آتش فتنه صهیونیستی به اراضی اشغالی کشیده شد/ ایستادگی مقاومت در برابر جسارت صهیونیست‌ها

همزمان با دیدار وزرای خارجه ایران و عربستان در پکن، اسرائیل دور تازه‌ای از جنگ‌افروزی را در مرز اراضی اشغالی با لبنان آغاز کرده است.

آتش فتنه صهیونیستی به اراضی اشغالی کشیده شد/ ایستادگی مقاومت در برابر جسارت صهیونیست‌ها

منابع خبری لبنان گزارش دادند اوضاع در مرز لبنان با فلسطین اشغالی پس از حملات موشکی روز گذشته و حملات توپخانه‌ای اسرائیل، شکننده است و اشغالگران حضور نظامی خود را در مرزهای شمالی و جنوبی فلسطین اشغالی با نیروهای پیاده و توپخانه تقویت کرده‌اند.

در حال حاضر گزارش‌های میدانی حاکیست، هرازگاهی پروازهای جاسوسی هم در آسمان نزدیک مرز لبنان از سوی هواپیماهای اسرائیلی انجام می‌شود.

در مرز لبنان هم ارتش لبنان گشت‌زنی گسترده با هماهنگی یونیفل در طول مرز و روستاها و شهرک‌های واقع در محدوده فعالیت یونیفل با هدف کنترل اوضاع و حفظ امنیت و ثبات منطقه دارد.

این تحولات پس از آن آغاز شد که تندروهای یهودی تلاش گسترده‌ای انجام دادند تا به مسجد الاقصی توهین کنند و با مقاومت فلسطینیان روبرو شدند.

افراطیون یهودی در عیدی که "پسح" نام دارد، هر سال بُزی را به یاد پایان دوره اسارت در مصر قربانی می‌کنند و می‌کوشند این بُز را در مسجد الاقصی قربانی کنند که همواره با اعتراض مسلمانان روبرو شده و تاکنون رژیم صهیونیستی مانع از این اقدام شده است.

در دوره جدید با قدرت گرفتن صهیونیست‌های رادیکال در اراضی اشغالی، سخت‌گیری‌ها نسبت به افراط‌گرایان یهودی کمتر شده و حالا فلسطینی‌ها نگران توهین به مقدسات اسلامی هستند.

در همین راستا «ابوحمزه» سخنگوی نظامی سرایا القدس (گروهان های قدس) شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی فلسطین به صهیونیست‌ها هشدار داده که مسجد الاقصی خط قرمز است.

به دنبال این اختلافات، ارتش رژیم صهیونیستی مناطق مختلف نوار غزه را طی پنجشنبه شب و بامداد جمعه هدف حملات هوایی و توپخانه‌ای خود قرار داد و در مقابل، نیروهای مقاومت فلسطین نیز شهرک‌های صهیونیست نشین را موشک‌باران کردند.

هم‌زمان واحد پدافندی نیروهای مقاومت فلسطین با موشک‌های زمین به هوای دوش پرتاب با جنگنده‌های رژیم صهیونیستی بر فراز غزه مقابله کردند.

درپی پاسخ موشکی از جنوب لبنان به تجاوزگری صهیونیست‌ها در مسجد الاقصی، ارتش رژیم صهیونیستی همچنین مناطقی در جنوب لبنان را هدف حملات موشکی خود قرار داد.

حدود ۳۰ فروند موشک کاتیوشا عصر روز پنجشنبه از جنوب لبنان به شهرک‌های صهیونیست‌نشین شمال فلسطین اشغالی شلیک شد. این موشک‌ها واکنشی به جنایات و تجاوزگری روزهای اخیر صهیونیست‌ها علیه نمازگزاران فلسطینی در مسجد الاقصی در قدس اشغالی بود.

در چنین شرایطی، نیروهای حافظ صلح سازمان ملل در جنوب لبنان (یونیفل) در واکنش به حمله هوایی رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان اعلام کرد: فرمانده نیروهای بین المللی در تماس با بیروت و تل آویو هستند و از دو طرف به ما اطلاع داده شده است که آن‌ها به دنبال جنگ نیستند.

با این حال تلاش‌های موثر جهانی برای مهار جنگ‌طلبی اسرائیل صورت نگرفته و دولت آمریکا بار دیگر با جانبداری از رژیم صهیونیستی و چشم‌پوشی از جنایات صورت گرفته علیه ملت فلسطین، مانع از صدور بیانیه شورای امنیت در محکومیت یورش نظامیان رژیم اشغالگر به مسجد الاقصی و ضرب و شتم نمازگزاران و تحصن‌کنندگان در آن شده است.

پیش‌بینی می‌شود با توجه به بحران داخلی در اراضی اشغالی، دولت نتانیاهو به دنبال به راه انداختن جنگ در منطقه است تا هم مانع از بهبود روابط ایران و اعراب شود و هم افکارعمومی داخلی خود را منحرف سازد.

هفته‌هاست که درگیری داخلی در اسرائیل بر سر اصلاحات داخلی بالا گرفته و ده‌ها هزار معترض، علیه نتانیاهو شعار می‌دهند.

دولت نتانیاهو ابتدا کوشید تا در سوریه تنش‌آفرینی کند و با ایران وارد درگیری شود، اما با هوشمندی تهران، حالا درگیری‌ها به داخل اراضی اشغالی کشیده شده است.

منبع: خبر۲۴
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها