وال استریت ژورنال

رئیس جمهور مستعفی یمن در حصر خانگی به سر می‌برد

وال استریت ژورنال گزارش داد که عبدربه منصور هادی در حبس خانگی در عربستان به سر می‌برد.

رئیس جمهور مستعفی یمن در حصر خانگی به سر می‌برد

 وال استریت ژورنال به نقل از منابع عربستانی و یمنی گزارش داد: عبدربه منصور هادی به اجبار ریاض مجبور به کناره گیری از قدرت شد و مسئولان امنیتی عربستان او را در منزلش در ریاض بازداشت و ارتباطات او را محدود کردند.

رئیس‌جمهور مستعفی یمن در ۷ آوریل (۱۸ فروردین) استعفای خود را اعلام و اختیارات خود را به شورای رهبری یمن به ریاست رشاد العلیمی جدید واگذار کرد.

به گزارش وال استریت ژورنال، در حاشیه مذاکرات سیاستمداران یمنی در ریاض، محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان فرمانی مکتوب را به هادی ارائه کرد که در این فرمان اختیارات او به شورا تفویض می‌شد. این روزنامه به نقل از مسئولان عربستانی و یمنی نوشت: «بن سلمان به منصورهادی اطلاع داده بود که رهبران یمن درباره کناره گیری او از قدرت توافق کرده اند.»

در گزارش وال استریت ژورنال آمده که مقامات سعودی تهدید کردند که مدرکی مبنی بر فساد منصور هادی در دوران ریاستش را فاش خواهند کرد. یک مسئول عربستانی هم اعلام کرد: «منصورهادی در خانه خودش در ریاض زندانی است و امکان تماس با او نیز وجود ندارد.»

یک مسئول دیگر عربستانی اعلام کرد که تنها به تعداد کمی از سیاستمداران یمنی اجازه داده شد که با موافقت قبلی مقامات سعودی با منصور  هادی دیدار کنند. عربستان قصد داشت با برکناری منصور هادی از قدرت، گروه‌های مخالف انصارالله یمن را قبل از مذاکرات صلح متحد کند. این مسئول سعودی مدعی شد که منصورهادی تحت فشار قرار نگرفته و ممنوع السفر یا در بازداشت خانگی نیست. عربستان نقشه‌ای برای سرنگونی هادی ندارد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها