نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در وین:

تهران اگر توضیحات لازم را به آژانس بدهد، گروسی گزارش رضایت‌بخشی خواهد نوشت

نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در وین در گفت‌وگویی با تاکید بر این که پاسخ دادن ایران به سوالات اساسی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی منجر به مختومه شدن پرونده ایران در شورای حکام آژانس خواهد شد، گفت که نگرانی کشورهای غربی درباره برنامه هسته‌ای ایران بی‌اساس است.

تهران اگر توضیحات لازم را به آژانس بدهد،  گروسی گزارش رضایت‌بخشی خواهد نوشت

به گزارش روزنامه روسی ایزوستیا، میخائیل اولیانوف، نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در وین در گفت‌وگو با این روزنامه گفت که بیشتر نگرانی‌های غرب درباره ذرات اورانیوم که پیش از سال ۲۰۰۳ در تاسیسات ایران یافت شده بود، بی‌اساس است.

اولیانوف گفت، «هیچ فعالیت غیرقانونی‌ای در حال حاضر در این تاسیسات انجام نمی‌شود.»

نماینده روسیه در وین درباره پرونده هسته‌ای ایران در شورای حکام آژانس گفت: ایران باید به سوالات اساسی [آژانس بین‌المللی انرژی اتمی] در حدی که می‌تواند پاسخ دهد تا در شورای حکام برای خارج کردن این موضوع از دستور کار تصمیم‌گیری شود.

او تاکید کرد، «ایران به شرکای غربی مذاکرات وین که از اعضای شورای حکام هستند، اعتماد ندارد.  این بی‌اعتمادی دلیل دارد».

اولیانوف علاوه بر این، درباره باز بودن پرونده هسته‌ای ایران در شورای حکام گفت: این ابزار قدرتمندی در دستان کشورهای غربی است. مسئله‌ای ایجاد شده است و آن‌ها هر کاری می‌کنند تا این موضوع مختومه تلقی نشود. به همین دلیل است که برای ایران مهم بود از تمامی شرکای برجام تضمین بگیرد که این مسئله را در شورای حکام مطرح نخواهند کرد. اگر تهران توضیحات لازم را به آژانس بدهد، رافائل گروسی، مدیرکل آژانس گزارش رضایت‌بخشی درباره این موضوع خواهد نوشت.

مسئله‌ای که اولیانوف می‌گوید اخیرا درباره پرونده هسته‌ای ایران مطرح شده است، به تحقیقات آژانس درباره یافت شدن ذرات اورانیوم در «سه محل اعلام نشده از سوی ایران» اشاره دارد.

منبع: ايسنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • 🐜
    0

    ماملت فرودست ایران اماده جنگ ومرگ هستیم مردن شرف داره ب شرمنده شدن نزدخانواده

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها