اوکراین با نمایش تسلیحات آمریکایی قول مبارزه با روسیه را داد

هم‌زمان با برگزاری روز ملی ارتش اوکراین و به نمایش درآمدن خودروهای زرهی و قایق‌های گشت‌زنی، رئیس جمهوری اوکراین تاکید کرد که نیروهای مسلح کشورش قابلیت مقابله با هرگونه حمله‌ای از سوی روسیه را دارند.

اوکراین با نمایش تسلیحات آمریکایی قول مبارزه با روسیه را داد

به گزارش خبرگزاری رویترز، این رژه در شرایطی برگزار می‌شود که جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا وعده داده که از اوکراین در مواجهه با مسکو حمایتی قاطع داشته باشد و گفتگوهایی را امروز (سه‌شنبه) با ولادیمیر پوتین، همتای روس خود با هدف کاهش درگیری‌ها و تنش‌ها دارد.

اوکراین، دولت مسکو را به استقرار ده‌ها هزار سرباز در مرز با هدف آماده‌سازی به منظور انجام حمله‌ احتمالی بزرگی متهم کرده است و این می‌تواند دورنمایی از بروز جنگ بین دو کشور باشد.

ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین در بیانیه‌ای اعلام کرد: سربازان ارتش اوکراین آماده انجام ماموریتی قاطع و دفاع از آزادی و حق حاکمیت اوکراین در مقابل مهاجمان روس هستند. ارتش اوکراین به توانایی و قدرتش باور دارد و می‌تواند هرگونه برنامه از سوی دشمن را خنثی کند.

این اظهارات در حالی مطرح شده که دولت روسیه هرگونه اقدام تهاجمی جدید علیه اوکراین را رد و آن را دامن زدن به اوضاع توصیف کرده است، اما به غرب هم هشدار می‌دهد که نباید از خطوط قرمز روسیه عبور کند و پیشروی‌های ناتو به سمت شرق هم باید متوقف شوند.

اوکراین موشک‌های ضد تانک "جاولین" آمریکا و پهپادهای پیشرفته ترکیه را در اختیار دارد و یک توافق را با انگلیس به منظور ساخت ناو و چند پایگاه نیروی دریایی جدید در ساحل جنوبی خود امضا کرده است.

همچنین در کی‌یف، لویو و بندر اودسا در جنوب اوکراین هم، هاموی‌های ساخت آمریکا مستقر هستند. در بندر اودسا مراسمی برای انتقال دو فروند قایق گشت‌زنی گارد ساحلی آمریکا با هدف تقویت نیروی دریایی اوکراین به آب انداخته شد.

اوکراین به ناتو تاکید کرده است تا ورود این کشور را به این ائتلاف نظامی تسریع بخشد و گفته که مسکو حقی برای وتوی این مساله ندارد. دبیرکل ناتو حامی این مساله است اما گفته که اوکراین باید اصلاحات دفاعی را در ارتش ایجاد و با فساد در این کشور مقابله کند.

منبع: ايسنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • قلندر واقعی
    0

    اکراین باید روسیه را روسیاه کند بزن توی مخچه روسیه متجاوز گوگلی مکولی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها