انصارالله:

خروج نیروهای خارجی از یمن پیش شرط هر توافق صلحی است

یکی از اعضای هیأت مذاکره کننده دولت نجات ملی یمن، پس از پیشنهاد ائتلاف سعودی برای خروج از جنگ یمن، اعلام کرد خروج نیروهای خارجی از یمن پیش‌زمینه هرگونه توافق سیاسی است و خاطرنشان کرد که خروج این نیروها همچنین منجر به تسریع فرآیند حل و فصل اختلافات سیاسی در کشور می‌شود.

خروج نیروهای خارجی از یمن پیش شرط هر توافق صلحی است

عبدالملک العجری، یکی از اعضای هیئت مذاکره کننده دولت نجات ملی یمن، گفت که خروج نیروهای خارجی حل و فصل اختلافات سیاسی در یمن را تسریع می‌کند، همانطور که خروج نیروهای مصری در دهه ۱۹۶۰ آشتی ملی در یمن را تسریع کرد.

وی همچنین پیش‌زمینه هرگونه گفتگوهای سیاسی در یمن را خروج نیروهای خارجی از کشور دانست.

العجری چند روز پیش از ائتلاف عربی به رهبری عربستان خواسته بود از جنگ یمن خارج شود و روی تغییر ماهیت مقام ریاست جمهوری در یمن شرط بندی نکند.

پس از آنکه منابع نظامی یمنی از نقض آتش بس توسط عربستان خبر دادند، هانس گروندبرگ، فرستاده ویژه دبیرکل سازمان ملل به یمن، گفت که "آتش بس فعلی شکننده" است و خاطرنشان کرد که یمن اکنون بیش از هر زمان دیگر به حمایت جامعه بین‌المللی نیاز دارد.

وی تأکید کرد که هفته‌های آتی به مثابه آزمونی برای اثبات تعهد طرف‌های درگیر به آتش بس است.

گروندبرگ افزود که اکنون بیش از هر زمان دیگر به کمک‌های جامعه بین الملل برای رسیدن به صلح فراگیر و پایان جنگ در یمن نیاز داریم.

این مقام سازمان ملل همچنین از پیشرفت در مذاکرات مبادله اسرا بین دو طرف درگیر یمن خبر داد و خواستار تسریع در این توافقات شد.

گروندبرگ عنوان داشت که آتش بس در یمن هنوز شکننده و موقت است و باید به صورت جمعی برای تضمین جلوگیری از فروپاشی آن تلاش کرد.

سفر نماینده سازمان ملل به صنعا که اولین سفر وی به این شهر از زمان انتصاب در سمتش بود روز چهارشنبه پایان یافت. وی در جریان این سفر با مقامات دولت نجات ملی یمن بر سر فرآیند اجرای آتش بس گفتگو کرد.

آتش بس میان ائتلاف عربی به رهبری عربستان و دولت نجات ملی یمن از دوم آوریل اجرایی شد، اما یک منبع نظامی یمنی چهارشنبه اعلام کرد که در ۲۴ ساعت گذشته ۷۱ مورد نقض آتش بس رخ داده است.

منبع: ایسنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • ناشناس
    0

    شما خودتون مزدور خارجیا هستید .

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها