واشنگتن در حال بررسی گزینه‌های پاسخ به حمله احتمالی اسرائیل به رفح است

شبکه خبری ان.بی.سی از قول مقام‌های آمریکایی گزارش کرد، واشنگتن در حال بررسی گزینه‌های پاسخ به عملیات نظامی احتمالی رژیم صهیونیستی به رفح برخلاف هشدارهای واشنگتن و بدون برنامه‌ای معتبر برای حفاظت از غیرنظامیان در شهر رفح غزه است.

واشنگتن در حال بررسی گزینه‌های پاسخ به حمله احتمالی اسرائیل به رفح است

 بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی درخواست‌های بایدن، رئیس جمهور آمریکا در مورد رفح را نادیده گرفته بطوریکه سناتور کریس ون هولن، گفت: این امر باعث می‌شود که ایالات متحده ناکارآمد به نظر برسد. برای اجرای موثر هشدارها، دولت باید از سایر ابزارهایی که در اختیار دارد استفاده کند.

روز جمعه رسانه‌ها گزارش کردند که دفتر بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی گفته که کابینه جنگ آغاز عملیات نظامی را در رفح تایید کرده و نیروهای نظامی این رژیم آماده تخلیه غیرنظامیان محلی هستند.

شبکه خبری ان.بی.سی گزارش کرد: واشنگتن توصیه کرده که اسرائیل از انجام عملیات نظامی بزرگ در رفح امتناع کرده و بجایش اقدامات هدفمند و کوچکتری انجام دهد.

یکی از سخنگوهای شورای امنیت ملی آمریکا نیز گفت: ما درباره ضرورت حفاظت از جان غیرنظامیان و اولویت قرار دادن آنها شفاف صحبت کرده‌ایم.

مقامات ارشد واشنگتن روز جمعه اعلام کردند که هیچ طرحی برای عملیات نظامی در رفح که اسرائیل گفته نتانیاهو آن را تایید کرده است، ندیده‌اند و همچنین پیشنهادی برای تخلیه غیرنظامیان فلسطینی نیز وجود ندارد.

مقامات ارشد دولت می گویند که هیچ طرحی برای عملیات نظامی در رفح و یا پیشنهادی برای تخلیه غیرنظامیان فلسطینی ندیده‌اند. برای هفته‌ها، مقامات دولت خصوصی ابراز تردید کرده‌اند که اسرائیل یک طرح کامل برای حمله نظامی به رفح داشته باشند

منبع: ايسنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها