اسرائیل با موافقت آمریکا به لبنان گاز صادر می‌کند/ بیروت تکذیب کرد

تلویزیون رژیم صهیونیستی از موافقت آمریکا با صادرات گاز این رژیم به لبنان خبر داد.

اسرائیل با موافقت آمریکا به لبنان گاز صادر می‌کند/ بیروت تکذیب کرد

به گزارش شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد که آمریکا با توافقنامه واردات گاز به لبنان موافقت کرده است.

این شبکه گزارش داد: گازی که اردن از طریق خط لوله به سوریه و از آنجا به لبنان منتقل می‌کند، از اسرائیل خواهد آمد؛ چراکه واشنگتن این اقدام را از تحریم‌های تحمیل شده به سوریه مستثنا کرده است.

طبق گزارش این شبکه، گازی که به اردن و از آنجا به لبنان منتقل خواهد شد، از دو مخزن اسرائیلی موسوم به "تامار" و "لویاتان" خواهد بود.

به گزارش ایسنا، شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی در ادامه اعلام کرد؛ این توافق توسط "عاموس هوکشتاین"، میانجیگر آمریکا در مذاکرات ترسیم مرزهای میان لبنان و اراضی اشغالی طراحی شده است.

بیروت توافق واردات گاز از فلسطین اشغالی به لبنان را تکذیب کرد

وزارت انرژی لبنان از کذب بودن خبر کانال ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی مبنی بر موافقت آمریکا با توافقنامه واردات گاز از فلسطین اشغالی به لبنان خبر داد.

بر اساس گزارش شبکه «المنار» در بیانیه وزارت انرژی لبنان آمده، در توافق گازی میان دولت لبنان و دولت مصر که بر روی آن کار می‌شود به شکلی صریح عنوان شده که این گاز از مصر است، مصر مقادیر زیادی از این گاز را در اختیار دارد و داخل کشور خودش صد برابر آنچه که قرار است برای لبنان تأمین کند، مصرف می‌کند بنابراین بخش کوچکی از تولید خود را در اختیار لبنان قرار خواهد داد.

به گزارش فارس، در ادامه این بیانیه عنوان شده، این گاز از اردن عبور خواهد کرد و سپس به سوریه می‌رسد تا در نهایت خط از آن استفاده شود. بر اساس توافقنامه تزانزیت و «سوآپ» مقادیر موازی گاز از میدان‌های گازی در حمص به ایستگاه «دیر عمار» در شمال لبنان وارد می‌شود تا برای تأمین برق شهروندان لبنانی مورد استفاده قرار گیرد.

وزارت انرژی لبنان تأکید کرد، اخبار منتشر شده مبنی بر آنکه این گاز اسرائیلی است کاملا کذب است.

 

منبع: خبر فوری
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 2
  • مش جمعه
    0

    نکنه میخوان پولشو از ایران بگیرند

  • دلتنگ
    0

    مردم بهوش و بگوش باشید حاکمیت کاسه داغ تر از اش ایران یه خرجی به خرج های بیهودش اضافه شد پرداخت پول گاز کشور لبنان به اسرائیل یا در صورت نداشتن رابطه بانکی وپول سواپ انجام خواهد شد یعنی گاز به کشور ثالث در مقابل گاز ارسالی به لبنان از طرف اسرائیل بعدش ما داریم خودمون کشورمونو بخاطر فلسطین و لبنان با کل دنیا در گیر میکنیم اونا باهم در کنار هم صفا و بده بستون می کنن

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها