روزنامه گردی ۱۰ خرداد ۱۳۵۹؛

آیت الله منتظری خواستار پاکسازی در تمام ارگان های دولتی شد/ هشدار دادستان کل انقلاب به فروشندگان نشریات غیرقانونی

۴۳ سال قبل در چنین روزی، یعنی روز شنبه ۱۰ خرداد سال ۱۳۵۹ صفحه نخست روزنامه انقلاب اسلامی، نشریه ارگان مطبوعاتی رئیس جمهور وقت بنی صدر، به قیمت ۱۵ ریال روانه دکه ها شده است.

 آیت الله منتظری خواستار پاکسازی در تمام ارگان های دولتی شد/ هشدار دادستان کل انقلاب به فروشندگان نشریات غیرقانونی

تیتر یک روزنامه اختصاص دارد به مصاحبه ای با صادق قطب زاده و از آخرین اخبار و گزارشها از زد و خوردهای مرزی ایران و عراق خبر داریم و از قول آیت الله منتظری در مراسم نمازجمعه قم آمده که خواستار پاکسازی در تمام ارگانهای دولتی شده اند. همچنین به نقل از رئیس جمهور نوشته شده که نخست وزیر مشخص شده است ولی مجلس باید او را تایید کند.

IMG_20230531_073731_565

اما سوژه  امروز ما به هشدار دادستان وقت کل انقلاب اختصاص دارد که از مجازات شدید برای فروشندگان نشریات غیرقانونی خبر داده است. که متن کامل این نامه به شرح زیر  می باشد؛

IMG_20230531_073730_703

هم‌میهنان عزیز - خواهران و برادران، به دنبال توقیف نشریات غیرقانونی و وابسته به گروههای امپریالیستی از طرف دادستانی انقلاب اخیرا مشاهده میشود برای پخش نشریات فوق از فرزندان معصوم استفاده می کنند. بدینوسیله به تمام هموطنان گرامی و پدر و مادرانی که فرزندانشان اسیر اهداف این گروهها شده اند هشدار میدهیم، چنانچه فرزندانشان در رابطه با فروش و یا همکاری با اینگونه نشریات دستگیر شوند از سه تا شش ماه محکوم به حبس تادیبی میگردند و به هیچ عنوان به مراجعه اولیاء ترتیب اثر داده نخواهد شد. ضمنا تمام پاسداران کمیته های انقلاب موظفند با مشاهده این عمل غیرقانونی فروشندگان نشریات توقیف شده را دستگیر و تحویل دادستانی کل‌ انقلاب واقع در چهار راه قصر دهند.

دادستان کل انقلاب جمهوری اسلامی _ علی قدوسی

منبع: دیده بان ایران
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها