مسئولان اسرائیلی: شاهد پیشرفت در مذاکرات ترسیم مرزهای دریایی با لبنان هستیم

مسئولان اسرائیلی اعلام کردند که پیشرفت چشمگیری در مذاکرات با نماینده ویژه آمریکا در مذاکرات ترسیم مرزهای دریایی میان لبنان و رژیم صهیونیستی حاصل شده است.

مسئولان اسرائیلی: شاهد پیشرفت در مذاکرات ترسیم مرزهای دریایی با لبنان هستیم

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، چند مسئول ارشد اسرائیلی اعلام کردند: به رغم برخی اختلافات و شکاف‌ها در مسیر مذاکرات دوجانبه‌ای که از طریق آموس هوکشتاین، نماینده آمریکا در مذاکرات ترسیم مرزهای دریایی میان لبنان و اسرائیل برگزار می‌شود ما شاهد پیشرفت چشمگیری در این مذاکرات هستیم. حل این اختلافات و شکاف‌ها نیاز به زمان دارد.

هوکشتاین جمعه در بیروت با میشل عون، رئیس جمهور لبنان دیدار و با او درباره مذاکرات با اسرائیل درخصوص ترسیم مرزهای دریایی صحبت کرد.

وی گفت که مذاکرات درباره ترسیم مرزهای دریایی شاهد پیشرفت بسیار خوبی بوده است.

هوکشتاین اخیرا نیز در تل آویو با ایال حولتا، مشاور امنیت داخلی رژیم صهیونیستی و آلون اشبیز، مدیرکل وزارت خارجه این رژیم دیدار کرد.

یک مسئول ارشد اسرائیلی به خبرگزاری رویترز گفت: دولت پیشنهاد جدیدی را ارائه خواهد کرد که شامل راهکاری است که به لبنانی‌ها اجازه تقویت ذخایر گازی در منطقه مورد مناقشه را با حفظ حقوق تجاری اسرائیل می‌دهد. این پیشنهاد به لبنان اجازه خواهد داد تا در منطقه قانا به استخراج گاز بپردازد.

لبنان و رژیم صهیونیستی بر سر منطقه‌ای به مساحت ۸۶۰ کیلومتر مربع در دریای مدیترانه که دارای منابع نفتی و گازی است، اختلاف‌نظر دارند.

مذاکرات غیر مستقیم میان بیروت و تل‌آویو اکتبر ۲۰۲۰ با نظارت سازمان ملل و با هدف تعیین مرزهای دریایی میان دو طرف آغاز شده و پنج دوره برگزار شد که آخرین آنها مه ۲۰۲۱ بود.

اخیرا منابع لبنانی اعلام کردند که لبنان و رژیم صهیونیستی به توافق درباره ترسیم مرزهای دریایی نزدیک شده‌اند.

منبع: ايسنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها