اقدامات تنبیهی اسرائیل علیه ۲ افسر و یک فرمانده ارتش در پرونده شهادت سالمند فلسطینی

ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد که در خصوص پرونده شهادت یک فسطینی سالخورده در ماه ژانویه دو افسر اخراج و فرمانده گردان توبیخ خواهند شد.

اقدامات تنبیهی اسرائیل علیه ۲ افسر و یک فرمانده ارتش در پرونده شهادت سالمند فلسطینی

به گزارش الحره، "عمر عبد المجید اسعد"، شهروند فلسطینی آمریکایی ۷۸ ساله است که در دوازدهم ماه ژانویه در روستای "جیلجیلیا" واقع در کرانه باختری پس از بازداشت توسط نیروهای رژیم صهیونیستی به شهادت رسید.

بر اساس یافته‌های کالبد شکافی فلسطینی، اسعد که از بیماری‌های قلبی در گذشته رنج می‌برد، به دلیل استرس ناشی از برخورد سربازان اسرائیلی با او دچار ایست قلبی ناگهانی شد.

ارتش رژیم صهیونیستی آن زمان مدعی شد که اسعد هنگامی که سربازان او را رها کردند در قید حیات بود.

ارتش رژیم صهیونیستی در خلاصه‌ای از تحقیقات خود اعلام کرد که متوجه شده است اسعد از همکاری با نیروهای فعال در منطقه امتناع ورزیده و دست هایش بسته بود و دهانش نیز برای مدت کوتاهی بسته شده بود.

ارتش این رژیم همچنین مدعی شد، اسعد به همراه سه تن دیگر پس از گذشت یک ساعت و نیم آزاد شدند و سربازان اسرائیلی هیچ نشانه‌ای از ناراحتی و تنگی نفس یا سایر علائم مشکوک مربوط به سلامتی متوجه نشدند و آنها گمان می‌کردند که اسعد خواب بود و سعی نکردند او را بیدار کنند.

ارتش رژیم صهیونیستی همچنین ادعا کرد: بر اساس این تحقیقات این حادثه خطرناک و جدی و تأسف‌بار ناشی از شکست اخلاقی و تصمیم‌گیری ضعیف از سوی سربازان بوده است و یکی از ارزش‌های اساسی ارتش اسرائیل که حفاظت از جان انسان‌ها است، نقض شده است.

این ارتش در ادامه ادعاهایش اعلام کرد: همچنین مشخص شد که در جریان این حادثه خشونتی صورت نگرفته است مگر زمانی که اسعد پس از بازداشتش از همکاری با سربازان سرباز زد. سربازان با رها کردن اسعد روی زمین بدون درمان به تعهدات خود عمل نکرده و فرماندهان خود را از این حادثه مطلع نکردند.

ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد، به دلیل شهادت این فسطینی سالخورده در ماه ژانویه دو افسر اخراج و فرمانده گردان توبیخ خواهد شد.

پس از کالبد شکافی، سخنگوی سفارت آمریکا در شهر قدس نسبت به شهادت اسعد ابراز نگرانی کرد و بر انجام تحقیقات فراگیر درخصوص ابهامات این حادثه تاکید کرد.

رهبران فلسطینی خواستار محاکمه سربازانی شدند که در این حادثه دست داشتند.

پیشتر پزشکی قانونی فلسطین در گزارش خود اعلام کرد، پس از تشریح جسد اسعد، آثار ۱۰ ضربه، خراشیدگی قرمزی و کبودی در نقاط مختلف بدن او از جمله سرش مشاهده شدند.

در ادامه گزارش پزشکی قانونی فلسطین آمده است: خراش‌ها و کبودی‌های دو دست نتیجه خشونت خارجی و سرخی اطراف مچ دست‌ها با بستن آنها تطابق دارند، همچنین در مچ یکی از دست‌ها نیز بندی پلاستیکی دیده شد، ارتش اسرائیل معمولا از این دستبندها در بازداشت‌ها استفاده می‌کند. همچنین خونریزی داخلی در پلک بالا و پایین دو چشم مشاهده شد که احتمالا ناشی از فشار به چشم‌ها در نتیجه استفاده از چشم بند است، علاوه بر این یک تکه پارچه که معمولا ارتش اسرائیل از آنها برای بستن چشم‌ها استفاده می‌کند، در لباس‌های اسعد یافت شد.

منبع: ايسنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها