کیهان ۱۲ صفحه ای روز دوشنبه ۲۵ تیر سال ۱۳۵۸ خبر از تشکیل شبکه خرابکاری علیه ایران‌ در اسرائیل را داده، که با شرکت ماموران‌ سیا و ساواک تشکیل شده است.

 کانون نویسندگان ایران: تصویب لایحه مطبوعات هجوم به آزادی بیان است

کیهان نوشته، وظیفه این‌ گروه ایجاد محیط ترس و تشنج و رواج شایعات دروغ بوده و برای تقویت گروه‌های تروریست در اسرائیل ۶ میلیون دلار اختصاص یافته است. استعفای تیمسار تقی ریاحی وزیر دفاع ملی نیز یکی از خبرهای مهم دیگر این جریده عصرگاهی است که‌ گویا بدلیل برکناری و  فرمانده دژبان مرکز بوده است. وزیر کشور هم اعلان داشته است که احزاب می‌توانند برای مجلس خبرگان کاندیدا معرفی کنند. تیتر یک روزنامه هم اختصاص دارد به تیرباران ۵ عامل انفجار در مسجد خرمشهر. آیت الله سیدمحمدصادق روحانی هم خطاب به مهندس مهدی بازرگان اعلام داشته که وی باید قاطع عمل کند و خواستار تصفیه دولت شده است. اما خبری به نقل از کانون نویسندگان ایران خطاب به مهندس بازرگان درباره تصویب لایحه جدید مطبوعات و تهدید آنها به افشاگری که در صفحه سوم روزنامه به چاپ رسیده است را برای این شماره انتخاب کرده ایم که از نظر می گذرانید.

IMG_20230716_070724_327

کانون نویسندگان ایران شب گذشته طی یک نامه سرگشاده به مهندس مهدی بازرگان نخست وزیر، تصویب لایحه مطبوعات را هجوم به آزادی بیان و مطبوعات خواند و هشدار داد که با همکاری همه آزادیخواهان و مبارزان راه آزادی و دست اندرکاران نشر و مطبوعات در سطح داخل و خارج دست به افشاگری و مبارزه خواهد زد.

در نامه کانون نویسندگان همچنین آمده است؛ برخورد معترضانه افراد، کانون‌ها و محافل سیاسی با لایحه قانون مطبوعات و بی توجهی مطلق دولت به اعتراض فرد فرد نویسندگان و روزنامه نگاران که این لایحه را به صراحت وسیله ای برای خفه کردن آزادی‌های دموکراتیک تلقی کردند تجربه مجدد این واقعیت تلخ است که متاسفانه دولت جنابعالی تافته ئی جدا بافته از مردم است که نه تنها در طریق حفظ تداوم انقلاب گام برنمی‌دارد بلکه در هر قدم می کوشد زنجیری گسسته را تعمیر کند و سدی تازه در برابر مردمی قرار دهد که سرسختانه می کوشند به انقلاب خونین خویش معنایی بدهند.

IMG_20230716_070724_458

در این نامه آمده است؛ هدف ما از اعلام این نظرات نشان دادن حداکثر تفاهم با دولت بود کما اینکه همین حسن نیت تا بدین جا مانع شده است که اقدام به افشاگری بیشتر کنیم. اکنون برای کانون نویسندگان که خود را در تنگنای ناگزیری و ناچاری گرفتار می بیند جز این راهی باقی نمانده است که هشدار دهد اگر تصویب این لایحه تهدیدی برای هجوم به آزادی بیان و آزادی مطبوعات باشد( که لزوما جز این هم نمی تواند بود) ما که شکارهای دست و پا بسته این دام خواهیم بود به ناچار با همکاری همه آزادیخواهان و مبارزان راه آزادی و دست اندرکاران نشر و مطبوعات، همه امکانات خود را به کار خواهیم گرفت و در سطح داخلی و بین المللی دست به افشاگری و مبارزه خواهیم زد. مسئولیت آنچه پیش خواهد آمد بر عهده دولت شماست.

منبع: دیده بان ایران
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها