بیش از ۱۰۰ زخمی در جنگ خیابانی معترضان اریتره‌ای با پلیس اسرائیل

درگیری‌های امروز (شنبه) در تل‌آویو میان پلیس رژیم صهیونیستی و معترضان پناهجوی ضد دولت اریتره دست‌کم ۱۲۰ زخمی بر جای گذاشته که حال ۱۳ نفر از آن‌ها وخیم گزارش شده است.

بیش از ۱۰۰ زخمی در جنگ خیابانی معترضان اریتره‌ای با پلیس اسرائیل

به گزارش روزنامه «تایمز اسرائیل» منابع بیمارستانی در تل‌آویو گزارش دادند که ۱۳ معترض بر اثر اصابت گلوله در وضعیت وخیم به سر می‌برند و باید تحت عمل جراحی قرار بگیرند. ۲۷ نفر از زخمی‌ها هم از نیروهای صهیونیست هستند که جراحت‌های سطحی دارند.

پلیس رژیم صهیونیستی در بیانیه‌ای اعلام کرد که معترضان مقابل سفارت اریتره که قصد داشت فستیوالی را برگزار کند، تجمع کردند و سپس درگیری‌ها شروع شده و نیروها اقدام به شلیک تیر هوایی کردند. بر اساس این بیانیه، افسران صهیونیست که احساس می‌کردند جانشان در خطر است، دست به شلیک زدند!

روزنامه هاآرتص گزارش داد که نیروهای صهیونیست برای سرکوب معترضان به شلیک گاز اشک‌آور و نارنجک صوتی متوسل شدند. این درگیری میان موافقان و مخالفان دولت اریتره و نیروهای صهیونیست رخ داده است.

رهبر یکی از گروه‌های جامعه اریتره گفت که قبلا از پلیس خواسته بودند تا این مراسم را لغو کنند اما آن‌ها به حرفشان گوش ندادند.

درگیری‌های مشابه میان گروه‌های رقیب اریتره‌ای در سرزمین‌های اشغالی پیشتر هم رخ داده بود. براساس گزارش شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی، حدود ۲۵ هزار اریتره‌ای ساکن اراضی اشغالی هستند.

منبع: ايسنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • آزادی وطن
    0

    همین امشب باید کار اسرائیل یکسره شود با شلیک ۱۱۰موشک نقطه زن ایرانی اصل

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها