نتیجه همه‌پرسی روسیه در اوکراین برسمیت شناخته نمی‌شود

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت که نتیجه همه پرسی روسیه در اوکراین توسط این اتحادیه و کشورهای عضو برسمیت شناخته نمی‌شود.

نتیجه همه‌پرسی روسیه در اوکراین برسمیت شناخته نمی‌شود

«جوزپ بورل» در ادامه سخنانش گفت: «کسانی که در این همه پرسی دخیل بوده مورد بازخواست قرار خواهند گرفت و اقدامات محدود کننده بیشتری علیه روسیه در نظر گرفته خواهد شد».

سران مناطق لوهانسک و دونتسک روز سه‌شنبه تاریخ برگزاری همه‌پرسی برای پیوستن این مناطق به فدراسیون روسیه را اعلام کردند.

جمهوری‌های خلق لوهانسک و دونتسک گفته‌اند این همه‌پرسی از 23 تا 27 سپتامبر (1 مهرماه تا 5 مهرماه) برگزار خواهد شد.

«لئونید پاسکنیک»، رهبر جمهوری لوهانسک چندی پیش قانونی را امضا کرد که به موجب آن مقرر شد برای پیوستن این منطقه به روسیه همه‌پرسی برگزار شد.

بعد از او، «دنیس پوشیلین»، رهبر دونتسک هم اعلام کرد که همه‌پرسی مشابهی در این منطقه برگزار خواهد شد. پوشیلین در آن زمان گفت که لایحه‌ای هم با همین موضوع در پارلمان دونتسک معرفی کرده است.

روسیه در ماه فوریه (اسفندماه گذشته) این دو منطقه را به عنوان مناطق مستقل به رسمیتی شناخت، اما شمار زیادی از کشورها هنوز آنها را بخشی از اوکراین می‌دانند. با وجود این، کی‌یف به صورت غیررسمی کنترل بر این دو منطقه را در سال 2014 از دست داد. در آن زمان، ساکنان این دو منطقه، نتیجه کودتای تحت حمایت غرب، موسوم به «کودتای میدان» را به رسمیت نشناختند.

پوشیلین در نامه‌ای به ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه از وی خواست چنانچه مردم در همه‌پرسی به نفع پیوستن به فدراسیون روسیه رأی دادند مطابق با نتایج این همه‌پرسی، دونتسک را به عنوان بخشی از روسیه بپذیرد.

منبع: فارس
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها