بایدن: اقدام "فریبنده" روسیه برای الحاق اراضی اوکراین را محکوم می‌کنیم

رئیس‌جمهور آمریکا در واکنش به اعلام الحاق چهار منطقه «دونتسک»،«لوهانسک»، «زاپوریژیا» و «خرسون» به خاک روسیه اعلام کرد که واشنگتن اقدام «فریبنده» روسیه برای الحاق این چهار منطقه را محکوم می‌کند.

بایدن: اقدام "فریبنده" روسیه برای الحاق اراضی اوکراین را محکوم می‌کنیم

جو بایدن امروز (جمعه) در سخنانی، بیانیه روسیه در مورد الحاق چهار منطقه «دونتسک»، «لوهانسک»، «زاپوریژیا» و «خرسون» به خاک روسیه را محکوم کرده و آنرا اقدام «فریبنده» مسکو خواند.

وی افزود: «ما به حمایت از تلاش‌های اوکراین برای بازپس گیری قلمرو خود از راه تقویت نظامی و دیپلماتیک ادامه خواهیم داد».

همزمان آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا گفت: «ما همه پرسی‌های ساختگی و تلاش‌های متقلبانه روسیه برای تغییر مرزهای بین المللی اوکراین را رد می کنیم».

وزیر خارجه آمریکا افزود: «اقدام روسیه نقض آشکار قوانین بین المللی و منشور سازمان ملل است».

وی اضافه کرد: «ما به همراه متحدان و شرکای خود تحریم‌های شدیدی را علیه مقامات دولتی و خانواده‌های آنها در روسیه و بلاروس اعمال می‌کنیم».

بلینکن تصریح کرد: «ما و کشورهای G7، هر نهاد، فرد یا کشوری را که از اقدامات روسیه حمایت سیاسی یا اقتصادی کند، پاسخگو خواهیم کرد».

پیشتر رئیس جمهور روسیه در مراسم ویژه الحاق چهار منطقه اوکراین به خاک کشورش، ضمن حمایتش از این رخداد، آن را نتیجه انتخاب مردم این مناطق دانست.

ولادیمیر پوتین امروز  در جریان مراسم ویژه امضای رسمی اسناد پیوستن چهار منطقه دونتسک، لوهانسک، زاپوریژیا و خرسون به خاک روسیه در محل تالار سنت جورج کرملین سخنرانی کرد و گفت: این مناطق حالا سرنوشتی مشترک با روسیه دارد، لذا دولت اوکراین باید سریعا آتش‌بس کند و به مذاکرات بپیوندد.

رئیس جمهور روسیه در این سخنرانی با تاکید بر اینکه مردم جمهوری خلق دونتسک، جمهوری خلق لوهانسک، خرسون و زاپوریژیا برای همیشه شهروندان روسیه شده‌اند گفت: ما با هر ابزاری که در اختیار داریم از سرزمینمان محافظت خواهیم کرد.

منبع: ايسنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 3
  • ناشناس
    1

    اگر الان برای سربریدن مرغ ها سکوت می‌کنید ، برای سربریدن شما کسی نیست که صدایی داشته باشد. لطفا مراقب مکر و حیله روس‌ها باشید. شاید روز بخواهند بخشی از ایران را جدا کنند. آن وقت دیگر کسی برای شما صدا ندارد

  • آزادی
    0

    روس ها از گذشته به همسایه های خودشان حمله می‌کردند جنایات روس ها در جنگ های ایران و روس بسیار تلخ هستش حاکمان نالایق چه در دوران قاجار چه الان بلای ایران‌و ایرانی شدن

  • ناشناس
    0

    محکوم میکنید غلط زیادی میکنید --- ابر قدرت پوشالی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها