القاعده از استقرار تروریست‌های خود در استان «ابین» یمن خبر داد

گروه تروریستی القاعده از عملیات جدید در استان ابین‌، جنوب یمن خبر داد و این عملیات را در چارچوب تلاش برای استقرار تروریست‌ها در عدن خواند.

القاعده از استقرار تروریست‌های خود در استان «ابین» یمن خبر داد

به گزارش پایگاه اینترنتی الخبر الیمنی، منابع محلی در یمن خبر دادند عناصر وابسته به القاعده در شهرستان «المعجله و المحفد» جلوی دو خودروی امدادی وابسته به گردان‌های سلفی العمالقه را گرفتند و از سرنوشت سرنشینان این خودرو‌ها که در مسیر عدن به شبوه در حرکت بود، اطلاعی در دست نیست.

این عملیات دومین عملیات القاعده در کمتر از یک هفته به شمار می‌آید. چنین اتفاقاتی در حالی که گروه‌های هم پیمان ائتلاف سعودی حضور القاعده را در مناطق جنوبی تکذیب می‌کنند تأکیدی بر حضور عناصر القاعده در این مناطق است.

القاعده بار دیگر حضورش در شهرستان‌هایی را که پیش از این عناصرش در آن حضور داشتند آ‎غاز کرده است. استان لحج شمال عدن تا شهر عدن از مناطق مورد نظر القاعده است و به نظر می‌رسد تاکنون فرماندهان معروف این گروه وارد این مناطق شده اند.

در همین حال طرف‌های درگیر در مناطق جنوبی یمن (موسوم به هواداران دولت قانونی یمن) همدیگر را به دست داشتن در تحرکات القاعده متهم می‌کنند. از یک سو احمد المیسری، عضو شورای انتقالی جنوب که پیش از این در منطقه حضورش و در حاشیه مراسم ختم خواهرزاده اش نشست‌های رهبران القاعده برگزار شده بود دیگران را متهم می‌کند، علی محسن الاحمر نیز که به نوعی از عرصه سیاسی اخراج شد اتهاماتی را علیه دیگران مطرح کرده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • انقلابی
    0

    استقرارتروریستهای القاعده درابین یمن برا ترور مسوولان انصارالله هست وباید انها مواظب جانشان باشند

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها