حمله ارتش اوکراین به مقر ناوگان دریای سیاه روسیه

فرماندار «سیواستوپل» در شبه جزیره «کریمه» گفت که در حمله پهپادی به مقر ناوگان دریای سیاه روسیه در این شهر که صبح امروز رخ داد، 6 نفر زخمی شدند.

حمله ارتش اوکراین به مقر ناوگان دریای سیاه روسیه

به گزارش روسیا الیوم، «میخائیل رازووجایف» تأکید کرد که یک شی ناشناس در محوطه مقر ناوگان دریای سیاه سقوط کرد که بر اساس اطلاعات اولیه یک پهپاد است.در اثر این حمله صدای انفجار مهیبی در مقر ناوگان شنیده شد.

وی در ادامه گفت که در این حمله 6 تن از کارکنان مقر ناوگان دریای سیاه زخمی شدند اما کسی کشته نشد.

فرماندار سیواستپول گفت که نیروهای امنیت در حال بررسی این حادثه هستند. و تمام فعالیت هایی که قرار بود برای برگزاری جشن در سیواستپول به مناسبت روز ناوگان دریایی روسیه برگزار شود، لغو شده است و از شهروندان خواست که آرامش خود را حفظ کرده و در خانه های خود بمانند.

جشن‌های گسترده‌ای برای مراسم بزرگداشت ناوگان روسیه در سراسر این کشور برنامه ریزی شده که ولادیمیر پوتین قرار است بر یکی از مهم‌ترین آنها یعنی رژه دریایی در سن پترزبورگ نظارت کند.

این اولین بار است که مقامات روسیه از زمان آغاز تهاجم نظامی به اوکراین دری روز ۲۴ فوریه، از وقوع چنین حمله‌ای به مقر نظامیان دریایی خود خبر می‌دهند.

روسیه در نخستین روزهای حمله نظامی به اوکراین، بخشی از جنوب این کشور به ویژه منطقه خرسون، واقع در نزدیکی کریمه را به اشغال خود درآورد فتح کرد.

نیروهای اوکراینی در هفته‌های اخیر برای بازپس گیری این مناطق از دست رفته به عملیات تهاجمی در جنوب دست زدند که با موفقیت‌هایی نیز همراه بود.

در همین حال، ساعاتی پیش از حملات پهپادی نیروهای نظامی اوکراین به مواضع ارتش روسیه، ولودیمیر زلنسکی شامگاه شنبه از شهروندان کشورش خواست منطقه دونتسک در شرق را که هدف «گلوله‌باران مرگبار» نظامیان روس قرار گرفته، تخلیه کنند.

رئیس جمهوری اوکراین در این پیام تاکید کرد که ساکنان این منطقه باید هر چه زودتر از آنچه وی «ترور روسیه» خواند بگریزند.

رئیس جمهوری اوکراین در این پیام تصریح کرد: «تصمیم دولت در مورد تخلیه اجباری منطقه دونتسک گرفته شده؛ لطفاً خارج شوید.»

وی افزود: « در این مرحله از جنگ، ترور سلاح اصلی روسیه است، زیرا حملات روسیه به شهرهای منطقه تقریباً هر روز تلفات جانی غیرنظامی زیادی به جا می‌گذارد.»

ایرینا ورشچوک، معاون نخست وزیر اوکراین نیز پیش از این بر تخلیه اجباری غیرنظامیان از دونتسک، یکی از دو استان اداری منطقه دونباس در شرق این کشور که بخش‌هایی از آن تحت کنترل کی‌یف است، تاکید کرده بود.

او در اظهاراتی رسانه‌ای از این تصمیم خبر داده و تخریب شبکه‌های گاز و عدم وجود گرمایش در زمستان آینده در منطقه را به عنوان توجیهی برای درخواست دولت مطرح کرده بود.

منبع: جماران
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • ناشناس
    0

    مرگ بر پوتین و پوتین پرستان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها