روایت غزه در ۱۰ پرده

دکتر مراد عنادی/ تحلیلگر ارشد مسائل سیاسی

روایت غزه در ۱۰ پرده

۱-عملیات رزمندگان فلسطینی  موسوم به طوفان الاقصی در ۱۵ مهر، بزرگترین شکست اطلاعاتی امنیتی و نظامی اسرائیل از ۱۹۴۸ محسوب می شود که آثار و تبعات آن برای رژیم صهیونیستی از،جنگ چهارم اعراب و اسرائیل در ۱۹۷۳ یا به تعبیر حسنین هیکل پاییز خشم بسیار فراتر بود.

تا جایی که تمامی تحلیل گران و صاحب نظران حتی در خود اسرائیل از آن با عنوان بزرگترین شکست استراتژیک اطلاعاتی ارتش و موساد یاد کردند که همه ارکان سیاسی امنیتی اسرائیل را  غافلگیر کرد.

۲-بلافاصله مقامات رژیم اسرائیل براساس سیاست مظلوم نمایی و شبیه سازی طوفان الاقصی با هولوکاست و ۱۱ سپتامبر و با انتشار خبر دروغ سربریده شدن کودکان اسرائیلی  در صدد جلب حمایت جهانی و همدردی بین المللی برآمدند که این ترفند با توجه به بیداری افکار عمومی و نقش آفرینی رسانه های مستقل در بر ملا ساختن تلاش رسانه ای صهیونیست محور برای فریب افکار عمومی جهانی خیلی زود رنگ باخت.

۳-واکنش رژیم صهیونیستی  به عملیات حماس و جهاد اسلامی  تکراری بود که این مبین درجا زدن ارتش اسرائیل در برابر پویایی و حرکت روبه جلوی جریان مقاومت در سال های اخیر است ۰رو آوردن به بمباران سنگین با اف ۱۶، تانک های مرکاوا و گنبد آهنین نشان داد  تاکتیک ایجاد هراس و  کشتار غیرنظامیان همچنان در کانون جنایات تکراری تل‌آویو قرار دارد.

۴-حجم گسترده بمباران و استفاده از سلاح های ممنوعه نظیر بمب های فسفری و قتل عام کودکان و غیرنظامیان فلسطینی بار دیگر بر همگان ثابت کرد اسرائیل در عبور از خطوط قرمز و دست زدن به جنایات جنگی ، نسل کشی و جنایت علیه بشریت و نقض کامل حقوق جنگ مرزی نمی شناسد۰حمله به بیمارستان المعمدانی در غزه اوج این جنون بود.

۵-سفر نمادین بایدن رئیس جمهور آمریکا  ،اولاف شولتز صدراعظم آلمان وریشی سوناک نخست وزیر انگلیس به اسرائیل و ابراز همدردی و اعلام حمایت همه جانبه از جنایات رژیم صهیونیستی  نشان داد برخلاف بسیاری از دول عربی و اسلامی که صرفا به حمایت بیانیه ای و یا سکوت از مردم مظلوم غزه اکتفا کرده و حتی مصر و اردن به صراحت اعلام کردند مانع ورود آوارگان فلسطین به خاک خود خواهند شد ، آن ها در حمایت مالی ، تسلیحاتی ، سیاسی و رسانه ای از اسرائیل مصمم و به پیوندشان تعهد دیرینه دارند۰بایدن برای اثبات وفاداری بیشتر ،از کنگره خواست   ۱۴ میلیارد دلار کمک به اسرائیل تخصیص دهد.

۶-در نبرد غزه و اوج گیری بی سابقه جنایات اسرائیل سازمان ملل و حتی شورای امنیت صرفا نظاره گر هستند و به جز ابراز نگرانی گوترش دبیرکل سازمان ملل عملا جهان شاهد اقدامی عملی از،سوی این سازمان برای محکومیت و توقف جنایات اسرائیل نبود.در این فقره ودر عمل ،  اتحادیه عرب  و  سازمان همکاری اسلامی هم کارنامه درخشانی ندارند.

۷-رژیم اسرائیل با تلاش برای درسدن سازی و یا به تعبیر سیمور هرش روزنامه نگار آمریکایی هیروشیما سازی غزه بدون استفاده از بمب اتم  نه تنها  حقوق جنگ بویژه مقررات  کنوانسیون های چهارگانه ژنو را زیر پا  نهاده که به ابرجنایتکار هزاره سوم بدل شده است.

۸-نبرد غزه نشان داد اسرائیل به شدت از جنگ در دو جبهه  هراسناک است ۰ نگرانی و ترس تل آویو از ورود احتمالی حزب الله به نبرد چنان پررنگ است که به جرات می توان گفت ترسی که اکنون اسرائیل از حزب الله و سایر گروه های جبهه مقاومت دارد از  هراسی که در مجموع نبردهایی که تاکنون با  ارتش های عربی داشته بیشتر است.

۹-پس ازجنایت ضدانسانی حمله به بیمارستان المعمدانی عملا افکار عمومی بین‌المللی حتی در اروپا و آمریکا در محکومیت اسرائیل بسیج شدند به طوری که تاکنون سابقه نداشته است مردم در بسیاری  از کشورها به صورت خودجوش به خیابان ها ریخته و به سفارتخانه های آسرائیل و آمریکا حمله کنند.

۱۰-تا به اینجای معادله رژیم صهیونیستی با وجود به کاربردن هزاران تن بمب و موشک و تبلیغات سیاه و عملیات روانی گسترده در عمل  قافیه را باخته ودر دادگاه افکار عمومی جهانی محکوم شده است، در این میان سازمان ملل و سایر مراجع بین لمللی به وطایف و مسئولیت های خود درست عمل نکرده و عملا اعتبار نیم بند خود را به شدت زیر سوال برده اند ۰در جبهه نظامی نیز اسرائیل با وجود آماده باش و  فراخواندن دهها هزار نیروی ذخیره ارتش و به رغم بوق و کرنا برای شروع حمله زمینی عملا دچار تردید است  چرا که از فرجام دست زدن به چنین حرکتی و پیامدهای آن به شدن نگران است۰ نگرانی از تلفات گسترده و فرسایشی شدن جنگ موضوعی است که برای مقامات اسرائیل و حامیان غربی اش همچنان مجهول و ترسناک است.

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 22
  • حسن
    11

    از چرخاندن زنان لخت در خیابان چرا چیزی نگفتید تحلیلگر ارشد

  • شرم خجالت شرم
    2

    تو هم دکتر شدی رفت ؟؟؟؟ حتما پنجاه تا رو میگیری ؟؟؟؟؟ می‌دونی حقوق همکار بازنشسته چند سال پیش تو اگر کشوری بوده باشد تقریبا یک سوم توست ؟؟؟؟؟

    نظرات شما -
    • کشوری
      0

      با این دکترا تا هزار سال کارمند هستی و از حقوق خوب بهرمند ، خوش بحالت

    • ناشناس
      0

      دکتر مدت تو هم تمام شد داری میری

  • ناشناس
    8

    مسخره هاا خسته نشدین؟

  • 14

    مگر غزه چقدر مساحت دارهکه میگی هزاران تن بمب و موشک؟ نظامی نیستم و اطلاعات نظامی ندارم اما میدونم بندری که از نوشهر شمال خودمون کوچکتره برای نابود کردنش نیازی به هزاران تن بمب نیست

    نظرات شما -
    • ناشناس
      3

      وقتی چبزی سرت نمیشه وخودت میگی پس حرف مفت نزن تو فقط بمب‌ها رو تو پلی استیشن دیدی وقتی بمب اتمی هیروشیما رو خراب کرد اغلب ساختمونها چوبی وغیر مسلح بودند حالا برای تخریب هر برج بتنی حداقل یک بمب یک تنی لازم داره حالا حساب کن نصف ساختمان‌های غزه که ویران یا خراب شدند چند تن بمب لازم داره. حداقل اخبار خود اسرائیل رو هم گوش نمیکنی؟

  • ناشناس
    4

    کلوز آپ خوبیه

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      خدا میداند که عکاس بینوا را چقدر اذیت کردی

  • ناشناس
    5

    دکتر شما که دکتری بگو آخرش چی میشه!!!!!!!

    نظرات شما -
    • ناشناس
      3

      آخرش تموم میشه به دکتر نیاز نیست

    • ایول
      0

      منظورت اینه که آتش بس میشه دیگه

  • کارگر نج
    3

    در شهرداری و مخابرات و برق کلی از این دکترهای رشته های آب دوغ خیاری داریم

    نظرات شما -
    • رفیع
      3

      دکتر آب دوغ خیاری یا واقعی فرقی ندارد مهم پنجاه میلیون حقوقه که به ما می‌دهند دلتان بسوزه

  • ناشناس
    3

    دکتر برو غزه

  • ناشناس
    0

    اراجیف گویی

  • ناشناس
    4

    جناب دکتر دوزاری سهمیه ای حماس با اینکار ش و شروع حمله گور خودشو کند چرا چرت و پرت میگی

    نظرات شما -
    • ناشناس
      3

      بنده خدا تحلیل کرد دیگه کنتور و تابلو که نداره

  • ناشناس
    2

    اسراایل میزنه صافش میکنه بادتوکلاه فلستین نکنید باگروه حماس گروهی که مثل داعشه

  • ناشناس
    2

    خوب حزب اله چرا ساکت مونده ؟حمله بکنه دیگه . چرا دارین اب دوغ خیار درست می کنه آقای کارشناس

  • پرده تو پرده
    1

    ما بریم تو هم میای؟

  • ناشناس
    1

    دمش گرم اسرائیل

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها