ویدئویی درباره ادعای تقلب گسترده اردوغان در انتخابات ترکیه

مردم ترکیه ویدئو‌هایی را منتشر کرده اند که به نظر می‌رسد اعضای کمیسیون‌های انتخاباتی برگه‌های رای را به نفع رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور فعلی پر می‌کنند.

ویدئویی درباره ادعای تقلب گسترده اردوغان در انتخابات ترکیه

با گذشت بیش از ۱۲ ساعت از تمام شدن مهلت رای گیری در ترکیه و با شمارش بیش از ۹۰ درصد آرا، هنوز نتیجه انتخابات ریاست جمهوری مشخص نیست.

نتایج اولیه نشان می‌دهد که نه رجب طیب اردوغان رئیس‌جمهور و نه رقیب اصلی او کمال قلیچداراوغلو نتوانسته‌اند اکثریت آرای لازم برای پیروزی را کسب کرده باشند.

با این حال از چند روز قبل از برگزاری انتخابات هواداران کمال قلیچدار اوغلو، اردوغان را متهم به تقلب در انتخابات می‌کردند و از شب گذشته نیز مردم ترکیه ویدئو‌هایی را منتشر کرده اند که به نظر می‌رسد اعضای کمیسیون‌های انتخاباتی برگه‌های رای را به نفع رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور فعلی  پر می‌کنند.

جزئیات بیشتر درباره انتخابات ترکیه را اینجا بخوانید.

بازار شایعات درباره تقلب در انتخابات ترکیه توسط حزب حاکم، در ترکیه داغ است. فیلم‌های زیادی از حوزه‌های رای گیری منتشر شده است که هوادران کمال قلیچدار اوغلو مدعی هستند که تقلب گسترده‌ای در انتخابات رخ داده است. در همین حال، شهردار استانبول نیز خبرگزاری دولتی ترکیه را به دستکاری نتایج آراء متهم کرد.

به گزارش فرارو، اکرم امام اوغلو، شهردار استانبول، خبرگزاری دولتی آناتولی را به دلیل دستکاری در نتایج مورد انتقاد قرار داد. امام اوغلو در بیانیه‌ای مشترک با منصور یاواس، شهردار آنکارا، گفت که قلیچداراوغلو بر اساس داده‌های حزب آن‌ها در انتخابات پیشتاز است.

امام اوغلو گفت: اعتبار خبرگزاری دولتی ترکیه زیر صفر است و  نباید به آن‌ها اعتماد کرد. وی ضمن یادآوری اقدامات مشابه این خبرگزاری دولتی در انتخابات گذشته، تاکید کرد: گزارش‌های آناتولی باطل و بی اعتبار است.

حجم ویدیو: 213.36K | مدت زمان ویدیو: 00:00:12 | دانلود ویدیو
منبع: فرارو
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها