روزنامه گردی ۲۴ اردیبهشت ۱۳۵۸؛

آیت الله لاهوتی: کمیته ها با تشکیل سپاه پاسداران منحل می شوند/ هر دست لباس فرح می توانست یک خانواده متوسط را به یک خانواده مرفه تبدیل کند/ عکس

توسط وزارت دادگستری لایحه عفو عمومی به دولت داده شد. تیتر یک کیهان در ۴۴ سال قبل امروز دوشنبه ۲۴ اردیبهشت سال ۱۳۵۸ که به قیمت ۱۵ ریال منتشر شده بود به این خبر مهم اختصاص دارد.

 آیت الله لاهوتی: کمیته ها با تشکیل سپاه پاسداران منحل می شوند/ هر دست لباس فرح می توانست یک خانواده متوسط را به یک خانواده مرفه تبدیل کند/ عکس

آیت الله خلخالی رئیس دادگاههای انقلاب نیز از توطئه بمباران خانه امام و قتل عام ۱۰۰ هزار نفر در روزهای انقلاب پرده برداشته و شهردار تهران هم اعلام کرده است که خانه نسازید زمین ارزان میشود و اینکه فروشندگان زمینهای اوقافی را به عنوان مفسدین فی الارض تحویل دادگاه انقلاب می دهیم. همچنین بر اساس دستور امام به دادستان انقلاب نیز اعلام شد که حکم اعدام فقط در دو مورد صادر میشود و عفو عمومی شامل عاملین قتل و کشتار و شکنجه منجر به قتل، اقدام کنندگان علیه استقلال کشور و توطئه گران علیه انقلاب نمی شود. حسن نزیه رئیس شرکت نفت هم فاش کرده اسرائیل به ایران ۷۸۰ میلیون دلار بدهکار است. در ضمن خبر مهم دیگر اینکه کاپیتولاسیون آمریکایی هم در ایران لغو شد. اما خبری با عنوان منحل شدن کمیته ها تا تشکیل سپاه پاسداران به نقل از آیت الله لاهوتی در صفحه دوم روزنامه منتشر شده است که متن این خبر به شرح زیر است؛

اهواز - خبرنگار کیهان: وظیفه سپاه پاسداران انقلاب خنثی کردن هر گونه دسیسه و تحریک و حرکت ضدانقلابی ولو از داخل و ارتش و با همه احترامی که به نیروهای سه گانه داریم و دولت است. این مطلب را آیت الله لاهوتی مسئول تشکیل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران که به اهواز آمده بود عنوان کرد و افزود؛ سپاه پاسداران انقلاب در شرایط کنونی همپای شورای انقلاب است و‌ با تشکیل آن کار کمیته ها پایان می گیرد.

آیت الله لاهوتی در سخنرانی خود در حسینیه اعظم اهواز گروه تحقیق را به مردم معرفی کرد و اقداماتی نیز برای فراهم آوردن مقدمات تشکیل این سپاه انجام داد. آیت الله لاهوتی ابتدا به تشریح شرایط زندانهای رژیم گذشته پرداخت و مشاهدات خود را از شکنجه هایی که در کمیته باصطلاح ضد خرابکاری شده بود بیان داشت.

آیت الله لاهوتی در قسمت دیگری از سخنان خود ضمن تاکید بر مواضع مستحکم و روحیه آشتی ناپذیر امام خمینی تا سرنگونی رژیم سابق و پیروزی انقلاب گفت؛ آیا می دانید که سنجابی ها و شایگان ها می گفتند که شاه برود شاهزاده بیاید تا شاید پیروز شویم و این وجود امام خمینی بود که کار را یکسره و تمام کرد حالا چرا صبر نمی کنید؟ وی گفت؛ اگر نهضت را درست پاسداری کنید سراسر جهان پر از عدل و داد خواهد شد. چون هدف امام رسیدن به جامعه مورد نظر علی است و تو هم اگر پیروز بشوی در یک بعد و در یک جهت خواهد بود.

IMG_20230514_072044_547

وی در جای دیگر سخنان خود به دیدار از کاخهای سلطنتی اشاره کرد و گفت؛ در بازدید از کاخها به انباری از لباسهای فرح برخوردیم که پس از آمارگیری معلوم شد اگر فرح روزی یک لباس می پوشید می توانست این لباسها را تا ۳۰۰ سال بپوشد و هر روز یک فرم عوض کند که هر دست آن می توانست یک خانواده متوسط را به یک خانواده مرفه تبدیل کند. وی گفت؛ در بازدید از زندان سران رژیم سابق را مانند موش دربند دیدیم و این اقدامات فقط به رهبری امام خمینی ممکن بود.

IMG_20230514_072044_712

آیت الله لاهوتی در پایان گفت؛ برای اینکه از این پس سرنوشت ما را در آن سوی اقیانوسها تعیین نکنند سپاه پاسداران انقلاب بوجود آمد و من برای ایجاد آن به اهواز آمده ام و افرادی که در اینجا همراه من هستند در اینجا می مانند تا در اهواز و شهرهای دیگر خوزستان با مطالعه و تحقیق افراد مومن و واجد شرایط را بطور حرفه ای و آماتور انتخاب کنند.

منبع: دیده بان ایران
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها