نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی:

خطرات برجام بزرگ‌تر شده است/ اسرائیل برای هر سناریویی آماده می‌شود

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی با ادعای این که توافق احتمالی در مذاکرات وین توافقی بد و دربردارنده خطرات بیشتری نسبت به توافق سال ۲۰۱۵ است، تاکید کرد که این رژیم برای حفظ امنیت خود در قبال آن آماده خواهد بود.

 خطرات برجام بزرگ‌تر شده است/ اسرائیل برای هر سناریویی آماده می‌شود

یائیر لاپید در صفحه توییترش از برگزاری نشستی مطبوعاتی درباره توافق هسته‌ای ایران خبر داده و نوشت: این توافق، توافقی بد است. وقتی در سال ۲۰۱۵ امضا شد هم توافق خوبی نبود. امروز خطراتی که در بر دارد بزرگ‌ترند. این توافق به تاریخ پایانش نزدیک‌تر است و ایران در زمینه فناوری در جایگاه متفاوتی قرار دارد.

لاپید ادامه داد: دستورالعمل ما از روز اول مبارزه با این توافق با تمام توان ولی بدون آسیب رساندن به روابط راهبردی‌مان با آمریکا و بدون خدشه وارد کردن به توجه آن‌ها نسبت به استدلال‌ها و بحث‌هایمان[در این باره] بوده است.

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی همچنین نوشت: ما نباید به وضعیتی برگردیم که در سال ۲۰۱۵ در آن قرار داشتیم. هنوز در حال خسارت دادن بابت سخنرانی نتانیاهو در کنگره آمریکا هستیم که در نتیجه آن، دولت آمریکا گفتمان با ما را متوقف کرد و به اسراییل اجازه نداد پیشنهادات اصلاحی‌اش را برای توافق ارائه کند.

او گفت: ارتش اسراییل و موساد از ما دستور گرفته‌اند که خود را برای هرگونه سناریویی آماده کنند. ما در اقدام برای حفظ امنیت اسراییل آماده خواهیم بود. آمریکایی‌ها این موضوع را درک می‌کنند، جهان این موضوع را درک می‌کند و جامعه اسراییل باید این را بداند.

گفتنیست، این ادعاهای لاپید در بحبوحه تلاش طرفین مذاکرات وین برای احیای توافق هسته‌ای و پیشرفت‌های اخیر در این زمینه مطرح می‌شود.

آمریکا و ایران در مدت اخیر در حال بررسی پاسخ‌های یکدیگر نسبت به متن پیشنهادی اتحادیه اروپا برای احیای توافق هسته‌ای بوده‌اند که به گفته جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و هماهنگ‌کننده مذاکرات وین، آخرین متن پیش‌نویس و آخرین پیشنهاد برای رسیدن به توافقی بر سر احیای توافق هسته‌ای است.

این پیش‌رفت‌ها در مدت اخیر مقامات ارشد رژیم صهیونیستی را به واکنش واداشته و درباره انجام شدن توافق احتمالی ابزار نگرانی کرده‌اند.

علاوه بر این، پایگاه خبری صدی البلد، با استناد به اظهارات برخی منابع رسانه‌ای در گزارشی نوشته بود، مذاکرات هسته ای میان ایران و قدرت های بزرگ در مراحل نهایی خود است و رژیم صهیونیستی تلاش می کند که واشنگتن را قانع کند تا مواضع خود در پرونده توافق هسته‌ای را تشدید کند.

طبق این گزارش، این منابع می‌گویند، درحالی که واشنگتن و تهران درحال بررسی پیشنهادات اتحادیه اروپا و نقطه نظرات یکدیگر برای احیای برجام هستند، دولت رژیم صهیونیستی همچنان تلاش می کند که بر موضع آمریکا در این پرونده تاثیر بگذارد.

در بخشی از گزارش این رسانه عربی آمده است که واشنگتن قرار است در مقابل امضای توافق هسته ای با ایران و بازگشت به برجام، امتیازات و بسته جبرانی امنیتی در اختیار تل آویو قرار بدهد و تاکید می‌کند گفت‌وگوها درخصوص این بسته هنوز رسمی نشده است اما به محض امضای توافق هسته‌ای، این "امتیازات جبرانی" هم علنی خواهد شد.

پیش از این شبکه۱۱ تلویزیون رژیم صهیونیستی و شبکه کان گزارش دادند که یائیر لاپید نخست وزیر این رژیم به سختی تلاش می‌کند با جو بایدن رئیس جمهور آمریکا درباره توافق درحال شکل‌گیری بر سر احیای برجام گفت‌وگو کند.

اورشلیم پست در این باره نوشته بود: همزمان با افزایش نگرانی‌های اسرائیل نسبت به توافق احیای برجام نخست وزیر لاپید درخواست دیدار با بایدن را مطرح کرده و امیدوار است که روز ۲۰ سپتامبر این ملاقات برگزار شود تا بتواند موضع خود را اعلام کند.

بنابر گزارش این رسانه‌ها، لاپید همچنین در روزهای آتی ممکن است گفت‌وگویی تلفنی با جو بایدن داشته باشد، هرچند پیشتر درخواست او برای برقراری این تماس تلفنی از سوی کاخ سفید رد شده بود.

منبع: ايسنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 29
  • 10

    هرچه لبنان قدرتمندتر شود اسرائیل بیشتر شکست می‌خورد

  • 6


    که این نقض‌ها نقض جدی صلح و امنیت بین‌المللی و تمامی میثاق‌ها و هنجار‌های بین‌المللی است.
    که رژیم اشغالگر صهیونیستی تا امروز به جنایت اشغال جولان عربی سوریه ادامه می‌دهد، جنایتی که نمی‌تواند باعث سقوط این کشور شود. جولان به سوریه که تنها حق حاکمیت بر آن را دارد، متعلق است.

  • مبارزه ایران با داعش در عراق 100 درصد غلط و اشتباه بود چون به خاطر سران بی ادب عراق و مسئولان خیانتکار اقلیم کردستان عراق همه جانبه با حامیان اصلی داعش همکاری می کنند.
    3

    مبارزه ایران با داعش در عراق 100 درصد غلط و اشتباه بود چون به خاطر سران بی ادب عراق و مسئولان خیانتکار اقلیم کردستان عراق همه جانبه با حامیان اصلی داعش همکاری می کنند.

  • ناشناس
    6

    ظاهرازمان نابودی اسراییل فرارسیده که داره سربه سرایران میذاره
    هرآن کهترکه بامهترستیزد
    چنان افتدکه هرگزبرنخیزد

  • ناشناس
    6

    ببینید عجب دوره زمانه شیر تو شیری شده است! جای ظالم و مظلوم عوض شده است! رژیم غاصبی که خود حدود ۳۰۰ کلاهک اتمی دارد و عضو پیمان منع اشاعه هسته ای هم نیست و بازرسان آژانس بین المللی انرژی اتمی از نظارت بر تأسیسات اتمی این دولت غاصب محرومند و کشور و سرزمین هم ندارد و غاصب سرزمینهای اشغالی فلسطین است و جمعیت چندانی هم ندارد و فقط دولت غاصب دارد برای جامعه جهانی استراتژی تعیین می کند و برای ایران با تاریخ کهن خط و نشان می کشد!

  • 2

    پشت پرده حملات تروریستی آمریکا به شرق سوریه

  • نابودی اسرائیل فقط با نیروی نظامی شدنی نیست
    1

    نابودی اسرائیل فقط با نیروی نظامی شدنی نیست

  • حملات اسرائیل به سوریه نگران‌کننده است
    2

    حملات اسرائیل به سوریه نگران‌کننده است

  • 3

    روسیه حملات رژیم صهیونیستی علیه سوریه را به شدت محکوم کرد

  • 2


    بمباران خاک سوریه توسط رژیم اسرائیل به خاطر ناتوانی، کوتاهی و سکوت ارتش سوریه بوده است.
    بمباران خاک سوریه توسط رژیم اسرائیل به خاطر ناتوانی، کوتاهی و سکوت دولت سوریه بوده است.

  • 3

    جواب استعمارگر ، جنايت كار بايد مثل خودش باشد
    حقوق ملت ،خون شهدا و جانبازان ٨ سال دفاع مقدس و سوريه و …
    در اين بررسي فراموش نشه
    اگر سردار سليماني بود آمريكا و متحدانش تسليم بودند در برابر ايران

  • ناشناس
    1

    ترامپ تحت پیگرد قرار بگیرد، در خیابان‌ها شورش خواهد شد

  • 2

    طالبان: آمریکا هنگام خروج 70 درصد تجهیزات فرودگاه کابل را تخریب کرده‌ بود

  • 1


    غرب در حال جنگ رسانه‌ای با افغانستان است

  • 3

    در برابر تمام تهدیدهای نظامی، امنیتی و اقتصادی دشمنان می‌ایستیم

  • آمریکا به همراه غرب و اسرائیل به دنبال طولانی شدن جنگ یمن است
    3

    آمریکا به همراه غرب و اسرائیل به دنبال طولانی شدن جنگ یمن است

  • 3

    مقام حزب‌الله: لبنان هرگز به سفارت آمریکا اجازه نخواهد داد هویت آن را تغییر دهد

  • ناشناس
    2

    لبنان وارد عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی نمی‌شود

  • ناشناس
    3

    امید من بعد از اسرائیل به خداست .آخوند نابود.

  • ناشناس
    3

    آمریکا عامدانه صلح و امنیت را در منطقه تضعیف می کند

  • سناتور آمریکایی: هیچ کشوری حتی متحدانمان به ما اعتماد ندارند
    1

    سناتور آمریکایی: هیچ کشوری حتی متحدانمان به ما اعتماد ندارند

  • این موشک ایران می‌تواند اسرائیل را نابود کند
    2

    این موشک ایران می‌تواند اسرائیل را نابود کند

  • آمریکا جنایتکار به حمایت از تروریست ها و اشغال شمال شرق سوریه پایان دهد
    1


    آمریکا جنایتکار به حمایت از تروریست ها و اشغال شمال شرق سوریه پایان دهد

  • ناشناس
    0

    سیاست جمهوری اسلامی از ابتدا مبارزه و مقابله با دشمن بوده است، نه مذاکره با دشمن و شیطان

  • ناشناس
    0

    عربستان وقتی به یمن حمله کرد که فکر می‌کرد این کشور ضعیف شده است، حالا اگر ما هم ضعیف باشیم نه آرامشی خواهیم داشت و نه امنیت و جوسازی‌های امریکا هم برای همین است.

  • ناشناس
    0

    به هر تجاوز و اقدام احمقانه‌ای پاسخ کوبنده و پشیمان کننده می‌دهیم
    در دفاع از کیان ایران و امنیت ملی خود لحظه‌ای درنگ نکرده و در برابر هرگونه تجاوز و یا اقدام احمقانه، پاسخی کوبنده و پشیمان کننده خواهیم داد.

  • ناشناس
    0

    موشک‌های ایران اسرائیل را با خاک یکسان می‌کند
    اسرائیل هرگز جرأت عملی کردن تهدیدهای تازه خود علیه ایران را ندارد چون می داند چیزی که در انتظار اوست هزاران موشک، پهپاد بمب افکن و مبارز شهادت طلب است.

  • ناشناس
    1

    آمریکا و اسرائیل از ترس بمیرند

  • 0

    در بهبوهه جنگ ايران و عراق اين روس ها بودند که به عراق هواپيما و تسليحات جنگي مي دادند که خون ملت ايران را بريزند آيا خون ملت ايران پشيزي براي شما ارزش دارد؟

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها