روزنامه گردی ۳۰ اردیبهشت ۱۳۵۸؛

دولت بابت واگذاری زمین های بایر به مردم پولی نخواهد گرفت/ قطب زاده: شریعتی به رهبری امام اعتقاد کامل داشت

به موجب قانون لغو مالکیت خصوصی اراضی بایر در محدوده ۵ ساله و ۲۵ ساله دولت بابت واگذاری زمین های بایر به مردم پولی نخواهد گرفت. این جمله تیتر یک روزنامه کیهان در روز یکشنبه ۳۰ اردیبهشت سال ۱۳۵۸ است.

دولت بابت واگذاری زمین های بایر به مردم پولی نخواهد گرفت/ قطب زاده: شریعتی به رهبری امام اعتقاد کامل داشت

در ادامه این خبر می خوانیم که دولت برای صاحبان زمینهای ۱۰۰ و ۲۰۰ متری که خانه ندارند تسهیلاتی قائل شده است. کیهان در خبری دیگر برای اولین بار فاش کرده است روز عاشورا می خواستند جمعه سیاه را تکرار کنند. همچنین محمدرضا پهلوی در آخرین لحظات عزیمت از ایران به یکی از افسران گفته بود که تو هم بگو مرگ بر شاه و اینکه بختیار می خواست رئیس جمهور شود. معاون شهردار تهران هم گفته است نخستین مرحله طرح ترافیک تهران نیمه اول تیرماه به مورد اجرا در می آید. امام خمینی هم در دیدار عشایر لرستان و خرم آباد در پاسخ به سنای آمریکا ذکر کرده اند ما روابط با آمریکا را بخواهیم چه کنیم و اگر آمریکا از اعدام هویدا ناراحت نمی شد تعجب می کردیم. دکتر شایگان هم در مراسم صدمین زادروز دکتر مصدق گفته اند نباید تنها به حفظ آزادی برای خود قناعت کرد. تنها تصویر این صفحه روزنامه هم اختصاص دارد به حاشیه همین مراسم. روزنامه را ورق می زنیم به صفحه دوم می رویم خبر سخنان صادق قطب زاده در مراسم سالگرد هجرت دکتر شریعتی در زمین چمن دانشگاه تهران را کرده ایم که از نظر می گذرانید؛

IMG_20230520_083515_316

صادق قطب زاده سرپرست رادیو تلویزیون در مراسمی که به مناسبت سالگرد هجرت استاد شریعتی در زمین چمن دانشگاه تهران برگزار شد طی سخنانی گفت؛ دکتر شریعتی به رهبری امام اعتقاد کامل داشت و حتی سه بار برای امام پیغام فرستاد که تا ایشان هستند و رهبر هستند من خواهم بود و عمل میکنم‌.

قطب زاده گفت؛ رهبری انقلاب را امام بر عهده داشتند و انقلاب را مردم ایران. ولی شریعتی در زمینه این انقلاب از لحاظ فکری کمک قابل توجهی کرد و از لحاظ نیروی نظامی برادران راه اول مجاهدین خلق، اثر بسیاری داشتند و بنابراین سیر تحولی این تاریخ مبارزات بر این سه پایه عظیم استوار بوده است. ولی نباید امروز دیگران میراث خواری کنند.

شایعه سازان می دانستند که بعد از شریعتی نسل مسلمان دیگر تسلیم شعارهای بی معنا و بی پایه و بی محتوا و دهن پر کن نمی شود. دردها در این جا بود که به محض آنکه کیهان چند مقاله از شریعتی چاپ کرد نمیدانید اینها چه الم شنگه ای در خارج از کشور به راه انداختند که شریعتی هم از دست رفت ولی خوشبختانه برادران و خواهران مسلمان شما به دهان آنها کوبیدند که شریعتی مثل دیگران نبود و هرگز برای رژیم قلم نزد.

قطب زاده سپس افزود؛ بازار تهمت و افترا و دروغ پردازی علیه شریعتی کم نبود مگر یادتان رفته،  مگر برای او زن و بچه فرنگی درست نکردند؟ مگر نگفتند که ما شب و روز با او بودیم و او حتی یک رکعت نماز هم نخواند؟ به خدا اینها را گفتند و آن شایعات یا شایعاتی که امروز می گویند تفاوتی نکرده امروز هم آنها بیکار نیستند روش شایعه پراکنی هم‌ همانست نه اینکه همان شایعه سازها باشند این شایعه پراکنان تنها قشر متحجر روحانیت نبودند آن قشر متحجر ضد روحانیت هم بود، ضد اسلام هم بود. همه‌با هم بودند و تنها راستگرایان مرتجع نبودند چپ گرایان مرتجع هم بودند. اگر شعارها و شایعات آن چپگرایان را که در اروپا علیه شریعتی پراکندند ببینید خواهید دید که با شایعات امروز تفاوتی ندارد. فقط مشکل این است که ملت ما بسیار زودباور است.

IMG_20230520_083515_239

اما امروز که شریعتی در میان ما نیست برایش مجلس ترحیم درست می کنند اما بخدا قسم اگر شریعتی دیروز در میان‌ ما بود همین بازار، همین مصائب و همین شایعات علیه اش رواج داشت چرا برای اینکه زنده بود برای اینکه کار می کرد برای اینکه مبارزه می کرد. شریعتی در فکر و عمل قاطع بود و حرکت شریعتی در جهت رهبر بزرگ ما امام خمینی بود زیرا او هم میخواست مسجد فقط مسجد عزا نباشد بلکه مجلس رزم هم باشد.

به هرحال لازم است این را روشن کنم که او در رهبری امام اعتقاد قاطع داشت او سه بار این مساله را با قاطعیت عنوان کرد و خواست که به نظر امام رسیده شود او پیغامی بسیار به ما داد و گفت؛ به آقا (امام) بگویید تا زمانی که ایشان هستند و رهبری می کنند من هستم و عمل میکنم.

منبع: دیده بان ایران
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها