رهبر مسیحیان کاتولیک جهان:

در جنگ اوکراین پای منافع چند امپراطوری در میان است

رهبر مسیحیان کاتولیک جهان در مصاحبه‌ای که روز جمعه منتشر شد، گفت منافع چند "امپراطوری" محرک جنگ در اوکراین است.

 در جنگ اوکراین پای منافع چند امپراطوری در میان است

به گزارش خبرگزاری رویترز، پاپ فرانسیس، رهبر مسیحیان کاتولیک جهان در یک سخنرانی گفت، نه فقط منافع "امپراطوری روسیه" بلکه منافع "امپراطوری‌های دیگر" به جنگ در اوکراین دامن می‌زند.

پاپ فرانسیس همچنین برای گفتگو با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه بر سر صلح اعلام آمادگی کرد.

رهبر مسیحیان کاتولیک جهان این اظهارات را در مصاحبه با شبکه تلویزیونی سوئیسی آر.اس.آی که بخش‌هایی از آن در چند روزنامه مشهور ایتالیایی انعکاس یافت، مطرح کرد.

سه روز دیگر در تاریخ ۱۳ مارس، دهمین سالگرد انتخاب پاپ فرانسیس ۸۶ ساله به سمت رهبری مسیحیان کاتولیک جهان خواهد بود. او گفت، در صورتی که بیش از حد خسته شده و ظرفیت اداره کلیسای کاتولیک را از دست بدهد از سمتش استعفا می‌کند.

ماه گذشته میلادی، او گفته بود استعفای پاپ مسیحیان باید تنها در شرایط استثنایی رخ دهد.

پاپ بندیکت شانزدهم که قبل از فرانسیس رهبری مسیحیان کاتولیک جهان بود و در ۳۱ دسامبر در سن ۹۵ سالگی فوت کرد، اولین پاپی در حدود ۶۰۰ سال اخیر شد که از این سمت استعفا می‌کند. استعفای او از مقام پاپی در سال ۲۰۱۳ اعلام شد.

پاپ فرانسیس در این مصاحبه در پاسخ به اینکه چه چیزی ممکن است باعث اخذ تصمیم مشابهی از سوی وی برای استعفا شود، بیان کرد: "خستگی که نگذارد شما مسائل را به وضوح ببینید. فقدان شفافیت و علم به این که چطور وضعیت‌ها را ارزیابی کنم."

او بیان داشت، اینکه به دلیل ناراحتی زانو از ویلچر استفاده می‌کنم "کمی باعث شرمندگی‌ام است."

وی افزود: "من پیر هستم. مقاومت فیزیکی من کاهش یافته است، مشکل زانوی من حتی با وجود این که حالا روند بهبود به خوبی پیش می‌رود مایه تحقیر جسمی است."

منبع: ايسنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها