روزنامه گردی تاریخ ۱۶ بهمن ۱۳۵۷؛

بختیار: جمهوری اسلامی برای من مجهول است/ قرارداد ۱۰ میلیارد دلاری خرید اسلحه از آمریکا لغو شد/ ابوالحسن بنی صدر وزیر اقتصاد جمهوری اسلامی می شود

روزنامه واشنگتن پست گزارش داد حکومت ایران که بخاطر از دست دادن پول نفت از لحاظ مالی لطمه خورده است تصمیم گرفته است که قراردادهای خرید اسلحه از آمریکا را به ارزش ۱۰ میلیارد دلار لغو کند.

 بختیار: جمهوری اسلامی برای من مجهول است/ قرارداد ۱۰ میلیارد دلاری خرید اسلحه از آمریکا لغو شد/ ابوالحسن بنی صدر وزیر اقتصاد جمهوری اسلامی می شود

روزنامه آیندگان در ۴۴ سال قبل امروز دوشنبه ۱۶ بهمن سال ۱۳۵۷ از آغاز تماسهای سیاسی برای جلوگیری از جنگ داخلی خبر داده که برای یافتن راه حل، امام و مهندس بازرگان به گفتگو نشسته اند. جدا از تیتر یک روزنامه که شرحش رفت میتوان از دیگر تیترهای روزنامه، به کاهش تولید نفت به اندازه مصرف داخلی، سخنان‌ بختیار مبنی بر اینکه معنای جمهوری اسلامی برای من مجهول است و خبری مبنی بر اینکه ابوالحسن بنی صدر وزیر اقتصاد در حکومت جمهوری می شود و سخنان وی درباره اینکه رژیم آینده ایران نه مارکسیستی است نه جمهوری، اشاره داشت. خبر بازداشت نهاوندی و مجیدی و بازداشت ۱۰۰ مقام پیشین در آینده نیز یکی از خبرهای شاخص این صفحه است. اما یک تیتر با عنوان لغو قرارداد ۱۰ میلیارد دلاری خرید اسلحه با آمریکا از سوی ایران در نیم تای پایینی روزنامه به چشم می آید که متن کامل خبر فوق به شرح زیر می باشد.

1

واشنگتن- آسوشیتدپرس: روزنامه واشنگتن پست گزارش داد حکومت ایران که بخاطر از دست دادن پول نفت از لحاظ مالی لطمه خورده است تصمیم گرفته است که قراردادهای خرید اسلحه از آمریکا را به ارزش ۱۰ میلیارد دلار لغو کند. واشنگتن پست گزارش داده، توافق در مورد لغو قراردادهای تسلیحاتی که بین ۸ تا ۱۰ میلیارد دلار ارزش دارد در ملاقاتهایی که شنبه پیش بین ادریک فون ماربرد فرستاده نظامی آمریکا و رهبران نظامی ایران پایان یافت بدست آمد. 

توماس راس سخنگوی وزارت دفاع آمریکا اخیرا گفته بود گفتگوها احتمالا منجر به کاهش شدید در خرید هواپیماها، کشتی ها و سایر سلاحهای نظامی خواهد شد. راس گفت هرگونه کاهشی در قراردادهای تسلیحاتی در بازگشت ماردبرد به واشنگتن آشکار خواهد شد. 

واشنگتن پست نوشت قراردادهای مهمی که لغو شده اند شامل ۱۶۰ هواپیمای شکاری اف - ۱۶ به ارزش ۲/۵ میلیارد دلار، هفت هواپیمای هشدار دهنده آواکس به ارزش ۱/۳ میلیارد دلار، دو ناوشکن به ارزش ۱/۴ میلیارد دلار نزدیک ۲۰ هواپیمای شناسایی اف ۴ به ارزش ۵۰۰ میلیون دلار و ۴۰۰ موشک فونیکس به ارزش یک میلیارد دلار است.

منبع: دیده بان ایران
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 2
  • ایران ازاد
    1

    بختیار:جمهوری اسلامی برایم مجهول است

  • ناشناس
    1

    برا تو مجهول وبرا ما دروغ بود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها