یک روزنامه نگار و تحلیلگر جهان عرب:

اسرائیل پای در یک تله می گذارد/ یورش به غزه آرزوهای حماس را محقق می کند

یک روزنامه نگار و تحلیلگر جهان عرب نوشت: گروه اسلامگرای حماس امیدوار است کنترل جنبش ملی فلسطین را از رقیب سکولارش یعنی سازمان فتح که بر حکومت خودگردان مسلط است و بویژه سازمان آزادی بخش فلسطین که در سطح بین‌المللی به عنوان نماینده مردم فلسطین شناخته می‌شود، در دست بگیرد.

اسرائیل پای در یک تله می گذارد/ یورش به غزه آرزوهای حماس را محقق می کند

حسین ایبیش در مجله آتلانتیک مقاله ای نوشت که بخش هایی از آن را می خوانید:

 بی گمان حماس یورشِ به دقت طراحی شده اش را بدون برنامه ریزی گسترده برای ضدحمله های زمینی مورد انتظار توسط اسراییل انجام نمی داد. ارتش اسراییل بی گمان با یک مقاومت مصمم در غزه روبرو خواهد شد.

حماس آشکارا تصمیم گرفته وضعیت موجود غزه را که یک حصار کامل است، در هم بشکند. این گروه اسلامگرا همچنین امیدوار است کنترل جنبش ملی فلسطین را از رقیب سکولارش یعنی سازمان فتح که بر حکومت خودگردان مسلط است و بویژه سازمان آزادی بخش فلسطین که در سطح بین‌المللی بعنوان نماینده مردم فلسطین شناخته می‌شود،  در دست بگیرد.

بنابر این حماس به دلایل داخلی فلسطین و ایران با اهداف راهبردی منطقه ای تصمیم به زلزله ای گرفته اند که دست کم بتواند همگرایی عربی با اسراییل را به تأخیر اندازد.

به نظر می‌رسد که اسراییل آماده انجام مقصود حماس است... ایران و حماس اطمینان دارند که غزه به کشتارگاه سربازان اسراییلی تبدیل می شود چه در جریان یورش زمینی و چه پس از آن در طول اشغال این ناحیه.

متاسفانه تلاش ها برای نابودی حماس، که با بکارگیری زور شدنی نیست، و نیز حصول اطمینان از اینکه چنین تهدیدی دوباره سر بر نمی آورد، هر دو تا زمانی که اشغال ادامه دارد، ممکن نیستند و به نظر می‌رسد که اسراییل آماده پریدن در گرداب است.

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 3
  • 🐜
    2

    غزه قهرمان گورستان تانک های صهیونیست‌ها و نیروهای آمریکایی

  • ناشناس
    1

    این تیتر را یادتان باشد و در جایی ذخیره کنید تا بعد!

  • ناشناس
    0

    جاه طلبی تا کی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها