نهمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

حمله زمینی اسرائیل به غزه به تعویق افتاد/ افزایش شمار کشته شده‌ های صهیونیست ها به ۱۵۰۰ نفر/ اسرائیل از آمریکا درخواست تسلیحات کرد

جنگ اسرائیل و حماس وارد نهمین روز خود شده است، در این بسته خبری جدیدترین تحولات مربوط به این درگیری ها را می توانید دنبال کنید.

حمله زمینی اسرائیل به غزه به تعویق افتاد/ افزایش شمار کشته شده‌ های صهیونیست ها به ۱۵۰۰ نفر/ اسرائیل از آمریکا درخواست تسلیحات کرد

ادعای آکسیوس: ایران به اسرائیل پیام داد

  آکسیوس ادعا کرد که ایران با ارسال پیامی به اسرائیل از طریق سازمان ملل اعلام کرده که خواستار تشدید شرایط در جنگ غزه نیست.

ایران همچنین در این پیام اعلام کرده که در صورت ادامه درگیری ها در جنگ غزه مداخله خواهد کرد. 

حمله زمینی اسرائیل به غزه به تعویق افتاد!

 روزنامه نیویورک تایمز اعلام کرد که حمله زمینی ارتش رژیم صهیونیستی به غزه به سبب شرایط آب و هوایی به تعویق افتاده است.

رسانه آمریکایی: حمله زمینی به غزه عقب افتاد

اسرائیل حمله زمینی به غزه را که قرار بود شب گذشته آغاز شود، به تعویق انداخته است.

رژیم صهیونیستی در داخل و خارج، درباره این حمله هشدارهای جدی صادر کرده بود.

بیشتر بخوانید:

 هشتمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

 هفتمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

 ششمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

پنجمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

سومین روز عملیات طوفان الاقصی

دومین روز عملیات طوفان الاقصی

 اولین روز عملیات طوفان الاقصی

شهادت ۱۴ عضو یک خانواده در غرب رفح

منابع خبری از شهادت ۱۴ عضو یک خانواده در غرب رفح توسط رژیم صهیونیستی خبر دادند.

به گزارش ایسنا به نقل از فلسطین الیوم، در پی بمباران منزل «محمود برهوم» توسط جنگنده‌های رژیم صهیونیستی در غرب رفح ۱۴ عضو این خانواده به شهادت رسیدند.

رژیم صهیونیستی از قطع روابط با مقام سازمان ملل خبر داد

نماینده دائم رژیم صهیونیستی در سازمان ملل متحد، اعلام کرد که تصمیم گرفته تا روابط خود را با هماهنگ کننده ویژه سازمان ملل برای حل و فصل خاورمیانه، تا زمانی که این سازمان ایران را محکوم کند، قطع نماید.

به گزارش ایسنا، به نقل از نووستی، این اظهارات گلعاد آردان پس از آن است که حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران با تور وینسلند، هماهنگ کننده سازمان ملل برای حل و فصل خاورمیانه در لبنان دیدار کرد. این دیدار خشم نماینده صهیونیست را برانگیخت.

آردان در صفحه خود در پلتفرم ایکس خطاب به هماهنگ کننده سازمان ملل نوشت: «پس از این دست دادن (با وزیر امور خارجه ایران) فراموش نکنید که دستان خود را از خون اسرائیلی‌ها بشویید!»

او کامنت خود را با عکسی که وینسلند و عبداللهیان را در حال دست دادن نشان می‌دهد، منتشر کرد.

نماینده رژیم صهیونیستی گفت: «قوانین تغییر کرده است! ما به مشروعیت اعطا شده توسط سازمان ملل به ایران که آشکارا خواستار نابودی اسرائیل است، ادامه نخواهیم داد. من رسماً قطع روابط خود با وینسلند را تا زمانی که علناً فعالیت ایران را محکوم کند، اعلام می‌کنم.»

درخواست نتانیاهو برای تحریم حامیان حماس

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی ضمن تهدید به انجام حملات جنایتکارانه بیشتر علیه نوار غزه، خواستار تحریم کشورهایی که پناهگاه و حامی حماس هستند شد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم موقت صهیونیستی که از ابتدای دوران حکمرانی‌اش در تل‌آویو این‌چنین از عملیات گروه‌های مقاومت فلسطینی غافلگیر نشده بود، خواستار تحریم حامیان حماس شد.

در حالی که تل‌آویو از حامیان اصلی گروه تروریستی داعش محسوب می‌شود،‌اما نتانیاهو با یاوه‌گویی و تشبیه حماس به داعش، گفت: «باید تحریم‌هایی علیه کشورهایی که پناهگاه و حامی حماس هستند، اعمال شود».

به نوشته روزنامه «جروزالم پست»، نتانیاهو در دیدار با «اورسولا فون در‌لاین» رئیس کمیسیون اروپا ادعا کرد: «این خط مقدم بین تمدن و بربریت است و ما باید اطمینان حاصل کنیم که هیچگس با وحشی‌ها رو به رو نمی‌شود».

وی همچنین در ادامه حملات جنایتکارانه و بزدلانه به کودکان و زنان فلسطینی در نوار غزه، به آنها هشدار داد: «برای آنچه در راه است آماده شوید».

بعد از آغاز عملیات «طوفان الاقصی» توسط جنبش مقاومت حماس علیه رژیم تروریست صهیونیستی در روز شنبه قبل که منجر به هلاکت حداقل ۱۵۰۰ صهیونیست و زخمی شدن ۳۴۰۰ نفر از آنها شد، کابینه رژیم اشغالگر قدس دستور آغاز حملات گسترده به نوار غزه را صادر کرد.

«یوآو گالانت» وزیر جنگ تل‌آویو با دستور اعمال محاصره همه‌جانبه علیه نوار غزه، ورود هرگونه غذا، دارو، سوخت، برق و حتی آب به این منطقه را ممنوع کرد.

سیمور هرش: تل‌آویو می‌خواهد قطر و مصر کمپی برای آوارگان غزه ایجاد کنند

سیمور هرش، روزنامه‌نگار سرشناس آمریکایی امروز (یکشنبه) به نقل از منابعی اعلام کرد که رژیم صهیونیستی در تلاش است تا قطر را متقاعد کند در کنار مصر، راه‌اندازی اردوگاهی برای یک میلیون یا بیشتر آواره از نوار غزه را تامین مالی کند./ ایسنا

تل‌آویو: عملیات در غزه به محض خروج غیرنظامیان آغاز می‌شود

سخنگوی ارتش اسرائیل: زمانی که ببینیم غیرنظامیان از نوار غزه خارج شده‌اند عملیات نظامی گسترده‌ای را آغاز خواهیم کرد. به ساکنان غزه هشدارهای کافی را داده‌ایم و زمان آن رسیده است که به مناطق جنوبی بروند.

 هلاکت ۲۸۶ نظامی صهیونیست در عملیات طوفان الاقصی

ارتش رژیم صهیونیستی بامداد یکشنبه در جدیدترین آمار خود اعلام کرد که شمار نظامیان کشته شده این رژیم در جریان عملیات طوفان الاقصی به ۲۸۶ نفر رسیده است.

دستکم ۱۲۶ صهیونیست نیز در عملیات طوفان الاقصی توسط نیروهای فلسطینی اسیر شدند.

آمار شهدای غزه به۲۳۲۹ نفر رسید

وزارت بهداشت غزه آخرین آمار شهدا و مجروحان فلسطینی از زمان آغاز نبرد «طوفان الاقصی» را اعلام کرد، تاکنون دو هزار و ۳۲۹ نفر شهید و ۹ هزار و ۴۲ نفر نیز مجروح شده‌اند.

پزشکان بدون مرز خطاب به صهیونیست‌ها: انسانیت را رعایت کنید!

درپی تداوم اقدامات جنایتکارانه و غیرانسانی ارتش رژیم صهیونیستی علیه غیرنظامیان و کودکان در نوار غزه، سازمان پزشکان بدون مرز خواستار رعایت حداقل سطح انسانیت توسط رژیم اشغالگر شد.

ارتش رژیم صهیونیستی برای اولین بار از یافتن اجساد برخی اسیرانش خبر داد

ارتش رژیم صهیونیستی برای اولین بار اعلام کرد که اجساد برخی اسیرانی را که حماس طی عملیات طوفان الاقصی بازداشت کرده بود، یافته است.

به گزارش ایسنا، به نقل از روزنامه رأی الیوم، پیتر لرنر، سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی به خبرنگاران گفت: ما در منطقه‌ای در نوار غزه مکان اجساد برخی اسرائیلی‌هایی را یافتیم که توسط حماس گروگان گرفته شده بودند.

رژیم صهیونیستی اعلام کرد که حماس طی عملیات طوفان الاقصی علیه اراضی اشغالی ۱۲۰ صهیونیست را به اسارت گرفت.

اجازه نخواهیم داد آمریکا از خاک عراق به رژیم اسرائیل کمک کند

یورش نظامیان رژیم اسرائیل به کرانه باختری و بازداشت ده‌ها فلسطینی

نظامیان ارتش رژیم اسرائیل بامداد امروز یکشنبه به مناطق مختلف در کرانه باختری یورش برده و ده‌ها نفر را بازداشت کرده‌‌اند. 

تصاویر فوق بازداشت چند فلسطینی در منطقه رام الله است./ تسنیم

جلوگیری از نسل‌کشی در غزه نیازمند اقدام فوری کشورهاست/ صهیونیست‌ها به‌ دنبال تلافی شکست‌ها هستند

 لحظه باخبر شدن خبرنگار العالم از شهادت برادرش حین تهیه گزارش

خبرنگار شبکه خبری العالم در نوار غزه، پس از چند روز از عملیات طوفان الاقصی، خبر شهادت برادرش را دریافت کرد.

احمد سمهود خبرنگار شبکه خبری العالم در نوار غزه در حالی روز دوشنبه گذشته خبر شوک آور شهادت برادرش را شنید که همراه با دیگر خبرنگاران شبکه در برابر بیمارستان غزه در حین انجام فعالیت خبری بود.

لغو سخنرانی نتانیاهو در پی ناسزاگویی نظامیان به وی

منابع خبری از لغو سخنرانی برنامه‌ریزی شده نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در مقابل نیروهای ذخیره در پی ناسزاگویی برخی از آنها به وی پرده برداشتند.

به گزارش ایسنا، شبکه ۱۲ رژیم صهیونیستی اعلام کرد که بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در پی ناسزاگویی نیروهای ذخیره به وی ناگزیر به لغو سخنرانی‌اش در مقابل آنها شد.

ضد و نقیض‌ها درباره پیوستن لیبرمن به کابینه اضطراری رژیم صهیونیستی

رسانه‌های صهیونیستی اخبار متناقضی از حضوز رئیس حزب «اسرائیل خانه ما» در کابینه اضطراری رژیم صهیونیستی منتشر کردند.

به گزارش ایسنا، روزنامه «یسرائیل هیوم» نوشت، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی از آویگدور لیبرمن، رئیس حزب «اسرائیل خانه ما» خواست به کابینه اضطراری ملحق شود که با هماهنگی یوآو گالانت، وزیر جنگ و بنی گانتس، رئیس حزب «اردوگاه ملی» و وزیر سابق جنگ رژیم صهیونیستی تشکیل شده است.

نیویورک‌تایمز: اسرائیل به زودی با ده ها هزار نظامی به نوار غزه حمله می‌کند

یک روزنامه آمریکایی به نقل از سه افسر رژیم صهیونیستی از قصد تل‌آویو برای راه اندازی یک عملیات نظامی زمینی گسترده در نوار غزه با دهها هزار نظامی صهیونیست خبر داد.

تبادل آتش در خطوط مرزی با لبنان و جراحت 5 صهیونیست

منابع صهیونیستی از شلیک یک موشک ضدزره در خطوط مرزی لبنان و فلسطین اشغالی و جراحت دست‌کم 5 صهیونیست خبر دادند.

چین: اسرائیل دست از مجازات جمعی ساکنان غزه بردارد/ هیچ یک از طرف‌ها نباید اقدامی برای تشدید اوضاع انجام دهند

آمریکا تخلیه شهروندان خود را از اسرائیل آغاز کرد

خبرگزاری رویترز: سفارت آمریکا در اراضی اشغالی فلسطین تخلیه آمریکایی‌ها و بستگانشان را از فردا آغاز خواهد کرد.

تخلیه آمریکایی‌ها از اراضی اشغالی فلسطین از بندر حیفا به قبرس انجام خواهد شد.

اسرائیل از آمریکا درخواست تسلیحات کرد

وزیر دفاع آمریکا گفت: اسرائیل از ما درخواست ذخایر تسلیحاتی و سلاح‌های هدایت شونده کرد و ما تمام تلاش خود را به کار خواهیم بست، تا نیازهای آن را برآورده کنیم.از اسرائیل خواستار تعویق یا تسریع در انجام عملیات زمینی نشدیم، بلکه فقط روی حمایت از آن با کمک‌های امنیتی که نیاز دارد، تمرکز می‌کنیم.اوضاع پیچیده است و اسرائیلی ها را تشویق می‌کنیم که حرفه‌ای باشند و مسئولانه عمل کنند. 

بدترین مراحل جنگ فلسطین و اسرائیل هنوز در راه است

ارتش اسرائیل می‌گوید شب گذشته بیش از ۱۰۰ هدف نظامی در غزه را هدف قرار داده است

به گفته آنها مناطق زیتون و خان یونس از جمله مناطق مورد حمله بوده است. در بیانیه ارتش اسرائیل گفته شده که مقر نظامی سازمان جهاد اسلامی فلسطین منهدم شده است. 

حمله حزب‌الله لبنان به مقر ارتش اسرائیل در شتولا

 حزب‌الله لبنان اعلام کرد که در واکنش به حملات اسرائیل به خبرنگاران و بمباران مناطق شبعا، صبح امروز مرکز ارتش رژیم صهیونیستی در منطقه شتولا را با موشک‌های هدایت‌شونده هدف قرار داد که منجر به کشته و زخمی شدن چند نظامی صهیونیست شد.

 رویترز: ارتش اسرائیل می‌گوید که عامدانه خدمات موقعیت‌یابی ماهواره‌ای را در مناطق جنگی مختل می‌کند.

ارتش اسرائیل صحنه‌هایی از حمله به اهداف حزب‌الله در جنوب لبنان را منتشر کرد

قتل عام اعضای ۴۷ خانواده طی هشت روز در غزه

در تجاوزات وحشیانه ارتش رژیم صهیونیستی به مناطق مسکونی نوار غزه، طی هشت روز گذشته به گفته اداره ثبت احوال فلسطین،۴۷ خانواده فلسطینی با جمعیتی بالغ بر ۵۰۰ نفر در ۸ روز گذشته قتل عام شده‌اند.

سازمان بهداشت جهانی: تخلیه اجباری بیماران در غزه «معادل حکم اعدام» است

سازمان بهداشت جهانی دستورات مکرر رژیم صهیونیستی برای تخلیه ۲۲ بیمارستان که بیش از ۲۰۰۰ بیمار را در شمال غزه درمان می‌کنند، به شدت محکوم کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از فیگارو، سازمان بهداشت جهانی اعلام کرد تخلیه اجباری هزاران بیمار از شمال غزه و انتقال آنها به جنوب این منطقه می‌تواند «معادل حکم اعدام برای آنها باشد.»

photo_2023-10-15_11-40-27

در حالی که هزاران فلسطینی در حال فرار از شمال غزه قبل از حمله زمینی مورد انتظار اسرائیل هستند، سخنگوی ارتش این کشور در تازه ترین به روزرسانی در مورد تخلیه غیرنظامیان از این منطقه گفته غیرنظامیان باید بین ساعت ۱۰ تا ۱۳ به وقت محلی (۷ تا ۱۰ صبح به وقت گرینویچ) به سمت جنوب حرکت کنند.

سخنگوی ارتش گفته که فلسطینیان باید تنها از مسیر بیت حنون به سمت خان یونس عبور کنند و این مسیر در ساعات تعیین شده هدف قرار نخواهد گرفت.

ارتش اسرائیل در چند روز گذشته چندین بار مهلت تخلیه غیرنظامیان از شمال غزه را تغییر داده است./ بی بی سی

یک نهاد حقوق بشری: اسرائیل یک چهارم یک بمب اتمی را بر سر غزه فرو ریخته است

سازمان «دیده‌بان حقوق بشر اروپا-مدیترانه»‎ اعلام کرد که حملات هوایی و توپخانه‌ای ارتش رژیم صهیونیستی به نوار غزه این منطقه را به چاله‌ای از جهنم تبدیل کرده که مرگ و ویرانی سراسر آن را فرا گرفته و اوضاع انسانی بسیار ناگواری برقرار شده که هیچگونه خدمات اساسی به فلسطینیان نمی‌رسد.

این مرکز حقوق بشری اشاره کرد که در روز هشتم جنگ، به طور میانگین هر ساعت ۱۴ فلسطینی به شهادت رسیدند.مرکز مذکور تاکید کرد که تا این لحظه بیش از ۶۰۰۰ بمب بر سر مردم غزه فروریخته شده که چیزی معادل یک چهارم یک بمب اتمی است.

بورس تل‌آویو قرمز شد

رسانه‌های عبری از کاهش ۲ درصدی شاخص بورس تل‌آویو در اثر تداوم سایه جنگ و موشک بر سر رژیم اسرائیل خبر دادند.

 بن‌سلمان: به دنبال پایان تنش ها در غزه هستیم

 ولیعهد سعودی در گفتگو با بلینکن: عربستان سعودی با هدف قرار دادن غیرنظامیان و ایجاد اختلال در زیرساخت ها در غزه مخالفت می کند.

 قوانین بین المللی بشردوستانه از جمله رفع محاصره غزه باید رعایت شود.

 سخنگوی ارتش اسرائیل: پیشروی زمینی در غزه کند خواهد بود، اما ما آماده جنگ هستیم

‌ می‌دانیم هرگونه عملیات زمینی در غزه به دلیل وجود تونل‌ها پیچیده خواهد بود.

 معتقدیم که گروگان‌ها احتمالاً در تونل‌های زیرزمینی داخل غزه نگهداری می‌شوند./الجزیره

 افزایش شمار کشته شده‌های صهیونیست ها به ۱۵۰۰ نفر

وزارت بهداشت اسرائیل تعداد مجروحان از آغاز عملیات «طوفان الاقصی» را ۳۷۱۵ نفر و تعداد کشته‌ها را ۱۵۰۰ نفر اعلام کرد.

اصابت موشک مقاومت غزه به ساختمانی در سدوروت

 اصابت موشک مقاومت فلسطین به شهرک صهیونیست نشین "سدیروت" در اطراف نوار غزه

 ایران خواستار اخراج رژیم صهیونیستی از سازمان ملل شد

 کاردار ایران در لندن خواستار اخراج رژیم صهیونیستی از سازمان ملل شد.

  سید مهدی حسینی متین، کاردار ایران در لندن در مطلبی در صفحه مجازی ایکس نوشت: در حالی که جرایم جنگی شامل نسل کشی، هولوکاست فلسطین، پاکسازی قومی، مجازات دسته جمعی و غیره توسط رژیم بزدل وحشی اسرائیل در جریان است، این یک درخواست قانونی از جامعه بین المللی است که این رژیم نازیستی و فرستاده آن را از سازمان ملل و سراسر جهان اخراج کند.

حزب‌الله برای انتقام‌جویی پرچم قرمز برافراشت

♦️حزب‌الله لبنان بعد از درگیری امروز اقدام به نصب و اهتزار پرچم خود در پایگاه نظامی الراهب کرد که برخلاف پرچم زرد رنگ این حزب، پرچم به اهتزاز درآمده، به رنگ سرخ است که به گفته منابع مقاومت در حزب‌الله، نشانه انتقام است./ تسنیم

ارتش اسرائیل:  ۱۲۶ گروگان اسرائیلی توسط حماس در غزه نگهداری می‌شوند

ارتش اسرائیل تعداد گروگان‌های تایید شده اسرائیلی که در غزه نگهداری می‌شوند را ۱۲۶ نفر اعلام کرد. 

حماس پیشتر مدعی شده بود که ۱۳ گروگان در غزه در حملات هوایی اسرائیل کشته شده‌اند. در این گزارش همچنین گفته شده که در میان کشته شدگان، اتباع خارجی هم بوده‌اند اما صحبتی درباره ملیت آنها نشده است. / یورونیوز

تل‌آویو: جهان به ما اجازه شکست حماس را بدهد

در ادامه سفرهای مقام‌های غربی به اسرائیل به منظور نشان دادن حمایت از این رژیم، کاترین کولونا وزیر خارجه فرانسه خود را به اسرائیل رسانده و با همتای اسرائیلی دیدار کرد.

منابع رسانه‌ای اسرائیل شامل روزنامه «جرورالم پست» خبر دادند که «الی کوهن» وزیر خارجه این رژیم از همتای فرانسوی خود تاکید کرد، جهان باید به تل‌آویو اجازه بدهد که حماس را شکست دهد.

وزیر خارجه کابینه اسرائیل خطاب به وزیر خارجه فرانسه مدعی شد که جهان قبل از اینکه «تروریسم اسلامگرای قاتل» به دروازه دیگر کشورها برسد، باید به اسرائیل اجازه شکست دادن آن را بدهد.

وزیر خارجه کابینه نتانیاهو به کولونا گفت: «تصاویر وحشتناکی که تمام دنیا دیده‌اند، همه داستان را نشان می‌دهند. جهان باید بفهمد که ما با چه کسی سروکار داریم، میزان نفرت و غیرانسانی بودن سازمان تروریستی حماس»./ فارس

حمله سایبری به جایگاه‌های سوخت در اسرائیل؛ بیش از ۲۰۰ پمپ بنزین از مدار خارج شدند 

سایت عبری به نقل از منابع اسرائیلی:شب گذشته گروه انتقام‌جویان سایبری مدعی نفوذ به زیرساخت‌های مدیریت جایگاه سوخت شرکت اورپک در اسرائیل شدند.

ساکنین اسرائیل هم در شبکه‌های اجتماعی با انتشار پیام‌هایی از تعطیلی چندین جایگاه سوخت در شهر تل‌آویو و حیفا خبر داده و اعلام کردند  پمپ‌های بنزین قادر به ارائه خدمات نیستند.

 ادعای وال استریت ژورنال: ایران نیرو‌های نزدیک به خود را از دیرالزور به سمت دمشق انتقال داده است تا در نزدیکی مرز با اسرائیل قرار بگیرند./الجزیره

 هنوز این خبر توسط منابع ایرانی تائید نشده است.

نشست فوری شورای امنیت مصر به ریاست السیسی

نشست امنیت ملی مصر برای بررسی اوضاع نوار غزه به ریاست عبدالفتاح السیسی رئیس جمهور این کشور برگزار شده است.

انتقادها از سیاستها و رویکرد مصر به ویژه در بستن گذرگاه مرزی رفح به روی مردم مظلوم فلسطین مخصوصا مجروحان و بیماران همچنان ادامه دارد./ تسنیم

نتانیاهو با جلیقه ضد گلوله به مرز غزه رفت

نخست‌وزیر اسرائیل روز شنبه با سربازان اسرائیلی در مرز غزه دیدار کرد. نتانیاهو از سربازان اسرائیل در مرز غزه پرسید: آیا برای مرحله بعدی آماده هستید؟ ‌او در این دیدار تاکید کرد مرحله بعدی در راه است. پیش از این ارتش اسرائیل به ساکنان شمالی نوار غزه دستور داده بود این منطقه را تخلیه و به سمت جنوب حرکت کنند. مقامات اسرائیل گفتند که ارتش این کشور عملیات زمینی را در نوار غزه آغاز می‌کنند.

حمله شهرک‌نشینان به وزرای کابینه نتانیاهو

دو وزیر کابینه رژیم صهیونیستی که برای سرکشی از مجروحان عملیات «طوفان الاقصی» به مراکز درمانی رفته بودند توسط شهرک نشینان معترض طرد شدند.

به گزارش ایسنا، «عیدیت سیلمان» وزیر حفاظت از محیط زیست رژیم صهیونیستی امروز (یکشنبه) از بیمارستان «اساو هاروویه» در سرزمین‌های اشغالی ۱۹۴۸ بازدید کرد.

سیلمان که برای سرکشی از مجروحان عملیات مقاومت فلسطین به این بیمارستان رفته بود با اعتراض شهرک نشینان مواجه شد و در نتیجه اعتراضات آنها ناگزیر به ترک بیمارستان شد.

شهرک نشینان او و کابینه رژیم صهیونیستی به ریاست بنیامین نتانیاهو را مسئول این اتفاقات رخ داده دانسته و تاکید کردند که کابینه نتانیاهو رژیم اشغالگر را ویران کرده است.

رئیس بیمارستان الشفاء غزه: به مرحله ارجحیت دادن بین مجروحان رسیده‌ایم

دکتر محمد سلیمه، مدیر بیمارستان الشفاء در غزه اعلام کرد که کادر پزشکی با توجه به شرایط غم‌انگیز و فاجعه انسانی بزرگ، کنترل خود را بر اوضاع از دست داده است و پس از اینکه تمام بیمارستان‌ها در تمامی بخش‌ها پر از مجروح شده است، کار به مرحله ارجحیت قائل شدن بین مجروحان رسیده است.

صهیونیست‌ها در زمین غزه در جنگ با طراحان هوشمند طوفان‌الاقصی به پیروزی نمی رسند

پاپ بر رعایت حقوق انسانی در غزه تاکید کرد

آمریکا، نگران اقدام ایران و نیروهای نیابتی مثل حزب الله است/ هر کاری می‌کنیم تا تضمین دهیم که درگیری‌ها فراتر از غزه نمی‌رود

ارتش رژیم صهیونیستی: برای آغاز عملیات زمینی در غزه، منتظر تصمیمات سیاسی هستیم

دو سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی در دو کنفرانس خبری جداگانه اعلام کردند که ارتش این رژیم منتظر "تصمیم سیاسی" درخصوص تعیین زمان حمله زمینی به نوار غزه است.

به گزارش ایسنا، به نقل از النشره، ریچارد هیشت و دنیل هاگاری، دو سخنگوی نظامی در کنفرانس‌های خبری خود اعلام کردند که "تصمیم سیاسی"، هر اقدامی را علیه حماس در واکنش به حمله هفتم اکتبر کلید خواهد زد.

هیشت گفت: ما در حال مذاکراتی با رهبری سیاسی خود هستیم.

رژیم صهیونیستی هزاران تن از نیروهای خود را در اطراف غزه جمع کرده است و مسئولان نظامی تاکید دارند که تمامی تجهیزات نظامی لازم برای عملیات زمینی، آماده است.

مصر هرگونه طرحی برای جا به جایی فلسطینی‌ها را رد کرد

تعداد شهدای جنگ غزه به ۲۴۵۰ نفر رسید

سخنگوی سازمان جهانی بهداشت در گفتگو با الجزیره گفت که «به محض بازشدن گذرگاه رفح، کمک‌های فوری پزشکی را به غزه ارسال خواهیم کرد».

وی اظهار داشت، «هرگز ندیدم در جایی دیگر همانند غزه بیمارستان‌ها مورد حمله قرار گیرد».

خبرگزاری فرانسه درباره غزه : هجوم مجروحان به بیمارستان ها متوقف نمی شود / زخمی ها آواره شده اند

خبرگزاری فرانسه در گزارشی از منطقه غزه به وضعیت خیلی بد درمانی در این منطقه در نتیجه حملات گسترده ارتش اسرائیل و وجود هزاران زخمی پرداخت. 

در حملات اسرائیل به منطقه غزه از روز شنبه هفته گذشته تاکنون بیش از 2 هزار نفر قربانی شده اند.  تنها دیروز شنبه این عدد حدود 300 نفر بود.

خبرنگار خبرگزاری فرانسه در این گزارش با تیتر "هجوم مجروحان به بیمارستان های غزه متوقف نمی شود ؛ هشدار درباره وضعیت بهداشتی فاجعه بار" نوشت:

 در نتیجه بمباران اسرائیل، بیمارستان شفا در شهر غزه مملو از مجروحان است. برخی از آنها اعضای کامل یک خانواده هستند که پشت سرهم وارد می شوند اما پزشکان و پرستاران از کمبود ظرفیت و امکانات شکایت دارند. وزارت بهداشت دولت حماس نسبت به "وضعیت فاجعه بار" هشدار می دهد.

گزارش خبرگزاری فرانسه از بیمارستان های غزه : هجوم مجروحان متوقف نمی شود

آقای" اکرم الحداد" (25 ساله) با غم و اندوه در کنار تختی ایستاده که فرزند خواهرش، نوزاد 1.5 ساله به نام عبدالرحمن الدوس روی آن خوابیده است. او تعریف می کند این کودک در حمله هوایی اسرائیل زخمی شد. حمله ای که 17 کشته برجای گذاشت از جمله پسر دوم خواهرش که تنها 4.5 سال داشت.

این نوزاد شیرخواره به همراه پدر و مادر زخمی اش از این حمله جان سالم به در بردند. حمله ای که خانه آنها در محله زیتون (جنوب شرقی شهر غزه)‌ هم نابود شد. به گفته پزشکان این نوزاد نیازمند عمل جراحی فوری است.

پزشک معالج نوزاد که خود را عبدالله معرفی کرد گفت: "این نوزاد برای آسیب به سرش نیاز به جراحی فوری دارد اما باید صبر کند تا اتاق عمل آماده شود. ما در یک شرایط استثنایی کار می کنیم ... باید اطمینان حاصل کنیم. دسترسی به برق و تجهیزات لازم قبل از آغاز هر عمل جراحی نیاز است.

حمله اسرائیل به غزه

وی افزود: فهرست اسامی تعداد زیادی از مجروحانی که منتظر نوبت عمل هستند را داریم. تعدادی از آنها به دلیل کمبود امکانات جان خود را از دست دادند. 

پزشک اورژانس بیمارستان شفاء، (محمد غنیم) هم به خبرگزاری فرانسه توضیح داد: "ما با تعداد زیادی از زخمی ها که بیشتر آنها زن و کودک بودند روبه رو شدیم که همزمان به اینجا رسیدند..."
وی ادامه می دهد: کمبود امکانات منجر به افزایش قربانیان و شهدا می شود. با بحران کمبود برق و آب و نقص اکسیژن روبه رو هستیم." 

مجروحان بدون توقف به بیمارستان می رسند. بلافاصله سه زن، دو کودک، یک مرد سالخورده و دو مرد جوان در اورژانس بستری می شوند و یک پزشک و دو پرستار برای معاینه دو کودک عجله می کنند.

حمله اسرائیل به غزه

روی یکی از تخت‌ها، "راما الحساسنة " دراز کشیده است. در کنار او چهار فرزندش ( که سن آنها بین سه تا شش سال است) هستند. همگی در بمباران اسرائیل مجروح شدند. خانه خانواده الحسنه در یک حمله هوایی هدف قرار گرفت. در محله شیخ رضوان در شمال نوار غزه . او با تأسف می گوید: خانه را بمباران کردند، من مجروح شدم. بچه ها مجروح شدند و ما را به اینجا آوردند ... منتظر درمان هستیم.

وزارت بهداشت حماس هشدار داد کمبود تجهیزات پزشکی و دارو منجر به یک وضعیت "فاجعه آمیز" خواهد شد به ویژه پس از آنکه اسرائیل محاصره منطقه غزه را افزایش داده است. 

حمله اسرائیل به غزه

این وزارتخانه اعلام کرد با وجود اعلام وضعیت اضطراری و فراخواندن همه تیم‌های پزشکی به کار، هشت بیمارستان برای رسیدگی به همه موارد در منطقه غزه که جمعیت آن به 2.4 میلیون نفر می رسد؛ "کافی نیست".

وزارت بهداشت در غزه همچنین اعلام کرد بمباران اسرائیل به توقف خدمات پزشکی در بیمارستان بیت حانون در شمال نوار غزه و آسیب به بخش شیرخوارگاه نوزادان نارس در بیمارستان الشفا منجر شده است.

" سلامه معروف"رئیس دفتر اطلاع رسانی دولتی در نوار غزه گفت: ما با توجه به تعداد زیاد مجروحان، با کمبود دارو، تجهیزات و تجهیزات سی تی و اشعه ایکس مواجه هستیم.

حمله اسرائیل به غزه

معروف که ریاست کمیته اضطراری دولتی را بر عهده دارد، با اشاره به تهدید اسرائیل علیه نیروگاه برق غزه گفت: «اشغالگران به عمد از طریق ایجاد محدودیت یا با تجاوز به دنبال ایجاد وضعیت بد انسانی هستند. اشغالگران تهدید کرده اند اگر سوخت از طریق مصر به نیروگاه برق غزه برسد نیروگاه را مورد هدف قرار خواهند داد".

"اسرائیل کاتز"  وزیر انرژی و زیرساخت اسرائیل اعلام کرده بود اسرائیل "انتقال 54 هزار متر مکعب آب و 2700 مگاوات برق به غزه را که روزانه تامین می کرد، متوقف کرده است." 

در اطراف بیمارستان محله الرمال در غرب شهر غزه، برخی از خانواده ها پس از مداوای اعضای خود، دیگر جایی برای بازگشت ندارند و بر روی زمین نشسته اند. در حالی که کودکان بدون کفش با شنیدن صدای بمباران مادران خود را در آغوش می گیرند و به آنها می چسبند از دور می توان ساختمان های ویران شده را دید.

حمله اسرائیل به غزه

ابو عاشور اسکایک (39 ساله و از اهالی غزه) با صدای خفه‌ای گفت: " خانه‌ام کاملاً ویران شد، نمی‌دانم چرا؟... همه خانه‌های اینجا ویران شد... همه وزارتخانه‌ها را ویران کردند".
او ادامه می دهد: شب تاریکی برای من، همسرم و فرزندانم بود، شب را در بیمارستان الشفاء گذراندیم، جایی برای رفتن نبود، به پناهنده تبدیل شدیم.

وزیر صهیونیست: نباید آب و برق و سوخت به غزه برسد

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی، از دستور خود برای محاصره کامل منطقه غزه خبر داد و گفت که طبق دستور او نباید هیچ آب و برق و سوختی وارد این منطقه شود.

سازمان ملل می‌گوید ۱۳۵ هزار واحد مسکونی در غزه تخریب و یک میلیون نفر آواره شده‌اند

آژانس حمایت از آورگان فلسطینی سازمان ملل متحد اعلام کرد که حدود یک میلیون نفر در ۷ روز اول درگیری در غزه آواره شده‌اند.

ژولیت توما، مدیر ارتباطات این آژانس به خبرگزاری فرانسه گفت: «تخمین زده می‌شود که یک میلیون نفر در هفت روز اول جنگ در غزه آواره شده‌اند که با ادامه این روند، تعداد آنها احتمالا بیشتر خواهد شد.»

طبق برآوردهای نهادهای بین‌المللی، از آغاز حملات ارتش رژیم صهیونیستی به غزه در شنبه گذشته تا این لحظه بیش از ۱۳۵ هزار خانه و واحد مسکونی در این باریکه تخریب و با خاک یکسان شده است.

القسام مجدد تل‌آویو را هدف قرار داد

گردان‌های القسام شاخه نظامی جنبش حماس اعلام کرد که در پاسخ به جنایت صهیونیست‌ها تل آویو را بار دیگر هدف حمله موشکی خود قرار داده است.

صدای آژیر در شهرهای اسدود، الرمله و حولون و جنوب تل‌آویو به صدا در آمد.

آیا قواعد بازی بین غزه و اسرائیل تغییر خواهد کرد؟

سید عماد حسینی- با نگاهی به نقشه عملیاتی طوفان‌الاقصی، وجه تشابه‌های زیادی بین برنامه عملیاتی حماس و عملیات حزب‌الله در سال ۲۰۰۶ به چشم می‌خورد.

با نگاهی کلی به چارچوب و اهداف هر دو عملیات پی می‌بریم که حماس با الگو گرفتن از عملیات حزب‌الله در سال ۲۰۰۶ که منجر به اسارت دو جسد نظامی اسرائیلی در جنوب لبنان شد، در صدد بود تا با اسارت گرفتن چند نظامی اسرائیلی یا اجساد آنها توازنی در معادلات خود با رژیم صهیونیستی برقرار کند، گرچه شرایط نوار غزه به طور کامل با لبنان و به تبع آن شرایط حزب‌الله با حماس تفاوت زیادی دارد و حتماً این مساله نیز مد نظر طراحان عملیات حماس قرار گرفته بود.

از سوی دیگر در سایه سرعت گرفتن حرکت قطار سازش و توجه ویژه‌ ریاض به تقویت تشکیلات خودگردان به عنوان یکی از بنود قرارداد سازش خود با اسرائیل، همچنین افزایش شدید و نگران‌کننده تجاوزات صهیونیست‌ها به مسجدالاقصی و در بعد سوم تمرکز فشارهای اسرائیل بر اسرای فلسطینی، حماس خود را مجبور به واکنش می‌دید، به‌خصوص که طی چند سال اخیر تقریباً در هیچ یک از جنگ‌ها به طور بالفعل شرکت نکرده و حضوری صرفاً سمبولیک داشت.

به گفته کارشناسان، حماس از طریق عملیات طوفان‌الاقصی به دنبال تحقق سه هدف کلی بود: اول پیروزی نظامی که اکثر قریب به اتفاق کارشناسان حتی تحلیلگران اسرائیلی هم اذعان می‌کنند به آن دست پیدا کرده و شاید چیزی فراتر از آنچه انتظار داشت را هم محقق ساخته است.

دومین دستاورد روحی و روانی است که در این امر هم فارغ از واکنش جنایتکارانه صهیونیست‌ها علیه مردم بی‌دفاع غزه، کشته و زخمی شدن حدود چهار هزار صهیونیست از طریق عملیاتی که گفته می‌شود با خط‌شکنی فقط ۱۲۰۰ رزمنده حماس انجام گرفت، قوت قلب بزرگی نه تنها برای حماس و فلسطینیان بلکه برای تمامی ساختار تشکیل‌دهنده محور مقاومت و جهان عرب و اسلام بود و نشان داد اسرائیل آنچنان که ادعا می‌کند قدرتمند نبوده یا به تعبیر تحلیلگران صهیونیست، در بهترین شرایط خود به سر نمی‌برد.

سومین هدف حماس تحقق پیروزی سیاسی بود که در مقدمه هم به آن اشاره کردیم. حماس به هر شکل فتح را چیزی فراتر از یک رقیب برای خود در صحنه سیاسی فلسطینی می‌یابد و هر جا فتح یا به تعبیر بهتری تشکیلات خودگردان ضعف یا سستی از خود نشان داده حماس به‌سرعت آن عرصه را به تسخیر خود در آورده است؛ حال آنکه این روزها خبرهای زیادی در مورد برنامه و طرح‌های مثلث اسرائیلی-سعودی-آمریکایی برای تقویت تشکیلات خودگردان به عنوان یکی از شروط سازش ریاض تل‌آویو منتشر می‌شود.

رهبران حماس در این هدف خود هم تا حدود زیادی پیش رفته‌اند و در صورتی که بتوانند توافق مبادله اسرا را هم به انجام برسانند و حتی در وهله اول اسرای زن فلسطینی را از بند صهیونیست‌ها آزاد کنند، جایگاه خود را به عنوان نماینده ملت فلسطین تثبیت خواهند کرد، زیرا به هر روی برای انجام مذاکره بر سر آزادی اسرا، باید در این سوی میز بنشینند و از این طریق رژیم اسرائیل را مجبور به پذیرش این واقعیت کنند که خود تغییرات چشمگیری در بازی محسوب می‌شود.

این خبر بروز رسانی شده است.

منبع: خبر فوری
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 71
  • ناشناس
    13

    اینقدر گفته بودن مردم مستضعف و محروم و ستمدیده غزه که من فکر میکردم مردم غزه دارن تو کپر و حلبی آباد زندگی میکنند ، مگس و پشه از سر و روشون داره بالا میره ، خیابان هاشون آسفالت نداره و .... ، الان که چند روزی است تلویزیون ایران داره غزه را نشون میده می بینم غزه یه جایی است تقریبا مثل دبی ، با ساختمان ها و برج های بلند و نماهای لوکس و خیابان های درست و حسابی ، مردم غزه که داشتند در رفاه زندگی و اون ساختمان های شیک و لاکچری زندگی میکردند چه جوری محروم و مستضعف و ستمدیده هستند ؟! والا شمال شهر تهران هم ساختمان هاش اینقدر شیک و لاکچری نیست .

    نظرات شما -
    • ناشناس
      85

      بی شرف از تو وجود ندارد

    • حسن
      6

      و همچنین ماشیناشون
      همه بنز و بی او و

    • هادی
      60

      اره دیدی چه باغهایی داشت هم ابشار نیاگارا تو غزس هم برج ایفل لامصب برج هایی هم که داشت پنجاه طبقه بود که بلبلان در حال چه چه بودن رودخانه های زیبا سراسر غزه را گرفته بود ومثل شنال تهران نماهای رومی اونجا وجود داشت اصلا دیدی از تلویزیون برج ایفلو تو غزه؟ من فکر میکردم ایفل تو فرانسس الان دیدم برج ایفل برج میلاد وتمام برج های خوشگل تو غزس کی گفته اونا جای دیگن(منقل را خاموش میکند تا کامنت بعدی)

    • ناشناس
      8

      بی شرف اونی هست که زندگی مردم جنوب شهرها و سیستان و بلوچستان کشور خودش را نمی بینه و دم بر نمیاره ، ولی از حقیقته اینکه مردم غزه در ساختمان های لوکس دارن زندگی میکنن به همه جایش فشار می آید و توهین میکند .

    • ناشناس
      57

      چند تا ساختمان قشنگ که دیدی فکر کردی چه خبر هست؟!! آن وقت امدی مقایسه کردی با چی بیشرف؟!!

    • ناشناس
      5

      هادی جون ازغزه داری پیام میدی یا ازجازموریان توسیستان بلوچستان که اینجا سنگک دولتی دونه ای 9000تومنه شایدهم ازخواب بیدارشدی

    • 4

      به جای توهین جواب منطقی بدید اگر ایرانی هستید وگرنه هرچه می خواهی ...بزن

    • ایرانی باغیرت
      2

      پاسخ به پاسخ ناشناس قرمز، چندین سال است به جای صحبت و منطق اسلحه نشان میدهید و فحش میدهید فکر نمیکنید دوره این مسائل به پایان رسیده است دنیای اصل حجری تمام شده است دیگر کشور گشایی نداریم

    • ناشناس
      4

      مردم غزه ساعتی ده دلارمیگیرند مایک دلار دزدان وجانیان اینجاهستنداسراییل وغرب مکانهای نظامی وسیاسی ایران بزنید

    • ناشناس
      1

      چرا حرف حقیقت به بعضی‌ها بر‌میخورد؟؟؟؟؟

    • ناشناس
      2

      حماس جریان مبادله زندانیان و اعطای ۶میلیارد دلار پاداش به تهران را دید و طمع کرد.‌ خیال کرد با گروگانگیری میتونه برای خودش حاشیه امن بخره. شاید هم تهران بهش اینطور القا کرد. به هر حال نه فقط گروگانها به کار حماس نیومدند بلکه نابودیش تسریع شد. حماس گورشو به دست خودش کند🙂

  • ناشناس
    17

    اسراییل باید با یک حمله زمینی گسترده غزه رو با خاک یکسان کنه مصر هم لجبازی رو کنار بذاره و اجازه بده ساکنان غزه وارد سینا بشن و در پایان برای اینکه درس عبرتی برای تروریست ها بشه اسراییل باید نوار غزه رو ضمیمه خاک خودش کنه.

    نظرات شما -
    • ناشناس
      25

      بی خیال زیاد به خودت فشار نیار

    • ناشناس
      39

      داری به زمان محو شدن نزدیک تری می شوی هنوز به کشور گشایی فکر می کنی؟

    • ناشناس
      49

      ببین ایران فقط اخطار داده ببین چطور خودش رو خراب کرد و عقب نشینی کرد حالا تو برو کاسه لیسی کن واسش انسان م آرزو ست

    • ناشناس
      28

      تروریست صهیونیست و بهایی ها هستن
      تروریست‌هایی که صدها دلیل واضح برای آنها وجود داره تروریست دولتی اسراییل هست همین قدر که نظر میدی برای از بین رفتن یک عده انسان یعنی تروریست هستی !!!

    • 1

      موافقم مصرواردن دارند کرم میرزیند فقط یک کشور وان هم اسراییل فلسطینی هابیایندافغانستان

    • ناشناس
      9

      تو هم اصلا یهودی نیستی

    • 2

      حماس نمیگذارندمردم غزه بروندسمت جنوب جاده بسته حماس کارش تمامه توغزه بعدنوبت ایرانه سه تا ناو هواپیمابررسیدن همه چیز آماده است ایران وحزب الله تسلیم شدن بدبخت مردم غزه

    • ناشناس
      2

      یعنی کلا هرچی تخیل دارید به کار می گیرید برای تطهیر غده سرطانی خخخخخه
      راه فراری ندارید فرار کنید تا به دریا ریخته نشدید

  • مردم
    6

    تمام زندگیمان رادیو تلویزیون همه و همه شده عزه فلسطین
    به ما چه مربوط فکری بحال این گرانی این اقتصاد خراب این مردم گرسنه کنید لعنت بر جنگ افروزان که خودشان و توله هاشون در آسایش مردم در عذاب

    نظرات شما -
    • تبریز
      8

      آفرین ، لعنت به باعث و بانی جنگهاو فتنه ها و شرارت و حرامزاده گی یعنی دولت فاشیست و تبهکار و جنایتکار شیطان بزرگ.... افتاد

  • ناشناس
    2

    بروند به غزه و میدان شهید صدام حسین را نابود کنند. این میدان با مجسمه صدام یزید کافر توسط حماس ساخته شده است.

    نظرات شما -
    • 3

      غزه که عددی نیست شما در هیچ کشور عربی جرات توهین به صدام حسین پیدا نمیکنید و در هیج کتاب درسی کشور عربی نام خلیج غیر از الخلیح العربی ذکر نشده خود سوریه و جنوب لبنان خلیج فارس بنام الخلیج العربی تدریس و نام میبرن

    • Ali
      3

      در جهالت امثال شما همین بس که هر چه می بینید را بدون تحقیق قبول می کنید
      اون میدان در کرانه باختری هست نه غزه
      کنترل اونجا هم دست محمود عباس هست که رابطه‌ی خوشی با مقاومت ندارد
      اندکی تحقیق بد نیست

  • ناشناس
    6

    اونھایی کہ جنگ راآغازکردن اگرھرچہ سریعتربہ نحوشرعی بدون ظلم وحلال اسرایل راازبین نبرن گناہ این افرادآوارہ بدون نان وآب احتمالابرگردنشون باشہ شایداین چندشبانہ روزبدون سرپناہ وآب ونان گناھش برگردنشون باشہ واسرائیل وبرخی مردم غزہ ازشون راضی نخواھندشدکہ وسط راہ بخاطر شایدترس ازآمریکاجنگ رھامیکنندآنچہ خداراضی ھست انجام بدیدجنگ یاصلح نمیدونم رضایت خدادرکدوم است

  • ناشناس
    2

    چی بگم ب مولا

  • عادل
    4

    ایران جای ظالم ومظلوم برعکس نشان میده زدی میزنند

  • محمد
    4

    فیلم مردم غزه وقتی داشتن از غزه میرفتن رو برید ببینید همه ماشیناشون شاسی بلند و بنز و بی ام و و ماشینای خارجی بود. ببینید با پول ما چقد لاکچری زندگی میکنن اونوقت ما باید ماشینای اشغال ایرانخودرو و سایپا سوار شیم. به درک بزنه اسراییل همشونو نابود کنه امیدوارم

    نظرات شما -
    • 1

      اسراییل بهترین زندگی براشون اوردهارشدن

    • 1

      حماس موجب کشتار و آوارگی مردم غزه شد .

  • عشق منی رئیسی
    17

    اسرائیل از رسایی و ذو النور ترسیده و حمله زمینی را لغو کرد غزه خط قرمز و نارنجی و سبز دارد

    نظرات شما -
    • 4

      اینهافرصت میدن تا اردوگاه بروندترسیده صدهزارسربازبا تجهیزات آورده غزه

  • ناشناس
    31

    از تهدید ایران قدرتمند ترسیده

  • ناشناس
    1

    حمله زمینی به تعویق افتاد.
    آب زررررررررررررررررررررشک!!!!!!!!!!

  • کلاه قرمزی
    1

    هر وقت نفت گرون میشه بعدش یه جنگ بیشتر تو خاورمیانه راه می افته.
    بعد این جنگ ها هم بیشتر وقت ها نفت ارزون میشه.
    مقصر این جنگ ها یا فروشنده های نفت ان یا خریدارهای نفت.

  • ابوالفضل
    5

    امیدوارم اسرائیل، غزه رو بصورت کامل نابود کنه و به خاک خودش ضمیمه کنه و امیدوارم اون 6 میلیارد دلار که دوباره توی قطر بلوکه شد هم بدهند به اسرائیل. اون پول که قرار نیست خرج این کشور و مردم فقیرش بشه

    نظرات شما -
    • 3

      نقشه اسراییل وامریکا ایرانه دورتا دورش پایگاه زده بغل گوش ایران باکو

    • 9

      اولا که این آرزو تو به گور میبری دوماً خوب شد اون شیش میلیارد دست قطریا موند وگرنه می‌گفتید خرج غزه کردید .هالو

    • 5

      به امید حق غزه کاملا در تسلط اسرائیل خواهد بود و تروریست ها زمینگیر خواهند شد .

  • محمد
    7

    راستی طوفان چی شدچه خبرازطوفان ؛ طوفان فرونشست یامسیرشو تغییردادبسمت غزه شب اول که غزه حمله کرده بودبرادران سپاهی بسیجی وساندیسیون وجیره خورها به خیابان ریخته بودندچنان جشنی گرفته بودندشیرینی وشربت وچنان شادی میکردندبوق میزدندوخواب ازچشم مردم بیچاره گرفنه بودندولی یکدفعه نمیدانم چی شدگویاطوفان فرونشست

    نظرات شما -
    • 2

      طوفان اسراییل برای ایران شروع شده رجزخوان رجزمیخوانه ایران میلرزه

    • 8

      شب دراز است و قلندر بیدار

    • ایرانی آباد و آزاد
      1

      الان طوفان تبدیل به نسیم ملابم شده ....

    • Ali
      2

      به کوری شما ها طوفان همچنان ادامه دارد و جبهه ها در حال گسترش هست ببینیم اسقاطیل شما چقدر می تونه دووم بیاره اونا فقط زورشون به بچه ها رسیده وگرنه عمراً بتونند مردانه بجنگند

  • سید
    29

    بعضی از این کامنت هارو دیدم یادم اومد چندوقت پیش ویدئویی دیدم که در اون اعضای سازمان منافقین و ازنابشون با اسامی متفرقه یا ناشناس از این کامنت ها می گذاشتن ذیل اخبار

    نظرات شما -
    • 8

      ناشناس وگمنام بودن افتخارماست

    • حسین
      1

      عزیزم برو توی کوچه خیابون ازمردم سوال کن ببین نظرشون چیه البته بدون ریش و پشم چون ممکنه از ترس دستگیری نظری نداشته باشن. هر چند امثال شما تا اخرین لحظه ی عمرتون صدای مردم ایران رو نمیشنوید

  • حسن
    3

    اسراییل وغرب بجای غزه بایدمکانهای سیاسی ونظامی ایران بزندوگرنه آرامش به منطقه برنمی گردد مرگ یکبارشیون یکبار

  • ناشناس
    19

    همه دنیا و حتی خود صهیونیستها می دانند کار اسرائیل تمام است شما غربزدگان کاسه داغ تر از آش نشوید.

  • ناشناس
    19

    اگر دین ندارید آزاد مرد باشید رژیم کثیف اسرائیل دارد در منطقه با اسلحه آمریکا کدخدایی می کند اگر کمی غیرت باشد هیچ کس از این رژیم کودک کش حمایت نمی کند .

    نظرات شما -
    • جواد
      1

      اقاقی ازاد مردچرا وقتی تو گوش دختر مردم وسط پاساژ سیلی میزنن و تحقیرش میکنن ازاد مرد نمیشی شما که دینم داری تازه

  • فرهاد
    2

    زنده باد اسراییل نابود بشه فلسطین مفتخورا

  • ناشناس
    4

    اونا همین رو میخوان و دنبال بهانه اند که ایران وارد بشه

  • ناشناس
    7

    حماس ازرفتن مردم غزه با ایجادبمبهای جاده ای جلوگیری می کند جنوب غزه آب وصل شده بعدمیگن اسراییل فلانه حماس مثل موش گیرافتاده

  • ناشناس
    1

    جنگ خانمان سوز است لعنت کند کسانی که باعث کشتار وویرانی مردم غزه شده وآنوقت رهبرشان در کشور های دیگر پناهنده شدن ادعای مردمی بودن میکنند

  • ناشناس
    1

    حالا اسرائیل می‌ره غزه رو میگیره کارشناس میاد صدا و سیما میگه اسرائیل شکست خورد مثل قضیه جنگ آمریکا در عراق.

  • ناشناس
    1

    بیچاره هموطنم که داره از اشغالها نون درمیاره بیچاره هموطنم که پول اجاره خونه نداره بیچاره هموطنم که کمرش تو گرونی خم شده هرروز شرمنده زن بچش هر موقع هموطناتونا تامین کردید بد برید سراغ غیر شعارخودتون چراغی که به خونه روا به مسجد حرام

  • علیرضا
    1

    چرا هیچ کسی در فکر فلاکت و بدبختی مردم شهرهای منطقه جنوب شرق ایران منجمله جنوب استان کرمان و شرق استان هرمزگان نیست که در اثر فقر و بدبختی.و بی توجهی مسولان مثل سگ زندگی می‌کنند
    ؟؟ حالا آقایان فیلمشان یاد هندوستان کرده..دارند دم از جنگ با اسرائیل می زنند..اگر غیرت دارید غزه همین نزدیکی هاست..

  • جواد
    1

    ازطوفان تبدیل شده به خواستار تشدید درگیری نیستیم. خخخخخ چقد این نخود مغز ها خنده دارن

  • بهنام
    3

    متاسفانه غزه یک زندان بزرگ و تنها را ارتباطی با گذرگاه رفح است که مصر بدبخت و اسرائیل کثیف هم آن را بسته‌اند . اگر روزنه‌ای بود که نیرو و امکانات آنجا برود پدری از اسرائیل در می‌آمد که بعداً مزدوران ذوق زده داخلی اشک بریختند .
    الان عده‌ای مزدور غربگدا و کاسه لیس داخلی مرتبا در زیر کامنت ها می‌گویند چرا نمی‌روید غزه بجنگید آخر ابلهان اگر راهی بود که کسی منتظر نظر شما بدبختان پادو نبود و بلایی که سر آمریکا و ائتلاف
    همسو با آن در عراق و سوریه و افغانستان بر سرشان آوردند بر سر اسراییل آمده بود .
    غربگدا و مزدوران می‌گویند چرا به غزه نمی‌روید و بجنگید حال علت را گفتم اما و اما چرا شما به اوکراین نرفتید و با روسیه نجنگیدید ؟؟؟ ورود هم آزاد پول و پوشاک هم به شما می‌دادند !!!
    شما بدبختان کاسه لیس که سنگ اوکراین را به سینه می‌زدید و از ظلم روسیه می‌گفتید چرا نرفتید؟
    یادتان هست به جوانان و شهدایی که در سوریه علیه داعش و مزدوران غرب جنگیدند و شهید شدند چه می‌گفتید ؟؟ اینها برای پول رفته‌اند و.....
    خوب حالا شما هم برای پول بروید اوکراین و مدافع زلنسکی شوید اگر هم خواستید مجانی بروید ( البته پوشک فراموش نشود ) ولی فقط زررر نزنید .

    نظرات شما -
    • Ali
      2

      درود بر اون شرفت

    • اسکندرشون
      1

      یاد یه سکانس از فیلم اخراجیها افتادم .برادر معشوقه مجید سوزوکی وحاجی گیرینوف . شما هم بشین راه باز میشه. عاره باز میشه

  • ساره صادقی
    3

    لعنت به هرچی سگیونیست و حامیانشون

  • سرکار ساندیس یکم
    2

    اسرائیل از بسیجی های ایران ترسیده ، بجون عمه ام راست میگم .

    نظرات شما -
    • Ali
      0

      باشه بابا تو خوبی ساندیستم با عمه‌ات تقسیم کن😏🇵🇸🇵🇸🇵🇸🇵🇸🇵🇸🇵🇸🇵🇸🇵🇸🇵🇸🇵🇸🇵🇸🇵🇸🇵🇸🇵🇸🇵🇸🇵🇸🇵🇸🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷

    • Ali
      1

      اولاً بارها گفتم بازم میگم شما ها که دارید از اسقاطیل حمایت می کنید اونا شما رو آدم حساب نمی کنند اونا میگن غیر یهود حیوان های دوپا هستند پس بی خودی سنگشون رو به سینه نزنید😄
      در مورد مناطق محروم کدوم یک از شما ها تابحال رفتید اونجا کاری کردید برا مردم
      بازم همین ساندیس خورا بودند که رفتند مناطق محروم کاری کردند تو سیل زلزله کرونا مشکلات همینا بودند که رفتند کمک مردم پس بی خودی زر زر نکنید مرد هستید کمک کنید!
      لطفاً کمتر چرت و پرت بگید باتشکر🙂

  • ناشناس
    1

    آن دوستانی که از غزه حمایت می کنند و کار حماس را درست می داند به چند مورد توجه کنند آب - برق ووو شهر غزه از طرف اسرائیل تامین می شود و بیشتر کارهای اداری در شهر غزه توسط دولت اسرائیل انجام می شود . گروه حماس گول خورد با حمله موشکی به اسرائیل فکر امروز نکرد که اسرائیل تمام زیر ساخت های شهر غزه را نابود کرد ؟ الان این فرماندهان حماس کجایند بیشتر مردم غزه با گروه حماس نیستند و غزه دارای چندین گروه هستند که آنها با هم خوب نیستند الان این جنگ را حماس با بچه بازی شروع کرد و باعث نابودی غزه شده با این کارها اسرائیل نابود نمی شود با شلیک چند موشک به سمت آنها و آنها هم جوا ب را بیشتر خواهند داد ؟ کشور ما هم باید بفکر خودش باشد ما کم مشکل نداریم الان با این حمله به غزه 100 درصد ایران باید غزه را بازسازی کند با این همه مشکلات کشور ؟

  • هیتلر
    1

    زنده باد یهودی

  • ناشناس
    1

    اولا ما وطن پرستیم دوما چرا طالبان اب بست نرفتید چرا تو سوریه با داعش نرفتید بد کسی بخاد بره جنگ هر طوری شده میره اینا بهونست راه بسته

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها