روسیه: ردپای اوکراین در مرگ دوگین، نشانگر تروریسم دولتی کی‌یف است

سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت در صورت تایید ردپای اوکراین در ترور «داریا دوگین»، این اقدام تروریسم دولتی کی‌یف خواهد بود.

روسیه: ردپای اوکراین در مرگ دوگین، نشانگر تروریسم دولتی کی‌یف است

در پی مرگ دختر «الکساندر دوگین» از چهره‌های نزدیک به رئیس‌جمهور روسیه بر اثر انفجار خودرو وی در مسکو، «ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه گفت اگر دست داشتن اوکراین در مرگ «داریا دوگین» تایید شود، این اقدام تروریسم دولتی خواهد بود. 

این دیپلمات روس در کانال تلگرامی خود نوشت: اگر ردپای اوکراین تایید شود - نسخه‌ای که دنیس پوشیلین رئیس‌ جمهوری خلق دونتسک بیان کرده، (این موضوع) باید توسط مقامات ذیصلاح بررسی شود، بعد باید در مورد سیاست تروریسم دولتی که توسط رژیم کی‌یف اجرا می‌شود صحبت کنیم.

اوایل یکشنبه (۲۱ اوت) کمیته تحقیقات روسیه پس از کشته شدن داریا دوگین دختر ۲۹ ساله الکساندر دوگین فیلسوف سیاسی و تحلیلگر روس در سانحه رانندگی شنبه شب در منطقه مسکو، پرونده جنایی در مورد این قتل را گشود.

به گفته بازرسان، یک وسیله انفجاری در زیر خودروی تویوتا لندکروز که داریا در حال راندن آن بود، جاسازی شده بود. این خودرو با سرعت در حال حرکت بود که حدود ساعت ۲۱:۰۰ شنبه به وقت محلی در منطقه «اودینتسفسکی» در منطقه مسکو منفجر شد.

وبگاه شبکه «سی‌اِن‌اِن» دوگین را نویسنده، فیلسوف و چهره‌ای توصیف کرده که اثرگذاری بالایی بر پوتین داشته و از وی به عنوان «مغز متفکر پوتین» یاد کرده است. این ترور در حالی رخ داده که فشارهای همه جانبه کشورهای غربی به رهبری آمریکا علیه روسیه در رابطه با جنگ اوکراین همچنان ادامه دارد.

تشدید فشارهای آمریکا و غرب علیه روسیه کار را به جایی رسانده که «تولسی گابارد» نماینده سابق عضو مجلس نمایندگان آمریکا و نامزد انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۰ گفته بود: «بایدن از درگیری در اوکراین برای مهندسی تغییر رژیم در روسیه و تغذیه مجتمع نظامی-صنعتی استفاده می‌کند».

منبع: فارس
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 5
  • پدر
    2

    وقتي در كنار يك ديكتاتور قرار مي گيري و از منافع آن استفاده مي كنيد بايد منتظر خطرات و خسارات سنگين هم باشيد . يك روز پست و مقام و ثروت سهم شماست و يك روز مرگ نابودي خود و عزيزانتان . اين رسم روزگار است .

  • ناشناس
    0

    هنوز داد کشته های مواد رادیو اکتیو در کشورهای اروپایی از جاسوسان پوتین به گوش میرسد.

  • ناشناس
    0

    سعدی علیه الرحمه میفرماید خدمت به حاکمان امید نان است و ببم جان....

  • ناشناس
    0

    مرگ حق است اما برای همسایه.

  • ناشناس
    0

    روسیه با دنیای غرب و آمریکا در حال جنگ است اوکراین از لحاظ نظامی و تجهیزات آنقدر غنی نیست و نمی تواند در مقابل حملات روسیه دوام بیاورد بلکه تمامی توان نظامی جاسوسی غرب در اختیار اوکراین قرار گرفته و این ترور هم از طرف جاسوسان غربی طراحی و اجرایی شده است بدلیل یهودی بودن زلنسکی و وزرای خارجه و دفاع و یهودیان طرفدار اسراییل میباشند شاید توسط موساد ترور شده باشد که روسیه باید هر چه سریعتر به ادامه جنگ پایان دهد سرمای اروپا و...شاید به کمک روسیه بیاید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها