موافقت باکو با استفاده همزمان از کریدور لاچین و جاده آغدام-خانکندی

وزیر خارجه آذربایجان از موافقت باکو با استفاده همزمان از کریدور لاچین و جاده آغدام - خانکندی با میانجیگری کمیته بین‌المللی صلیب سرخ خبر داد.

موافقت باکو با استفاده همزمان از کریدور لاچین و جاده آغدام-خانکندی

به گزارش اسپوتنیک، وزارت امور خارجه جمهوری آذربایجان اعلام کرد باکو با میانجیگری کمیته بین‌المللی صلیب سرخ (ICRC) با استفاده همزمان از کریدور لاچین و جاده آغدام - خانکندی موافقت کرده است.

طی روزهای گذشته، الهام علی‌اف، رئیس جمهور آذربایجان و آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا، طی یک گفتگوی تلفنی درباره مسائل مربوط به بازگشایی جاده‌ها در قره‌باغ کوهستانی گفتگو کردند.

این وزارتخانه در بیانیه‌ای اعلام کرد: ما افتتاح جاده آغدام-خانکندی را یک پیشرفت مهم می‌دانیم. در مورد موضوع استفاده همزمان از جاده لاچین و جاده آغدام-خانکندی همانطور که آذربایجان در تماس‌های سطح بالا با ایالات متحده و سایر کشورها اشاره کرد باکو با وساطت کمیته بین‌المللی صلیب سرخ موافقت خود را با استفاده همزمان از این دو جاده براساس رویه‌های مرزی و گمرکی در ایست بازرسی لاچین اعلام می‌دارد.

روز یکشنبه اعلام شده بود که دولت جمهوری آذربایجان و نیروهای ارامنه در قره‌باغ درباره بازگشایی دو مسیر مورد مناقشه حمل و نقل از جمله یک مسیر کلیدی موسوم به کریدور لاچین توافق کرده‌اند.

خبری که بعدا توسط باکو رد شد و مشاور امور خارجه رئیس جمهوری آذربایجان گفت: تاکنون تنها یک تریلر حامل کالاهای بشردوستانه صلح‌بانان روسیه از جاده آغدام به منطقه قره‌باغ کوهستانی عبور کرده است. این اقدام براساس یک معاهده جداگانه صورت می‌گیرد و ارتباطی با معاهده بازگشایی آغدام - خانکندی و مسیر لاچین - خانکندی برای صلیب سرخ ندارد.

منبع: ايسنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها