وزیر خارجه انگلیس:

این دور از مذاکرات آخرین فرصت ایران برای دستیابی به یک راه حل است

وزیر امور خارجه انگلیس در اظهاراتی مدعی شد که این دور از مذاکرات آخرین فرصت ایران برای دستیابی به توافق است.

این دور از مذاکرات آخرین فرصت ایران برای دستیابی به یک راه حل است

به گزارش الجزیره، لیز تراس، وزیر امور خارجه انگلیس در اظهاراتی به مسئله مذاکرات هسته‌ای ایران پرداخت و مدعی شد که این آخرین فرصت ایران برای مذاکره و دستیابی به یک راه حل است.

تراس با ادعای این که اجازه دسترسی ایران به سلاح هسته‌ای را نمی‌دهیم، گفت: «ایران هنوز زمان دارد تا در خصوص پرونده هسته‌ای خود با طرف‌های برجام به توافق برسد.»

او همچنین مدعی شد: به ایران اجازه دستیابی به سلاح هسته ای نخواهیم داد.

وزیر امور خارجه انگلیس همچنین به تحولات اخیر اوکراین پرداخت و مدعی شد: «از روسیه می‌خواهیم که تجاوزات خود به اوکراین را متوقف کند. ما آماده ایم که روسیه را تحریم کنیم و همه گزینه‌ها را بررسی کرده ایم.»

سخنگوی وزارت امور خارجه انگلیس روز گذشته اعلام کرد که لیز تراس، وزیر امور خارجه انگلیس پیش از نشست گروه هفت در لیورپول با آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا دیدار کرد.

 این وزرای امور خارجه همچنین به بحث و گفت‌وگو درباره برنامه هسته‌ای ایران پرداختند و بر لزوم مشارکت معنادار ایران در مذاکرات وین تاکید کردند.

بعد از یک وقفه فنی در مذاکرات، ادامه مذاکرات دور هفتم از پنجشنبه ۱۸ آذر ماه شروع شده است. علی‌رغم جاری بودن مذاکرات در وین آمریکا که عامل اصلی برهم خوردن این مذاکرات بود تحریم‌های جدیدی را علیه کشورمان تصویب کرد.

کشور‌های اروپایی و طرف‌های غربی  برجام در حالیکه از سال ۲۰۱۸ و خروج یکجانبه آمریکا از این توافق به تعهدات خود ذیل توافق هسته‌ای عمل نکرده اند حال با اظهاراتی که فضای تهدید دارد بار‌ها ادعا کرده‌اند که این مذاکرات آخرین فرصت برای رسیدن به توافق است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها