هشدار وزیر جنگ سابق اسرائیل درباره وقوع جنگ داخلی

وزیر جنگ سابق رژیم صهیونیستی نسبت به وقوع جنگ داخلی در اراضی اشغالی هشدار داد و تأکید کرد در این صورت ملت از هم می‌پاشد.

هشدار وزیر جنگ سابق اسرائیل درباره وقوع جنگ داخلی

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، بنی گانتس، وزیر جنگ سابق رژیم صهیونیستی در رشته توییت‌هایی نگرانی خود را درباره وقوع جنگ داخلی در اراضی اشغالی ابراز کرد.

اظهارات بنی گانتس در پی دودستگی ایجاد شده در بین مردم پس از ارائه طرحی دولتی با هدف تضعیف دستگاه قضا مطرح شد که مخالفان آن را کودتا می‌خوانند. این در حالی است که بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی می‌گوید هدف این طرح بازگرداندن توازن به قوه‌های مجریه، مقننه و قضائیه است.

گانتس در حساب توییتری خود نوشت: می‌ترسم که اینجا جنگ داخلی رخ بدهد. معتقدم که کسی خواهان آن نیست اما وخامت در شیب منفی قرار دارد و خطر وقوع جنگ داخلی در حال افزایش است.

وی ادامه داد: این حرف‌ها باد هوا یا پیشگویی‌های ناشی از خشم نیست. من در بین مردم زندگی می‌کنم و می‌بینم که چگونه از هم پاشیده می‌شویم و هیچ مسئولی در دولت وجود ندارد که جلوی آن را بگیرد.

گانتس تصریح کرد، ممکن است این کودتا مبنای فروپاشی دولت اسرائیل باشد.

وزیر جنگ سابق رژیم اسرائیل عنوان داشت:  هرکس که احساسات میلیون‌ها اسرائیلی مخالف کودتا را دست کم بگیرد و شأن صدها هزار معترض که هفته به هفته به خیابان‌ها می‌آیند را کم شمارد و هرکس که از بیشتر لحظات پارلمان برای ترویج گامی آسیب‌زا استفاده کند که دولت اسرائیل را از درون ویران می‌کند، شایسته رهبری دولت نیست.

وی خطاب به نخست وزیر اسرائیل گفت: نتانیاهو ما در یک قدمی پرتگاه هستیم.

همزمان، روزنامه عبری یدیعوت آحارونوت نوشت،  اسحاق هرتزوگ، رئیس رژیم صهیونیستی در اظهاراتی گفت: من به تلاش به نفع گفت‌وگو و ایجاد توافق‌هایی درباره روش حل‌وفصل اختلافاتی که موجب از هم پاشیدگی مردم می‌شود ادامه خواهم داد.

اظهارات رئیس رژیم صهیونیستی در پی مخالفت بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر و ائتلاف دولتی با طرحی مطرح شد که وی برای حل بحران ارائه کرد. پیشنهاد هرتزوگ در سایه تلاش دولت صهیونیستی برای اجرای طرح اصلاح دادگستری که مخالفان آن را کودتا می‌خوانند مطرح شد.

منبع: ايسنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها