دیده‌بان حقوق بشر:

اسرائیل بدون ترس از مجازات «فلسطینی‌ها» را در کرانه باختری می‌کُشد

یک گروه حقوق بشری رفتار اسرائیل در کشتار بدون مجازات مردم فلسطین در کرانه باختری (اشغالی) را محکوم کرد.

اسرائیل بدون ترس از مجازات «فلسطینی‌ها» را در کرانه باختری می‌کُشد

الجزیره نوشت: بر اساس گزارش جدید دیده بان حقوق بشر (HRW)، نیروهای اسرائیلی بدون ترس از عواقب بین‌‌المللی، فلسطینی ها را به طور غیرقانونی در «سطحی بی سابقه» می کشند.

این گزارش که بر اساس تحقیقات در مورد کشتار هشت فلسطینی بین ژوئیه ۲۰۲۲ تا اکتبر ۲۰۲۳ است، نشان می‌دهد که نیروهای اسرائیلی با وجود اینکه این غیرنظامیان هیچ تهدید امنیتی نداشتند، به طور غیرقانونی کشته یا اعدام کردند.

به گزارش دیده بان حقوق بشر، در یک نمونه نیروهای اسرائیلی بارها مردی را در جنین در حالی که مجروح شده و رویز زمین کشیده می‌شد شلیک کردند. در مورد دیگر، نیروهای اسرائیلی یک نوجوان ۱۵ ساله را در طولکرم به ضرب گلوله کشتند، اما دقایقی بعد به پدرش در حالی که تلاش می کرد جسد پسرش را پس بگیرد، تیراندازی کردند. بر اساس تصاویری که توسط دیده‌بان حقوق بشر بازبینی شده است، به نظر نمی‌رسید که نه پدر و نه پسر مسلح باشند.

«ریچارد ویر» محقق ارشد بحران و مناقشه این گروه حقوق بشری گفت: «خونسردی و عدم نگرانی از مجازات که دولت اسرائیل در استفاده از زور علیه فلسطینی‌ها دارد یکی از جنبه‌های آپارتاید و خشونت ساختاری است که مردم فلسطین هر روز با آن مواجه می‌شوند.»

ویر افزود: «قتل‌های غیرقانونی در کرانه باختری تا زمانی که سرکوب سیستماتیک فلسطینی‌ها ادامه داشته باشد، تداوم خواهد داشت».

منبع: شفقنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • ناشناس
    0

    بسیار خوشحالیم

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها