لوموند:

اسرائیلی‌ها با اصلاحات قضایی که درگیری را به شهرک‌های کرانه باختری می‌کشاند، مخالفند

تظاهراتی در کریات عربا، پایگاه ایتمار بن گویر، وزیر افراطی ناسیونالیست، برگزار شد.

اسرائیلی‌ها  با اصلاحات قضایی که درگیری را به شهرک‌های کرانه باختری می‌کشاند، مخالفند

ساموئل فوره در لوموند نوشت: 

جمعه بیست و پنجم اوت، برای نخستین بار، تجمعی در قلب کریات عربا، یکی از نخستین شهرک‌های کرانه باختری، که در سال 1970 در نزدیکی الخلیل توسط بنیانگذاران صهیونیسم مذهبی ساخته شده است، برگزار می‌شود.

ایتامار بن گویردر این محل به عنوان پناهگاه رادیکال ترین چهره های جنبش طرفدار شهرک نشینان شناخته می شود. رهبر حزب قدرت یهود، اراذل و اوباش سابق که رئیس پلیس شده است، این ملی‌گرای افراطی استاد در هنر تحریک نژادپرستانه است.

پارک کاهان  به افتخار مئیر کاهان یک سازمان شبه نظامی ضد عرب  نامگذاری شده است  که خشونت برای او نوعی رابطه با بقیه جهان است. او یکی از پدران ایدئولوژی است که آقای بن گویر خود را وارث آن می داند که مخلوطی از ناسیونالیسم رادیکال، مسیحیت مذهبی و برتری یهودی است. او حامی اسرائیل بزرگ و پاکسازی قومی فلسطینیان کرانه باختری رود اردن بود.

این پارک در کنار قبر باروخ گلدشتاین، عامل کشتار 29 فلسطینی در حال نماز خواندن در مسجد ابراهیم، محل فرقه مسلمانان است. این عضو حزب کاچ به موضوع آیین واقعی در بین بنیادگراترین شهرک نشینان تبدیل شده است. این درست کاهانیستی است که بن گویر مدعی آن است که تظاهرکنندگان با سرود «کاهان مرده است» سعی در بدنامی آن دارند.

پس از تصویب نخستین ماده اصلاحات توسط کنست در ماه ژوئیه، مخالفان این لایحه تلاش کردند تا ابتکار عمل را دوباره به دست آورند. موسی راز، نماینده سابق پارلمان و عضو حزب چپگرای میرتس، می‌گوید: «آنها می‌خواهند دولت را تحت کنترل درآورند و سپس فلسطین را تحت کنترل خود درآورند. یکی از همسایه‌هایش ادامه می‌دهد: « شهرک نشینان مانند سخنان دو روز پیش بن گویر،  از گفتمان آپارتاید به طور آشکار  استفاده می کنند.»

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها