رئیس جمهوری آمریکا و صدراعظم آلمان:

هرگز الحاق قلمروهای اوکراین به روسیه را نمی‌پذیریم

رئیس جمهوری آمریکا و صدراعظم آلمان در گفت‌وگویی تلفنی درباره فشار تحریم‌ها بر روسیه، کمک به اوکراین و اوضاع بازارهای انرژی مذاکره کردند.

هرگز الحاق قلمروهای اوکراین به روسیه را نمی‌پذیریم

به گزارش خبرگزاری تاس، کاخ سفید در بیانیه‌ای اعلام کرد: «جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا و اولاف شولتس، صدراعظم آلمان به طور ویژه تعهد خود را نسبت به پاسخگو کردن روسیه به خاطر اقدامات وحشیانه‌اش و نسبت به تامین کمک‌های امنیتی و اقتصادی به اوکراین ابراز کردند.»

در ادامه این بیانیه آمده است: «این دو رهبر همچنین درباره تحولات اخیر در بازارهای جهانی انرژی و اهمیت تامین منابع انرژی پایدار و مقرون به صرفه گفت‌وگو کردند. بعلاوه، آنها درباره تلاش‌ها برای ارتقای ثبات و رفاه منطقه‌ای در حوزه غرب بالکان تبادل نظر کردند.»

در همین حال، دولت آلمان نیز در بیانیه‌ای گفت: «بایدن و شولتس در این تماس تلفنی اتفاق نظر داشتند که تهدیدات اتمی اخیر کرملین غیرمسئولانه بوده و بسیج نسبی‌اش یک اشتباه جدی بوده است.»

در ادامه این بیانیه آمده است که این تماس تلفنی یک ساعته بر آمادگی‌ها برای نشست‌های قریب‌الوقوع گروه هفت و گروه ۲۰ که به حمله روسیه به اوکراین و پیامدهایش رسیدگی خواهند کرد، تمرکز خواهد داشت. در این بیانیه آمده است: «این دو رهبر موافقت کردند که هرگز الحاق قلمروهای اوکراین به روسیه را نپذیرند. آنها این الحاق را تشدید هر چه بیشتر تنش‌ها دانستند.»

آنها موافق بودند که بسیج نسبی روسیه نشان داد که روس‌ها باید "بهای تلخی" را برای محاسبات اشتباه ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری کشورشان پرداخت کنند. در این بیانیه آمده است: «آنها از تهدیدات اتمی اخیر مسکو به عنوان اقدامی غیرمسئولانه انتقاد کرده و معتقد بودند که چنین اقدامی عواقب بسیار جدی برای روسیه خواهد داشت.»

براساس این بیانیه دولت آلمان، شولتس و بایدن درباره موضوع حمله به خط لوله‌های گازی نورد استریم تاکید کردند که با خرابکاری‌ها در زیرساخت‌های حیاتی قاطعانه برخورد خواهد شد.

منبع: ايسنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • ناشناس
    0

    بدم میاد از این کوتوله کمونیست

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها