واکنش صنعا به تحریم‌های آمریکا علیه انصارالله یمن بعد از تروریستی اعلام کردن این جنبش

وزارت خارجه صنعا در واکنش به اقدام خصمانه آمریکا در اجرایی کردن تحریم‌ها علیه انصارالله بعد از قرار دادن مجدد نام این جنبش در لیست به اصطلاح «تروریسم» اعلام کرد آمریکا عامل و حامی اصلی تروریسم در جهان بوده و یمن هرگز از حمایت از فلسطین دست نخواهدکشید.

واکنش صنعا به تحریم‌های آمریکا علیه انصارالله یمن بعد از تروریستی اعلام کردن این جنبش

وزارت خارجه دولت نجات ملی یمن با صدور بیانیه‌ای اقدام آمریکا در قرار دادن مجدد نام جنبش انصارالله در لیست به اصطلاح «تروریسم» و اجرایی کردن تحریم‌ها ضد این جنبش را محکوم و تاکید کرد: این اقدامی غیرقانونی است که موجب می‌شود واشنگتن «اعتبار» خود را در بسیاری از کشورهای جهان از دست بدهد.

در بیانیه وزارت خارجه دولت صنعا آمده است: واشنگتن طرفی است که تروریسم را علیه بسیاری از کشورها اعمال می‌کند و جدیدترین مورد تصمیم آمریکا در این زمینه، حمایت از تروریسم رژیم صهیونیستی علیه غیرنظامیان فلسطینی در نوار غزه است که تا امروز بیش از 28 هزار شهید و 68 هزار زخمی به جا گذاشته است.

این وزارتخانه تصریح کرد: رژیم اشغالگر از حمایت نامحدود سیاسی، نظامی، مادی و لجستیکی آمریکا و متحدانش برخوردار است. اما یمن به موضع انسانی و اخلاقی خود در تحمیل محاصره دریایی به رژیم اشغالگر و هدف قرار دادن کشتی‌های این رژیم یا کشتی‌هایی که به مقصد بنادر فلسطین اشغالی حرکت می‌کنند، پایبند است.

در ادامه این بیانیه آمده است: یمن همچنین به هدف قرار دادن کشتی‌های متجاوزان آمریکایی و انگلیسی تا زمان پایان تجاوزات نظامی و ورود کمک‌های انسانی و غذایی و دارویی و سوخت به نوار غزه بدون هیچ مانعی، ادامه می‌دهد.

وزارت خزانه‌داری آمریکا که در چارچوب اقدامات خصمانه خود ضد دولت و ملت یمن به خاطر موضع شرافتمندانه آنها در حمایت از مردم غزه و ایستادن مقابل اشغالگران صهیونیست، اخیرا مجددا نام جنبش انصارالله را در لیست به اصطلاح تروریسم خود قرار داده بود روز جمعه در بیانیه‌ای از اجرایی شدن تحریم‌ها ضد انصارالله خبر داد.

«محمد عبدالسلام» رئیس هیئت مذاکره کننده صنعا در واکنش به این اقدام خصمانه آمریکا اعلام کرد: این اقدام واشنگتن بیانگر جنبه‌ای از دورویی آشکار و واضح آمریکاست. آمریکا با هدف حمایت از اسرائیل می‌خواهد به یمن آسیب بزند و صهیونیست‌ها را برای ادامه نسل‌کشی ضد ملت فلسطین در نوار غزه تشویق کند.

وزارت خارجه دولت نجات ملی یمن چند روز قبل در بیانیه‌ای در واکنش به تحولات اخیر و تحرکات خصمانه‌ای که آمریکایی‌ها و متحدانشان در منطقه و به‌ویژه ضد یمن انجام می‌دهند اعلام کرد: نیروهای مسلح یمن به هدف قرار دادن کشتی‌های اسرائیلی یا کشتی‌هایی که به‌مقصد فلسطین اشغالی در حرکت هستند تا زمان توقف تجاوزات علیه غزه و رفع محاصره این منطقه ادامه خواهند داد.

در شرایطی که رهبری سیاسی و نظامی و ملت یمن بر ادامه عملیات‌های این کشور علیه کشتی‌های اسرائیلی در دریای سرخ و کشتی‌هایی که به‌مقصد فلسطین اشغالی حرکت می‌کنند تا زمان توقف تجاوزات علیه غزه تأکید دارند، آمریکا که در تشکیل ائتلاف دریایی ضد یمن شکست خورده طی هفته‌های اخیر دست به اقدامات متجاوزانه و خصمانه‌ علیه یمنی‌ها از جمله حمله به مواضعی در این کشور و قرار دادن مجدد نام انصارالله در لیست به‌اصطلاح «تروریسم» زده است.

منبع: تسنیم
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • ناشناس
    0

    مورچه چیه که کله پاچش چی باشه

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها