روسیه موقتاً استقرار سامانه‌های موشکی در اروپا را متوقف کرد

وزارت خارجه روسیه می‌گوید تا زمانی که آمریکا سامانه‌های موشکی جدیدی در اروپا مستقر نکرده، مسکو نیز برای استقرار موشک‌های خود در این قاره فعلا دست نگه می‌دارد.

 روسیه موقتاً استقرار سامانه‌های موشکی در اروپا را متوقف کرد

«سرگئی ریابکوف» از توقف موقت استقرار سامانه‌های موشکی این کشور در قاره اروپا خبر داد.

ریابکوف در مصاحبه با شبکه «ریانووستی» گفت تا زمانی که صحبت از پدیدار شدن موشک‌های آمریکا در اروپا به میان نیاید، تعلیق یکجانبه برای استقرار موشک‌های روسیه در این قاره نیز ادامه پیدا می‌کند.

وی در این‌باره توضیح داد که مهلت قانونی برای زمان استقرار سامانه‌های موشکی روسیه در اروپا توسط «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور این کشور اعلام شده و مسکو اکنون منتظر پاسخ کشورهای عضو سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) است.

بر اساس این گزارش، معاون وزیر خارجه روسیه همچنین خاطرنشان کرد، دلیلی وجود ندارد که در جدی بودن موضعی که توسط پوتین اتخاذ شده، شک کند.

به نوشته ریانووستی، ریابکوف همچنین در بخش دیگری از صحبت‌هایش از برنامه‌هایی برای دیدار با «کارن دانفرید» دستیار وزیر امور خارجه آمریکا خبر داد.

وی در این‌باره اظهار داشت که طی دیدارهایش با دانفرید در مسکو، منطق و ویژگی‌های ایده تضمین‌های امنیتی را برای او روشن خواهد کرد.

بر اساس این گزارش، دانفرید قصد دارد روز چهارشنبه در جریان سفر به مسکو با ریابکوف دیدار کند.

این دیپلمات روس گفت: «ما در مورد این موضوع (ضمانت‌های امنیتی) گفت‌وگوی عمیقی با او خواهیم داشت. در مورد نشست فردا در وزارت امور خارجه، از قبل گفته شده بود که انتظار داریم منطق و جزئیات ایده‌هایمان در مورد تضمین های امنیتی را به صورت عمیق ارائه کنیم».

پیش از این، «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه درباره فعالیت‌های نظامی کشورهای عضو ناتو در اوکراین و خطری که برای امنیت ملی مسکو دارند، هشدار داده بود.

منبع: فارس
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها