در سفری چند ساعته برای دیدار و گفت وگو با نخست وزیر عراق در بغداد مطرح شد

آمریکا: ما خواهان هیچ گونه رویارویی با ایران نیستیم/ بلینکن با جلیقه ضد گلوله در بغداد/ ویدئو

وزیر خارجه آمریکا از گروه‌های مقاومت عراق خواست که پایگاه‌ها و نظامیان آمریکایی در منطقه را هدف قرار ندهند.

آمریکا: ما خواهان هیچ گونه رویارویی با ایران نیستیم/ بلینکن با جلیقه ضد گلوله در بغداد/ ویدئو

آنتونی بلینکن که در سفری چند ساعته برای دیدار و گفت وگو با نخست وزیر عراق به بغداد سفر کرده بود، پس از این دیدار در اظهاراتی گفت که واشنگتن پیام بسیار واضحی را برای کسانی که نظامیان آمریکایی را تهدید می‌کنند ارسال کرده است که این کار را انجام ندهید.

وی تاکید کرد: ما خواهان هیچ گونه رویارویی با ایران نیستیم اما همه اقدامات را برای محافظت از نیروها و شهروندان خود انجام خواهیم داد.

وزیر خارجه آمریکا اضافه کرد: واشنگتن تلاش می‌کند تا اطمینان حاصل کند که درگیری فراتر از غزه گسترش نیابد.

بلینکن در ادامه ادعا کرد که پیشرفت‌های خوبی در بحث آتش بس بشردوستانه در غزه حاصل شده است.

به گزارش ایرنا، وی اظهار کرد: درباره دستیابی به آتش بس کامل اختلاف نظر وجود دارد اما همه از آتش بس بشردوستانه استقبال می‌کنند.

وزیر خارجه آمریکا همچنین گفت که مذاکرات بسیار خوب و صریحی با نخست وزیر عراق داشته است.

این اظهارات بلینکن در حالی است که رژیم اسرائیل در سی امین روز از جنگ غزه به بمباران غیرنظامیان ادامه می‌دهد و به تازگی دو قتل عام جدید یکی در نزدیکی بندر غزه و دیگری در اردوگاه المغازی مرتکب شده است که ۷۵ شهید بر جای گذاشته است.

وزارت بهداشت غزه آمار شهدای غزه از آغاز حملات رژیم صهیونیستی علیه مردم این منطقه از فلسطین را ۹ هزار و ۷۷۰ نفر اعلام کرد که ۷۰ درصد از آنها را زنان و کودکان تشکیل می‌دهند.

بیشتر بخوانید: نخست وزیر عراق وارد تهران شد

بلینکن» با جلیقه ضد گلوله بغداد را ترک کرد 

وزیر امور خارجه آمریکا پس از دیدار با نخست وزیر عراق، بلافاصله به فرودگاه بغداد رفته و در حالی که جلیقه ضد گلوله به تن کرده بود، عراق را ترک کرد.

به گزارش فرهیختگان، وزیر خارجه آمریکا که در جریان سفر به خاورمیانه، به عراق رفت و بلافاصله بعد از دیدار با السودانی این کشور را ترک کرد.

بلینکن پس از رسیدن پروازش به فرودگاه بغداد یک جلیقه ضدگلوله بالستیک بر تن کرد و با هلیکوپتر بلک‌هاوک به منطقه سبز بغداد رفت.

این روزها پایگاه‌های آمریکایی در منطقه یکی پس از دیگری هدف حملات پهپادی قرار می‌گیرند و در آخرین مورد هم صبح امروز ۲ حمله پهپادی به پایگاه نظامیان آمریکایی در عین الاسد اتفاق افتاده بود.

منبع: خبر فوری
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 34
  • ناشناس
    51

    کسی حریف سپاه قدرتمند نمیشه

    نظرات شما -
    • ناشناس
      3

      جنگ با ایران تقریبا محاله. فساد اداری و دزدی برخی مسئولین و سوءمدیریت ها بگذارد مردم شیرینی قدرت انباشته ایران را خواهند چشید.

  • ناشناس
    1

    جنگ حاصلی جز کشتار و ویرانی ندارد

    نظرات شما -
    • مصطفی
      10

      مردک پس جلوی این گاو وحشی روانی را بگیرید در هیچ جای دنیا یک نفر که شبیه ادم هست و دیوانه و مست لا یعقل شده را به حال خودش رها نمیکنند این جانور وحشی روی هیتلر و چنگیز مغول را سفید کرده انهم در عصر تسخیر فضا . واقعا لعنت خدا بر سردمداران امریکا که تمام بدبختی جهان هستی زیر سر امریکاست .

  • ناشناس
    28

    به لطف خدا، این روزها شاهد مشاهده و باور اتفاقات عجیب و غریبی در صحنه های خرد و کلان دنیای سیاسی و نظامی و...هستیم،‌سردمداران تمامیت طلب امریکایی که روزگاری خود را کدخدای کذایی دهکده جهانی تلقی می کردند.! و خیلی ها هم باور کرده، بودند.: که در این کره خاکی و...،خدا و کدخدایی غیر از امریکا وجود ندارد!! این روزها شاهدیم، که به لطف خدا و به برکت خون شهدا و ایده ها و تئوری های ضد استکباری و آرمانهای امام خمینی(ر.ه)و رهنمودهای مقام معظم رهبری، همین کدخدای دروغین دست و‌پا می زند. و عاجزانه از بچه مسلمانها و شاگردان شهید سلیمانی (مقاومت منطقه در عراق، سوریه، یمن و...‌) تقاضا دارد، با امریکا کاری نداشته باشند‌ و جنگ غزه را منطقه ای و جهانی و... نکنند!!!!؟؟/ پس دنیا و دوستداران استکبار امریکایی بدانند. وقتی که، وزیر خارجه آمریکا از گروه‌های مقاومت عراق و... می خواهد، که پایگاه‌ها و نظامیان آمریکایی در منطقه را هدف قرار ندهند./ پس باور کنید. که امریکا جرات نمی کند.‌ با ایران قدرتمند درگیر بشود. نه اینکه نمی خواهد، درگیر بشود./ خیلی فرق است، میان .... و ...

    نظرات شما -
    • ناشناس
      2

      مثل اینکه شما به حرفهای آنها درست گوش نکردی لفظ آنها ملتمسانه نیست بلکه تهدیدامیزه یعنی اگر بزنی محکم می خوری دیدی چطور نصرا... جا زد؟

    • 8

      نصراله جا نزد. دکترین ابهام را بخوبی پیاده کرد.

    • ناشناس
      0

      بعداز خوردن ساندیس چی زدی ؟؟ زیادی توهم داری

  • ناشناس
    6

    ببینیم توان اینکه امریکا را مجبور به جنگ کنید را دارید یا نه.عین غزه که اسراییلی و فلسطینی به راحت در کنار هم دیگر به صلح وصفا زندگی میکردند و حماس را انگلک کردید که به اسراییل حمله کند و منطقه را این طور به خاک و خون کشیدید وشیرینی ونقل و نبات بخش کردید .وحالا نوبت امریکا
    است که او را به منطقه وارد و جنک کند وانوقت مگر جنگ تمام میشود الا به نابودی کل خاور میانه.عاقل باشید ولج نکنید

  • ناشناس
    17

    مسخره ترسو..................

    نظرات شما -
    • ناشناس
      2

      دوتا موشک وبمب نزدیکهات منفجر بشود که بدانی ترسو بودن یعنی چی وان وقت هم مستراح هم نزدیکت نباشد که چه بر سر خودت اوردی.

  • ناشناس
    2

    آمریکا: ما خواهان هیچگونه رویارویی با ایران نیستیم
    ایران: ولی ما به شدت خواهان رویارویی هستیم
    😂😂😂😁😁

  • ناشناس
    2

    ما هم نمخواهیم! این روس بی ناموس این شلوغ کاریها را میکند!!مرگ بر پوتین

  • پدر
    5

    يه جوري ميگيد بلينكن با جليقه ضدگلوله وارد شد كه انگار حسن نصراله رو يادتون رفته ؟؟؟؟ بازم خوبه وارد شد !!!! اون كه اصلا بين مردم ظاهر نميشه ؟؟؟

    نظرات شما -
    • ناشناس
      16

      ظاهر بشه که یک ثانیه ای بفرستنش هوا؟؟؟
      از کافر دفاع میکنید مسلمون ؟؟؟

    • علی
      13

      ظاهر بشه که با نامردی از آسمان بزننش بعد تو و امثال تو بیاین مسخره ش کنین؟😏

    • پدر
      1

      به علي آقا و ناشناس .... دوستان عزيز انگار قدرت اسرائيل رو خيلي دست بالا گرفتيد ؟؟؟؟ اگر به اين راحتي بود كه روسيه قدرتش خيلي بيشتره بايد تا حالا صد بار زلنسكي رو فرستاده باشه رو هوا ... بعد كسي كه به شهادت در راه خدا ايمان داره از چي ميترسه ؟؟؟؟ راستي چقدر ديگه بايد مردم غزه يك مشت زن و بچه بي گناه كشته بشوند تا شما به غير از همايش قابلمه و تحريم كوكاكولا به كمكشون بريد ؟ اين موشك ها كه اينقدر ازشون ميگيد اگر الان به كار نياد پس براي كي بدرد ميخوره ؟؟؟؟

  • ناشناس
    3

    گفته نمی‌خواهیم ولی اگر ایران و گروهگ های طرفدارش کوچکترین خطا کنن نابودشان میکنیم ، و امروز نامه تهدید آمیز امریکا و اسراییل السودانی آورده و داد دست مسوولين تا فردا نگویید خبر نداشتیم

  • منصوره معصومی اصل
    3

    من یه افغانی طالبانی هستم من یه تمامیت خواه اصیل ریشه ام طالبان اما در ایران هستم من غلط کردم ملت ایران معذرت موخام پوز ش موخام

    نظرات شما -
    • درد و بلای مردم افغانستان بخوره تو سر مستکبرین عالم
      7

      چی گفتندی برار؟؟؟
      😂😂😁😁🤩

    • احسان
      0

      باشه

  • ناشناس
    20

    این است قدرت موشکی ایران آمریکاهم دربرابرقدرت دفاعی ایران تسلیم شددرودبررییسی قدرت خرید صبحا

    نظرات شما -
    • ناشناس
      1

      یعنی از پررویی شش دانگشادارید ماشاالله .

    • 1

      حال باز خوبه از تو سوراخ موش پیام نفرستاده .

  • ناشناس
    0

    آمریکا با این لحن میگه که ما نمی خواهیم با ایران درگیر بشیم . این ایرانه که داره ما را مجبور به درگیری می کنه . منظور این آقا اینه

  • arad
    11

    شما جرأت رویارویی با مارا ندارید این اقتدار کشور ماست که شما را به لرزه در آورده وقتی ترامپ احمق سردار مارا ناجوانمردانه به شهادت رساند از ترس قرمز شده بود و پشت تریبون داشت می‌لرزید طبق فرمایشات رهبری انتقام سخت نزدیکه دنبال سوراخ موش بگردید

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      ای احمق که هنوز هر را از تر تشخیص نمی دی وداری ادای سیاست را در میاوری.اون ترامپ کاندید شده و انتخاب هم میشود و ان وقت هم شما و هم دیگران خواهند دید که این رییس جمهور جدید امریکا که خداوند به او مرگ دهد ونتواند بیاید چه بر سر ایران خواهد اورد

  • ناشناس
    1

    درود بر آمریکا، عربستان و اسراییل صلح طلب و توافق ابراهیم

  • ناشناس
    6

    با یک ملاقات و جمله کلیشه ایی مانع از استفاده از تجهیزات پیشرفته که برای چنین شرایطی هزینه شده بود گردید عجب پدر سوخته هایی هستند این سیاستمداران کابوی بی دین برای کشورها ی جهان سوم هم تجهیزات و قطعات می فروشند هم مانع از استفاده از آن می شوند

  • ناشناس
    1

    یعنی آمریکا از ایران می ترسد؟؟؟صدام هم از این قمپوزاا زیاد در می کرد،چرا همش ترجمه ها الکی و دلبخواهی شده است.این لا هم گفت که اگه ایران درگیر شود،انرا نابود خواهیم کرد،چرا این را حذف کردید؟؟؟

  • قادر
    0

    آمریکا روزی ده بار میگه ما خواهان جنگ با ایران نیستیم اینا هم روزی ده بار میگن حمله حماس به اسرائیل کار ما نبود

  • ناشناس
    0

    غزه بدونه یار و تنها میجنگه همه کشورها هم نزاره گرهستن که به دست اسراییل شخم میخوره

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      نظاره‌گر

  • ناشناس
    0

    امریکائیها داران ایران را شیر میکنن تا از قبل ان عربها را بدوشند والا مثل حماس ظرف چند روز کشور ایران را فلج میکنند.وبلینکن بیچاره میدونه عراق مرکز تروریسمه

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها