وزیر دفاع لبنان: عراق برای کمک نظامی اعلام آمادگی کرد

وزیر دفاع لبنان درباره نتیجه سفرش به بغداد گفت که مقامات عراقی تمایل خود را برای کمک به لبنان در سطوح مختلف و به ویژه نظامی اعلام کردند.

وزیر دفاع لبنان: عراق برای کمک نظامی اعلام آمادگی کرد

«موریس سلیم» وزیر دفاع لبنان امروز به دیدار «میشل عون» رئیس جمهور این کشور رفت و او را در جریان نتایج سفرش به عراق قرار داد.

به نوشته وبگاه «النشره»، سلیم پس از این دیدار گفت: مقامات عراقی تمایل خود را برای کمک به لبنان در سطوح مختلف به ویژه  در سطح نظامی ابراز کرده‌اند.

وزیر دفاع لبنان ششم دی ماه به عراق سفر کرد تا در خصوص تقویت همکاری‌های نظامی و امنیتی گفت‌و‌گو کند

سلیم در این سفر به همراه هیات همراه خود با «قاسم الاعرجی» مشاور امنیت ملی عراق دیدار کرد و درخصوص تقویت روابط  میان عراق و لبنان و راه‌های توسعه آن رایزنی کردند.

بر اساس گزارش رسانه‌ها، در این دیدار موضوع توسعه همکاری امنیتی و نظامی بین دو کشور از جمله امضای یادداشت همکاری بین وزارتخانه‌های دفاع عراق و لبنان در زمینه نظامی مورد بررسی قرار گرفته بود.

«نجیب میقاتی» نخست وزیر لبنان هم بیست و پنجم اکتبر گذشته با سفر به عراق با «مصطفی الکاظمی» همتای عراقی خود دیدار کرده بود.

تاکید میشل عون بر لزوم انجام گفت‌وگوی ملی

میشل عون امروز همچنین با هیاتی از دروزی‌های لبنان به ریاست «سامی ابی المنی» از شیوخ این طائفه دیدار کرد.

عون در جمع هیأت دروزی با تأکید براهمیت گفت‌وگویی فراتر از اختلافات ساده سیاسی، افزود:اختلاف سیاسی نباید ما را به مناقشه ملی بر سر هویت و موجودیت سوق دهد، چیزی که می‌تواند وحدت، حاکمیت و استقلال لبنان را تهدید کند.

رئیس جمهور لبنان ادامه داد: گفت‌و‌گو به همه ما مربوط می‌شود و هدف آن دستیابی به منافع حزبی یا شخصی نیست، وطن برای همه و توسعه و آبادانی برای همه است.

ابی المنی نیز به نوبه خود پس از دیدار با عون گفت: ما همیشه مدافع رویکرد گفت‌وگو و همگرایی هستیم، زیرا ما با شما سوار بر یک کشتی هستیم و ماموریت همگی ما نجات لبنان است.

او بر لزوم تشکیل جلسات هیات دولت به منظور رسیدگی به مسائل و مشکلات ملت تاکید کرد و گفت که شرایط سخت معیشتی امروز دیگر قابل تحمل نیست.

منبع: فارس
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها