وزیر خارجه آمریکا: گذاشتن سپاه در فهرست تروریستی از اول اشتباه بود/ ویدئو

وزیر خارجه آمریکا گفت که گذاشتن سپاه پاسداران در فهرست تروریستی از اول اشتباه بود.

وزیر خارجه آمریکا: گذاشتن سپاه در فهرست تروریستی از اول اشتباه بود/ ویدئو

آنتونی بلینکن در کمیته سیاست خارجی مجلس سنا، در مورد خارج کردن سپاه از فهرست تروریستی وزارت خارجه گفت: ایران می داند چه گام‌هایی باید بردارد تا ما هم سپاه را خارج کنیم (تعهد به عدم حمله به نیروها/مقامهای آمریکا).

به گزارش فردا، وی افزود: گذاشتن سپاه در این لیست از آغاز اشتباه بوده چون فایده اش از هزینه‌‌اش کمتر است چرا که تنها نتیجه عملی آن ممنوعیت سفر اعضای سپاه به آمریکا بوده در حالی که فرماندهان آن اصلا قصد چنین سفری ندارند. در نتیجه فقط سبب جلوگیری از ورود به آمریکا برای سربازانی که اجباری آنجا خدمت می کنند شده است.

وزیر امور خارجه آمریکا روز سه شنبه به وقت محلی در نشست کمیته روابط خارجی سنای آمریکا در پاسخ به پرسش های سناتورها درباره مذاکرات غیرمستقیم آمریکا با ایران و نیز مذاکرات وین با تکرار ادعاها درباره پیشرفت های برنامه هسته ای صلح آمیز ایران به رغم عدم تایید آن از سوی آژانس بین المللی انرژی اتمی اظهار داشت: همچنان معتقدیم بازگشت به پایبندی به توافق بهترین روش برای رسیدگی به چالش برنامه هسته ای ایران و اطمینان از عدم دستیابی این کشور به سلاح هسته ای در مدت زمان کم است.

به گزارش ایرنا، بلینکن خطاب به باب منندز رئیس کمیته روابط خارجی سنای آمریکا و سناتور جیم ریچ عضو ارشد این کمیته درباره برجام و مذاکرات آمریکا برای بازگشت به اجرای این توافق با اشاره به خروج دونالد ترامپ رئیس جمهوری سابق آمریکا از برجام افزود: در مورد وضعیت مذاکرات باید بگویم که ما وضعیت بسیار چالش بر انگیزی را به ارث بردیم.

بلینکن بار دیگر به شکست کارزار فشار حداکثری علیه ایران اذعان و تاکید کرد: تصمیم برای خروج از برجام و فشار حداکثری بر ایران، نتایج لازم را به دنبال نداشت و برنامه هسته ای ایران را خطرناک تر کرد.

وی درعین حال با تمسک به حربه تصنعی "گریز هسته ای"   مدعی شد: این تصمیم همچنین مدت زمان گریز هسته ای ایران را از یک سال به چند هفته کاهش داد و تهران رفتار خشونت آمیز خود را افزایش داد.

 

حجم ویدیو: 3.42M | مدت زمان ویدیو: 00:02:19 | دانلود ویدیو
منبع: خبر فوری
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 7
  • محمد
    0

    یعنی مشخص شد حامی انقلاب از اول کی بود و این حقه های کثیف و شیطان بزرگ هم چی بوو..

  • ناشناس
    0


    ایران در این مدت 8 سال به خاطر، به علت و دلیل سیاست نادرست، غلط و اشتباه روحانی، ظریف، عراقچی و... بیش از 999 میلیارد دلار برای گفت گو، مذاکره با آمریکا، کشورهای اروپایی، توافق هسته ای بی مورد و برجام بی مورد هزینه کرده است و همچنان نیز ادامه می دهد.
    مقامات آمریکایی با دستور حمله هوایی به فرودگاه بین المللی بغداد مرتکب جنایات جنگی و جنایت علیه بشریت شده اند و باید در دادگاه لاهه محاکمه شوند.

    ایران در این مدت 8 سال به خاطر، به علت و دلیل سیاست نادرست، غلط و اشتباه روحانی، ظریف، عراقچی و... بیش از 999 میلیارد دلار برای گفت گو، مذاکره با آمریکا، کشورهای اروپایی، توافق هسته ای بی مورد و برجام بی مورد هزینه کرده است و همچنان نیز ادامه می دهد.
    روحانی، ظریف، عراقچی و مسئولین ازسال 1392 تاکنون ثابت کردند که دیگر نمی توانند از حق و حقوق مردم و کشور در برابر آمریکا و کشورهای اروپایی و... دفاع و حمایت کنند.

  • 0

    و این در حالی است که آمریکا جنایتکار از سال 1945 تاکنون ثابت کرده است که خودش تروریسم بین المللی بوده است.
    آمریکا همان القاعده است.
    آمریکا همان داعش است.

  • ناشناس
    0

    القاعده از سال 2001 تاکنون همان ارتش آمریکا بوده است.
    داعش از سال 2011 تاکنون همان ارتش آمریکا بوده است.

  • آمریکا را بزرگ‌ترین کشور تروریست‌پرور جهان می‌دانیم
    0

    آمریکا را بزرگ‌ترین کشور تروریست‌پرور جهان می‌دانیم

  • ناشناس
    0


    گذاشتن سپاه در فهرست تروریستی برای آمریکایی ها جنایتکار در سراسر منطقه خاورمیانه گران تمام می شود.

  • ناشناس
    0


    آمریکا و داعش عامل اصلی در دو انفجار امروز در دو محله شیعه‌نشین شهر شهر مزارشریف هستند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها