لحظه به لحظه با اخبار جنگ اوکراین/ ۶ حمله در ۶ ساعت/ روسیه نیمی از اوکراین را جدا می‌کند؟/ انگلیس: بزرگترین جنگ پس از جنگ جهانی دوم در راه است!/ ویدئو

در روز‌های اخیر شعله‌های درگیری در شرق اوکراین بار دیگر زبانه کشیده و بیم وقوع جنگی تمام عیار، نگرانی‌ها را به شدت افزایش داده است.

لحظه به لحظه با اخبار جنگ اوکراین/ ۶ حمله در ۶ ساعت/ روسیه نیمی از اوکراین را جدا می‌کند؟/ انگلیس: بزرگترین جنگ پس از جنگ جهانی دوم در راه است!/ ویدئو

رئیس جمهور اوکراین​ خواستار آتش‌بس فوری در «دونباس» شد (بیشتر بخوانید)

تیتر آخرین ‌تحولات ‎اوکراین

حدود ۹۵۰ هزار نفر از ساکنان ‎دونباس درخواست شهروندی روسیه کردند. 

وزارت شرایط اضطراری آمادگی ‎روسیه برای واکسینه کردن پناهجویان را اعلام کرد. 

تلفن همراه و ‎اینترنت در دونباس با اختلال شدید روبرو شده است.

دونتسک اعلام کرده که از ساعت سه بامداد تاکنون، شش حمله از سوی نیروهای نظامی ‎اوکراین رخ داده و تیراندازی‌ها ادامه دارد. 

وزارت دفاع ‎ترکیه خواستار ارزیابی دقیق گزارش‌های رسانه‌ها درباره فعالیت‌های نظامی در اوکراین شد. 

بیش از ۴۰ هزار نفر از ساکنان دونباس وارد منطقه روستوف شدند.

آنالنا بائربوک وزیر امورخارجه آلمان اعلام کرد، بسته تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه روسیه "طی چند روز گذشته آماده شده است."

نخست وزیر انگلیس به بی بی سی گفت روسیه در حال برنامه‌ریزی بزرگترین جنگ در اروپا از 1945 بدین طرف است و همه نشانه‌ها این است که این طرح از جهاتی شروع شده است. (بیشتر بخوانید)

وزیر خارجه انگلیس: حمله پوتین به اوکراین، می‌تواند پایان حکومت ۲۳ ساله‌اش بر روسیه باشد/ باید او را همین حالا متوقف کنیم (بیشتر بخوانید)

14001101000348_Test_PhotoN

نشست شورای امنیت ملی آمریکا درباره اوکراین

 شورای امنیت ملی آمریکا روز یکشنبه (به وقت محلی) با حضور «جو بایدن» رئیس‌جمهور این کشور، برای بررسی وضعیت اوکراین تشکیل جلسه می‌دهد.

کاخ سفید شامگاه شنبه طی بیانیه‌ای اعلام کرد: «بایدن به نظارت بر وضعیت در حال تحول اوکراین ادامه می‌دهد و تیم امنیت ملی او مرتباً در مورد رویدادهای میدانی به او اطلاع‌رسانی می‌کنند».

در این بیانیه با تکرار ادعاها علیه روسیه آمده است: «آنها (تیم امنیتی کاخ سفید) مجدداً تأکید کردند که روسیه ممکن است در هر زمانی به اوکراین حمله کند».

کاخ سفید ادامه داد: «رئیس جمهور (بایدن) بعدازظهر امروز اطلاعاتی درباره دیدارهای معاون خود (کمالا هریس) در کنفرانس امنیتی مونیخ با [ولودیمر] زلنسکی رئیس جمهور اوکراین، [اورسولا] فن‌درلین رئیس کمیسیون اروپا، [ینس] استولتنبرگ دبیرکل ناتو، سران کشورهای بالتیک (استونی، لتونی و لیتوانی)، [اولاف] شولتز صدراعظم آلمان، نخست وزیر یونان و دیگر مقامات دریافت کرد».

این بیانیه همچنین افزود: «بایدن فردا جلسه شورای امنیت ملی را درباره وضعیت اوکراین تشکیل خواهد داد».

بامداد یکشنبه بود که رسانه‌ها گزارش دادند در مرکز منطقه خودمختار «دونتسک» واقع در شرق اوکراین، چندین صدای انفجار مهیب به گوش رسیده است. 

تنش‌های میان اوکراین و کشورهای غربی با روسیه، در سال‌های گذشته به خصوص بعد از الحاق شبه جزیره کریمه به روسیه در سال ۲۰۱۴ به شدت افزایش پیدا کرده است. این شبه جزیره پس از سقوط دولت مرکزی اوکراین توسط گروه‌های مورد حمایت غرب و قدرت گرفتن گروه‌های متمایل به روسیه در شرق اوکراین پس از یک همه پرسی از اوکراین جدا شد و به روسیه پیوست.

جواب خشمگینانه رئیس مجلس آمریکا به قلدری و بزن دررویی پوتین

رئیس مجلس نمایندگان آمریکا در کنفرانس مونیخ خطاب به پوتین گفت او باید بهای مخمصه‌ای که ما را {غرب} در آن انداخته بدهد. 

نانسی پلوسی گفت اینطور نیست که در دنیا قلدری کرده و بزنید و در بروید.

ناتو کارمندانش را از کی‌یف خارج کرد

به گزارش پایگاه خبری هیل، این مقام مسئول ناتو در بیانیه‌ای اعلام کرد:‌ ناتو و کشورهای متحد در حال نظارت و ارزیابی اوضاع در اوکراین هستند و به انجام اقدامات لازم و ضروری ادامه می‌دهند. امنیت پرنسل ما اولویت دارد و به همین دلیل، ما پرنسل خود را به لِویو و بروکسل منتقل کرده ایم.

وی ادامه داد: دفاتر ناتو در اوکراین همچنان به فعالیت خود ادامه می دهند. ما از روسیه می‌خواهیم تا به کاهش تنش بپردازد و راه دیپلماسی را در پیش بگیرد.

هنوز مشخص نیست که چه تعداد کارمند ناتو در لِویو و بروکسل مستقر شده و اینکه در هر کدام از این دو شهر چه تعداد جابجا شده اند. اخیرا دولت انگلیس در بیانیه مربوط به هشدار سفر اعلام کرد که کارمندان سفارتش در کی‌یف را به لِویو منتقل کرده است.

دولت لندن در این بیانیه همچنین آورده است: دفتر سفارت انگلیس در کی‌یف به صورت موقت جابجا شده است. کارمندان سفارت در دفتری واقع در لِویو به فعالیت خود ادامه می‌دهند.

مقام‌های غربی تخمین می زنند که ۱۹۰ هزار سرباز روسی اکنون در مرز با اوکراین مستقر شده و جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا نیز روز جمعه اعلام کرد که بر این باور است ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری رروسیه به دنبال حمله به اوکراین باشد.

آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا روز دوشنبه گذشته اعلام کرده بود که سفارت این کشور در کی‌یف باید بسته شود چون مقام‌ها شاهد افزایش استقرار نظامیان روس در نزدیکی مرز با اوکراین هستند.

وزیر خارجه آمریکا در بیانیه ای اعلام کرد: ما تمامی اقدامات صادقانه خود را برای رسیدن به یک راه حل دیپلماتیک ادامه داده و همچنان با دولت روسیه در پی گفت‌وگوی میان بایدن با پوتین و همچنین صحبت‌هایم با سرگئی لاوروف‌، وزیر خارجه روسیه در تماسیم.

وی ادامه داد: مسیر دیپلماسی همچنان برای روسیه هموار است اگر که این کشور انتخاب کند تا با حسن نیت اقدام کند. ما به دنبال بازگرداندن کارمندان خود به سفارت هستیم.

 خبرنگار، یوری بوتوسوف، سیاستمدار طرفدار روسیه را در پخش زنده تلویزیونی در اوکراین نقش بر زمین کرد

نستور شوفریچ از محکوم کردن پوتین در برنامه خودداری کرد که این موضوع خشم خبرنگار را در آورد و باعث شد تا بوتوسوف به وی حمله کند.

جالب اینکه نخست وزیر و رئیس جمهور سابق اوکراین در برنامه حضور داشته و تلاش کردند این دو را از هم جدا کنند.

شولتس: باید به صلح فرصت بدهیم، روسیه را تحریم نکنیم

اولاف شولتس، صدراعظم آلمان در گفت‌وگو با هادلی گمبل مجری شبکه سی.ان.بی.سی در حاشیه اجلاس امسال کنفرانس امنیتی مونیخ در آلمان گفت که کشورهای غربی هم‌پیمان "به خوبی آماده" هستند تا در صورت حمله روسیه به اوکراین این کشور را هدف تحریم قرار دهند و تحریم‌ها را سریعا اعمال کنند.

با این حال او در ادامه این مصاحبه گفت که چنین اقداماتی باید در ضمن امید داشتن به یافتن یک راه‌حل مسالمت‌آمیز برای تنش‌های جاری، به عنوان آخرین راه‌حل تلقی شوند.

وی با اشاره به اعمال تحریم‌های احتمالی علیه روسیه گفت: بهتر است بگوییم ما این کار را به جای این که الان انجام دهیم در همان زمان انجام خواهیم داد، زیرا خواستار این هستیم که از آن وضعیت جلوگیری کنیم. ما می‌خواهیم در مسیری که در آن فرصت برای صلح وجود داشته باشد، حرکت کنیم.

این در حالی است که روسیه بارها این مساله را که برنامه‌ای برای حمله به اوکراین داشته باشد، رد کرده است، اما چندین مقام غربی در چند روز گذشته گفتند که این کشور فعالانه مشغول افزایش حضور نظامی خود در مرزهایش است.

شولتس در ادامه صحبت‌هایش توضیح نداد اگر روسیه به اوکراین حمله کند، هدف چه تحریم‌هایی ممکن است قرار گیرد. در عوض، او اظهار کرد که مسکو باید "به صورت تقریبی و نه به صورت دقیق" نسبت به عواقبی که با آن مواجه خواهد شد، مطلع باشد.

این صحبت او در تضاد با صحبت‌های دیگر رهبران غربی است که مشخصا در مورد این که روسیه چطور ممکن است به لحاظ اقتصادی به ویژه از جنبه تحریم‌های حوزه انرژی، متحمل آسیب شود، حرف زده‌اند.

شولتس تاکید کرد: دیدگاه من این است که علنی کردن آنها بی‌معنی است. از بابت آنچه که ما توقع داریم به دست آوریم، خوب است که دولت روسیه نتواند واقعاً مطمئن باشد که ما دقیقاً چه کاری انجام خواهیم داد.

او اضافه کرد: آنها به صورت تقریبی می‌دانند که ما در مورد چه چیزی صحبت می‌کنیم، اما به صورت دقیق آن را نخواهند دانست.

حجم ویدیو: 7.87M | مدت زمان ویدیو: 00:02:01 | دانلود ویدیو
منبع: خبر فوری
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 11
  • ناشناس
    4

    مرک برروسیه

    نظرات شما -
    • رم
      7

      دروودبرروسیه وپوتین باشرف وباقیرت

    • مستر
      0

      روسیه این افتخارراداشت تااز حرم وناموس شیعیان دفاع کند یادتان نرود

  • ساکت
    0

    اگر آمریکا و اروپا جلوی پوتین را نگیرند ، در سالهای آینده بیشترین ضربه را خواهند خورد ، خصوصا اروپا ، پوتین در مورد آمریکا هیچ کاری نمی تونه بکنه ، حقیرتر از آن است که سمت آمریکا برود ، اما کشورهای اروپایی را زیر فشار خواهد کذاشت
    البته اروپایی ها باید تاوان بدهند ، خیلی لاشی بازی کرده و می کنند .

  • Majid
    1

    فضول رو بردن جهنم گفت هیزمش تره

  • ایران
    1

    اوکراین داره موش میدواند که استارت جنگ جهانی سوم رو بزند.
    لعنت به هرکسی که جنگ طلبه و آرامش و آسایش ملتهای جهان رو نمی خواد.

  • بینام
    2

    سالها مردم دونتسک و لوهانسک تحت ستم اوکراین بودند چرا؟؟؟ چون روس زبان هستند۔ این بازی های امریکا ست که جنگ آفرینی می کند۔نیروهای نظامی امریکایی در اوکراین چه میکردند؟؟؟ فروش تجهیزات نظامی امریکایی به اوکراین برای چیست؟؟؟ روسیه حق دارد احساس خطر کند

  • ناشناس
    2

    جمهوری اسلامی نوکر پوتینه

  • رضا زند
    1

    این گزارش انگار توسط تلویزیون روسیه تهیه شده باشد ، نظرات دولت مرکزی اوکراین در آن گذاشته نشده است.
    اگر استانهای ایران هم ادعای استقلال و خود مختاری داشته باشند ، ما از آنها حمایت میکنیم؟
    این دو ایالت اوکراینی با شیطنت روسیه در صدد جدا شدن از اوکراین و پیوستن به روسیه هستند که بدیهی است دولت مرکزی مقاومت و مخالفت می کند.
    در انعکاس اخبار یک کم واقع بین و منصف باشید.

  • ناشناس
    1

    تجزیه کشورهای دیگر درست نیست،هرچند اگر من جای پوتین بودم همین کار را میکردم ولی الان بعنوان یک ایرانی از داشتن همچین همسایه ای نگران میشوم، ضرب المثلی هست که میگه:هروقت سر همسایه ات را تراشیدند، ریش ات را تر کن
    یعنی امروز اوکراینه فردا هم میاد سراغ ما ، مثل گذشته تلخی که قبلا باهاشون داشته ایم . بگذارید همدیگر را بدرند، فقط ارزو کنید که سبب هرچه ضعیف تر شدن یکدیگر هم بشوند، هرچه ضعیف تر بهتر
    اما در کل بعنوان یک انسان و پیرو احساسات دلم برای مردمی که جنگ زده خواهند شد میسوزد چون جنگ واقعا بد است.
    تصور کنید که در سلامت کامل باشید یهویی دست و پایتان بشکند یا فلج شوید یا فقیر و گرسنه و بی خانمان شوید، ظلم است. جنگ ظلم است و ظلم بد است.

  • کورده‌وان ئه‌مجه‌دی
    0

    سلام ، خوب هستید ،میگم ما خودمان مشکل کم نیریم، راسته ، ما ایرانیان، دل زیبای وبی کدورتی دار یم اما چیه کار کنیم ،دیکتاور ،همیشه جنگ طلب بوده اما اورپایا خیلی بی انصافا خودای، برای حیاط خلوت همیشه اوکراین بودندد،اما امروزه لال وکور شدندد،

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها