وزیر خارجه اسرائیل:

قبل از عملیات رفح ۲ میلیون فلسطینی را به مناطق امن منتقل می‌کنیم

مقامات رژیم اشغالگر همچنان بر روی عملیات زمینی در رفح اصرار دارند و وزیر خارجه این رژیم از طرح انتقال ۲ میلیون آواره اهل غزه سخن گفته است.

قبل از عملیات رفح ۲ میلیون فلسطینی را به مناطق امن منتقل می‌کنیم

با وجود مخالفت‌های گسترده جهانی، مقامات رژیم اشغالگر اسرائیل همچنان بر عملیات زمینی در رفح واقع در جنوب غزه اصرار دارند، منطقه‌ای که صد‌ها هزار آواره را در خود جای داده است.

یسرائیل کاتس، وزیر خارجه اسرائیل در این راستا به رادیو و تلویزیون رسمی این رژیم (کان) گفت: «پیش از این بیش از یک میلیون فلسطینی را از شمال به جنوب منتقل کردیم و پیش از عملیات رفح آن‌ها را به سمت غرب و مناطق دیگر منتقل خواهیم کرد».

او تأکید کرد که اسرائیل باید ۲ میلیون نفر را به مناطق دیگر منتقل کند، اقدامی که موفقیت آن به شدت از سوی کشور‌های دیگر با تردید روبه‌رو شده است.

در این میان بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل روز پنجشنبه گفت ارتش اسرائیل علیه «تمامی مقر‌های حماس در سراسر غزه از جمله در رفح» عملیات خواهد کرد.  حرف هر کسی که به ما می‌گوید در رفح عملیات نکنید این است که ما در جنگ ببازیم و این اتفاق نخواهد افتاد.

اصرار مقامات رژیم اشغالگر بر عملیات زمینی در رفح در حالی است که عملیات این رژیم در غزه با محکومیت‌های جهانی و تظاهرات‌های گسترده در بسیاری از کشور‌های دنیا مواجه شده است. 

جنگ اسرائیل در غزه تا کنون به شهادت بیش از ۳۰ هزار نفر منجر شده که اکثر آن‌ها را زنان و کودکان تشکیل می‌دهند. این جنگ همچنین باعث آواره شدن بیش از ۸۰ درصد جمعیت غزه و نابودی زیرساخت‌های این منطقه شده است.

منبع: فارس
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 2
  • ناشناس
    2

    خدا نابود کند شیطان بزرگ آمریکای جنایتکار (به قول امام خمینی که واقعیت را فرمودند)را که دنیا از دستش راحت شود وننگ بر دولتهای عربی وبه اصطلاح مسلمان که ذره ای از انسانیت بویی نبرده اند واکثر مردمشان هم سیب زمینی صفت هستند ودرود بر فقیران یمنی

  • رابی
    0

    حماس اجازه چنین جابجایی را نخواهد داد و مثل مردم غزه ،مردم رفح را نیز سپر انسانی خودش قرار خواهد داد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها